Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] DM permanent verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Op dit moment kan je een DM verplaatsen van je inbox naar de Trash folder. Het lijkt me echter handig om DM's in deze folder permanent te kunnen verwijderen.

Waarom?

Een snel voorbeeld: je account wordt gehacked, en er staan nog oude berichten in je inbox met je NAW en andere persoonlijke gegevens die je had uitgewisseld voor een V&A deal. Als je oude DM's zelf kan verwijderen kan het voorgaande niet meer voorvallen.

Ik begrijp verder dat Tweakers.net omwille van een aantal redenen inzicht in je berichten moet hebben, en daar is imo ook niets mis mee. Dit kan wat mij betreft echter prima achter de schermen, zonder dat al je oude berichten zichtbaar in je inbox blijven.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
In feite zou je dus een soft delete willen waardoor de berichten aan jou zicht onttrokken worden. Maar dan moet er ook iets geregeld worden waardoor de mensen met rechten om die wel te zien er nog bij kunnen. Zie onder andere de reactie crisp in "[BUG][DM]Gelezen berichten zijn niet te verwijderen?"
Eigenlijk simpel: omdat we dan extra functionaliteit moeten maken zodat in het geval van calamiteiten crew met rechten om andermans DM's te lezen ook die verwijderde berichten nog kunnen lezen. Een harde delete zal het nooit kunnen zijn - temeer daar je te maken hebt met meerdere deelnemers aan een DM en de berichten centraal zijn opgeslagen voor alle deelnemers.
Voor nu zorgen dat je niet gehacked wordt dus ;)

Desktop | Server | Laptop

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie het meer als een vraag naar de optie om berichten op -1 te zetten zodat normale gebruikers (jijzelf) ze niet meer ziet, maar crew met de juiste rechten wel. Op de FP heb je een mooie filter die je kan toepassen en berichten die 'verwijdert' worden, worden op -2 gezet. Standaard zie je ze niet, maar de FP crew met de juiste rechten wel.

Het moet gemaakt worden en dat kost natuurlijk tijd. Tot die tijd er is, is het dus nodig dat je account veilig blijft.

Commandline FTW | Tweakt met mate