[Console] Afstand tot TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
Ik heb sinds kort een PS4 mijn eerste console, heb hiervoor altijd op een PC gespeeld met een monitor lekker dichtbij me.

Nu heb ik nogal wat moeite om in online shooters zoals BF4 vijhanden te zien op afstand. Ik merk dan ook dat ik vaak voor over hang als het er op aan komt. Als ik dichterbij ga zitten ofwel vlak voor de TV van 40" is er uiteraard geen probleem, maarja dat is ook zo wat. De bank staat zo'n 2,5/3m van de TV af schat ik.

Nou vroeg ik me af of dit bekend in de oren klinkt voor console gamers en op welke afstand jullie van de TV zitten om comfortabel en goed te gamen. Of is het toch echt tijd voor een brilletje/grotere TV voor mij 8)7 .

Mocht dit niet de juiste plek zijn wordt ik graag verplaatst :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij shooters gewoon dichterbij gaan zitten of (veel) grotere tv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Is normaal hoor. Ik zit beneden op een meter of 4 van een 50 inch af en dan zie ik ook geen reet met games. Daarom staan mijn eigen consoles ook op zolder alwaar ik anderhalve meter vanaf een 42 inch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik heb een 55" TV zit er standaard zo'n 3 meter vanaf. Als ik in "moeilijke" stukken kom ga ik er dichterbij zitten, zo'n 1,5 meter. Niet omdat ik dingen niet kan zien, maar dat focust beter, geen afleidingen.

Dus ja, het klinkt bekend in de oren. De ideale afstand bestaat niet, dat is afhankelijk van de persoon en het type spel wat je speelt. Als ik een RPG doe met veel verhaal en cutscenes dan ga ik liever half liggen en in "tv kijk modus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
ik was vroeger net als jij ook meer een pc gamer dan console, ik ben langzaam aan ook over aan het schakelen naar console.
Meestal zet ik dan ook de bank een stukje dichter zodat ik ongeveer 1.5 m van de tv zit (zeker bij fps). Wat ik ook al bij heel veel vrienden heb gezien is dat ze gewoon een iets kleinere tv op hun bureau hebben staan om te gamen. Ook handig als je aan vriendin of vrouw hebt, kan zij lekker tv kijken terwijl jij verder speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
Bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik zet nu een stoel voor de TV maar moet even een betere oplossing vinden dan dat in ieders geval bedankt.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Pagina: 1