Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
De laptop van mijn ouders was afgelopen week vastgelopen. Nadat de laptop opnieuw wordt gestart zijn alle documenten, afbeeldingen, muziek etc niet meer beschikbaar via bijvoorbeeld het Start menu en is de bureaublad-achtergrond ook weer standaard zoals wanneer je de laptop had gekocht ( HP Pavilion DM4 )

De bestanden staan echter gewoon nog in de map C:\Gebruikers\Computernaam van de laptop. Er is zo op het eerste gezicht dus geen data verloren gegaan.

Er staat alleen andere map met een slotje genaamd TEMP. Daarnaast verschijnt er rechtsonderin een ballonetje met de melding dat ik ben aangemeld met een tijdelijk profiel en dat dit kan worden opgelost door je opnieuw aan te melden. Dit werkt echter niet omdat ik bij het afmelden maar 1 keuze kan maken.

Wat heb ik al gedaan:
- Systeemherstel: Dit had geen resultaat
- Geprobeerd om de map C:\Gebruikers\Computernaam en alle onderliggende mappen te backuppen naar een externe HD, dit gaat echter ook niet omdat je telkens conflicten krijgt omdat bestanden nog in gebruik zijn.

Volgens mij is het profiel corrupt geraakt, iemand suggesties wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Boot CD gebruiken, bestanden backuppen naar USB, en dan Windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
RedHat schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:51:
Boot CD gebruiken, bestanden backuppen naar USB, en dan Windows opnieuw installeren?
Dat is een oplossing, maar ik had eerder gehoopt op een makkelijkere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:54:
[...]

Dat is een oplossing, maar ik had eerder gehoopt op een makkelijkere oplossing...
Komt ie: :)
Ik heb laatst een tool gevonden die zonder veel moeite een user opnieuw kan koppelen aan een profielmap:
Reprofiler
Afbeeldingslocatie: http://thewindowsclub.thewindowsclubco.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/03/reprofiler.png

Afbeeldingslocatie: http://a.fsdn.com/con/app/proj/reprofiler/screenshots/331763.jpg

Dit zonder verder wijzigingen in het register of de mappenstructuur.
Misschien een testje waard, anders onder een andere gebruiker aanloggen en de profielmap backuppen en opnieuw aanmaken.

[ Voor 18% gewijzigd door arjants op 14-12-2013 10:02 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
eerst backup controleren, (waarschijnlijk maken)

daarna proberen of bovenstaande werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vlassie1980 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:54:
[...]

profile folder renamen, en dan weer opnieuw inloggen zodat er een schoon profile wordt opgebouwd.

de renamed profile folder kan je vervolgens alle rechten op overnemen en de benodigde bestanden terughalen / verplaatsen naar de nieuwe folder.

De rest van de IT wereld doet dat al jaren zo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1