Goedemorgen tweakers
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben al een tijdje aan het minen met 2 hd7950 kaarten maar word een beetje gek van de koeling. Mijn idee was om 2 aftermarket coolers erop te knallen maar kan weinig tot geen informatie vinden over welke koelers geschikt zijn.
Dit is de huidige situatie:

Boven: Sapphire Dual-X Radeon HD7950
Onder: MSI Twin Frozr 3 Radeon HD7950 (met 7970PCB)
Opzich worden de kaarten al redelijk goed gekoeld door mijn karton-constructie

Maar ik vind dat er ruimte voor verbetering is, en ik denk ook dat het moet lukken om de temperaturen naar beneden te krijgen en het lawaai ook.
Ik heb gezocht op internet naar koelers die in aanmerking kwamen voor crossfire maar kom onvoldoende informatie tegen om een duidelijke keuze te formuleren voor een koeler.
Gisteren heb ik contact opgenomen met Gelid om advies te vragen voor de Icy Vision Amd koeler omdat ik met eigen metingen niet voldoende vast kon stellen of de mogelijkheid er is om deze aftermarket coolers te gebruiken.
Overige specs:
Al het advies is welkom
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben al een tijdje aan het minen met 2 hd7950 kaarten maar word een beetje gek van de koeling. Mijn idee was om 2 aftermarket coolers erop te knallen maar kan weinig tot geen informatie vinden over welke koelers geschikt zijn.
Dit is de huidige situatie:

Boven: Sapphire Dual-X Radeon HD7950
Onder: MSI Twin Frozr 3 Radeon HD7950 (met 7970PCB)
Opzich worden de kaarten al redelijk goed gekoeld door mijn karton-constructie

Maar ik vind dat er ruimte voor verbetering is, en ik denk ook dat het moet lukken om de temperaturen naar beneden te krijgen en het lawaai ook.
Ik heb gezocht op internet naar koelers die in aanmerking kwamen voor crossfire maar kom onvoldoende informatie tegen om een duidelijke keuze te formuleren voor een koeler.
Gisteren heb ik contact opgenomen met Gelid om advies te vragen voor de Icy Vision Amd koeler omdat ik met eigen metingen niet voldoende vast kon stellen of de mogelijkheid er is om deze aftermarket coolers te gebruiken.
Overige specs:
- Processor: Intel I5 3450
- Moederbord: MSI P67-GD55 (Afbeelding)
- Videokaart 1:Sapphire Dual-X Radeon HD7950
- Videokaart 2:MSI Twin Frozr III Radeon HD7950 (met 7970pcb)
- Voeding: Antec high current gamer 900 watt psu
- Case: Antec P182 case.
Al het advies is welkom
[ Voor 11% gewijzigd door NomadTitan op 14-12-2013 11:18 ]