Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/WTXsA8Hc1VdW

In dit topic kunnen eigenaren van deze tablet, toekomstige of niet, elkaar vragen stellen en informatie opdoen over hun computer. Je kan hem in ieder geval hier vinden in de pricewatch.

Review mede tweaked: xray1x

Hybride tablet\laptop met Windows 8.1

De Medion Akoya P2211T is uitgebracht in Nederland. Dit is een zogenaamde hybride-tablet: een apparaat dat bestaat uit een afneembaar scherm, wat als tablet gebruikt kan worden en een keyboarddock om er zo een kleine laptop van te maken.

Medion

Medion is een Duits computerbedrijf en is opgericht in 1982. Het bedrijf is vooral bekend geworden door het verkopen van hun producten bij supermarktketen Aldi. Medion verkoopt producten onder andere namen zoals Adata, Cybercom en Microstar en wordt nu ook verkocht in andere winkels, waaronder de MediaMarkt.

Medion Akoya P2211T

De Akoya P2211T is een zogenaamde hybride-tablet die draait op Windows 8. Een apparaat als deze bestaat uit een afneembaar scherm en een keyboarddock en dat is dan ook niet anders bij deze Medion. De P2211T gaat verkocht worden voor een prijs van € 499. Daarvoor krijg je een IPS-scherm met een grootte van 11,6 inch met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het binnenwerk bestaat uit de Intel Bay Trail quadcore-processor die draait op 1,6GHz. Het werkgeheugen is 4GB en het interne geheugen komt van een SSD van 64GB. Dit geheugen kan worden uitgebreid met een microSD-kaartje. Ook zijn er een USB 2.0- en een USB 3.0-poort toegevoegd en een microHDMI-poort is ook aanwezig. Bluetooth, WiFi ac en een camera aan de voorzijde van de tablet maken het af.

Wat ook nog interessant is om te vermelden is dat er in de dock ook een harde schijf zit van 500GB. Een extra batterij is ook ingebouwd en dat moet er in met de tablet voor zorgen dat er ongeveer tien uur te werken is op één acculading. Het gewicht van deze combinatie ligt op 1,7 kilogram en de hoogte is 2,6 centimeter.

•Medion Akoya P2211T Tablet/Notebook Specificaties
•Windows 8.1 OEM recovery CD
•Intel Celeron N2910 1.6 Ghz Hasswell processor, 4 kernen
•11,6 inch 1920 x 1080 AHVA IPS touch display LED
•4 GB DDR3 SODIMM *max 4 GB
•SSD 64GB eMMC, HDD 500GB SATA Hitachi 5400rpm
•Intel HD graphics
•Aansluitingen: Micro-HDMI , 3x USB 2.0 , 1x USB 3.0 , hoofdtelefoon, adapter ingang, WiFi 802.11b/g/n/ac en Bluetooth 4.0
•Overig: 1.2 Mp front camera, Dolby stereo speakers, int. microfoon, microSD lezer
•Bijzonderheden: tweede accu in dock, HDD station in dock *USB, touchpad, WiFi ac,
•Stroomvoorziening: Li-Po accu, maximaal 10 uur, 2e accu in dock, adapter
•Richtprijs: 499,- Euro, voorlopig alleen bij Media Markt
•Gewicht: tablet 740 gram, dock 760 gram, totaal 1700 gram
•Toetsenbord: full-size chicklet zonder verlichting

[ Voor 179% gewijzigd door Alphaxe op 13-12-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:59
1 van de nadelen dit tot nutoe word geroepen is dat het "scharnier" erg slecht is.
Iemand die deze hybride al heeft aangeschaft?

Hoe lang kan de tablet zonder dock op de accu?

[ Voor 16% gewijzigd door pitchdown op 14-12-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 19:44
In verband met de aanschaf van deze laptop vroeg ik mij de volgende 2 zaken af:
- heeft de Celeron ondersteuning voor video afspelen via DXVA?
- daarnaast vroeg ik mij af of de accu's te vervangen zijn. Vaak is een accu het eerste wat vervangen moet worden aan een laptop dus vandaar mijn vraag.

Bij voorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 22:59

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb deze hybride gisteren aangeschaft. Met het scharnier heb ik geen problemen. Het heeft voor mijn gevoel precies de juiste stroefheid. De accuduur (zowel met als zonder dock) moet ik nog meten.

Ik kan me verder prima vinden in de review van xray1x.
Het belangrijkste van deze hybride is dat er niet te veel compromissen zijn gemaakt bij de specs en dat er Windows 8.1 bij geleverd wordt i.p.v. Windows RT. Uiteraard is het geen vlaggenschip, maar voor de prijs waar hij momenteel voor te koop is, krijg je veel bang voor je buck.

[ Voor 4% gewijzigd door RMYuma op 14-12-2013 18:16 . Reden: Kleine toevoeging gedaan. ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Gister ook de stouten schoenen aangetrokken en deze convertible gekocht. Het afspelen van 1080P over een draadloos (N) netwerk gaat perfect.

Ik zit echter wel met de vraag of bij anderen de speakers ook relatief zacht klinken en of het klinkt alsof je naar een MP3 zit te luisteren wat bij hoge frequenties begint te clippen? Anders zou het een defect zijn aan dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

De ingebouwde speakers vallen inderdaad tegen en klinken erg zacht. Als ik echter mijn JBL headphones aan sluit, dan is het geluid goed en overtuigend. De geluidskaart doet dus zijn werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
Tot op heden heb ik geen problemen met het scharnier. Deze is van plastic maar voelt degelijk aan, geen speling merkbaar. En kan ook redelijk schuin gezet worden.
MarVanOs schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:21:
In verband met de aanschaf van deze laptop vroeg ik mij de volgende 2 zaken af:
- heeft de Celeron ondersteuning voor video afspelen via DXVA?
- daarnaast vroeg ik mij af of de accu's te vervangen zijn. Vaak is een accu het eerste wat vervangen moet worden aan een laptop dus vandaar mijn vraag.

Bij voorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
Nee helaas, :-( MarVanOs, die speakers klinken bij mij ook defect maar zijn helaas gewoon zacht, hebben geen bas, geen hoge tonen. Het idiote is dat als je bij de mijne een hele goede set aansluit, de uitstekenede kwaliteit van de Dolby helemaal tot leven komt. De o.b. geluidskaart is de beste die ik tot nu toe heb gehad!

Het scharnier is hier ook goed is, maar dit mechaniek pakt de tablet iets minder stevig vast. Verder crashte W8 gisteravond compleet, na het installeren van AVG antivirus. Hij wilde tien minuten lag zelfs niet aan. Oververhitting? Ik blijf deze machine in de gaten houden, want het is niet normaal dat ik recovery moest doen om uberhaupt weer te kunnen starten, enkel door een dwarsliggende AVG. Wat vinden jullie daarvan?

En dan nog een interessante vraag: stel dat je buiten de garantie de tablet opent en je ziet een SODIMM bank ipv opgesoldeerd geheugen (de Oostenrijkse P2212T heeft namelijk 2GB). De specs van intel zeggen dat de N2910 Celeron max. 8Gb aankan. En stel dat de SSD gewoon op een SATA poort zit geprikt. Dan steek je zomaar eens een snellere 256Gb SSD en 8GB erin? De tablet oogt zo groot dat er een kansje is dat het een PC-achtig mobo is. Misschien is dit iets voor als de accu aan vervanging toe is?

De laatste vraag is: heeft iemand al gevonden hoe je in het BIOS komt of hoe je windows opstarten kan in de veilige modus? Ik kan namelijk mijn externe USB DVD writer niet gebruiken, hij ziet hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tak0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2020
xray1x schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:20:
Nee helaas, :-( MarVanOs, die speakers klinken bij mij ook defect maar zijn helaas gewoon zacht, hebben geen bas, geen hoge tonen. Het idiote is dat als je bij de mijne een hele goede set aansluit, de uitstekenede kwaliteit van de Dolby helemaal tot leven komt. De o.b. geluidskaart is de beste die ik tot nu toe heb gehad!

Het scharnier is hier ook goed is, maar dit mechaniek pakt de tablet iets minder stevig vast. Verder crashte W8 gisteravond compleet, na het installeren van AVG antivirus. Hij wilde tien minuten lag zelfs niet aan. Oververhitting? Ik blijf deze machine in de gaten houden, want het is niet normaal dat ik recovery moest doen om uberhaupt weer te kunnen starten, enkel door een dwarsliggende AVG. Wat vinden jullie daarvan?

En dan nog een interessante vraag: stel dat je buiten de garantie de tablet opent en je ziet een SODIMM bank ipv opgesoldeerd geheugen (de Oostenrijkse P2212T heeft namelijk 2GB). De specs van intel zeggen dat de N2910 Celeron max. 8Gb aankan. En stel dat de SSD gewoon op een SATA poort zit geprikt. Dan steek je zomaar eens een snellere 256Gb SSD en 8GB erin? De tablet oogt zo groot dat er een kansje is dat het een PC-achtig mobo is. Misschien is dit iets voor als de accu aan vervanging toe is?

De laatste vraag is: heeft iemand al gevonden hoe je in het BIOS komt of hoe je windows opstarten kan in de veilige modus? Ik kan namelijk mijn externe USB DVD writer niet gebruiken, hij ziet hem niet.
toon volledige bericht
Staat de externe drive wel in je Control Centre -> Administrative tools -> Computer management -> Device Manager?

EDIT: Of de aanverwante versie van Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
  • Laatst online: 30-04 11:42
Ik heb mijn model deze week eerder herstelt met een kale versie van Windows 8.1.
Als eerst probeerde ik dit via de recovery partitie, maar helaas kwam alle bloatware er weer op te staan van Ashampoo en anderen.

Dus ik had de dvd die erbij zat op mijn usb gezet met Rufus 1.4.1 (maakt je usb bootable om windows te installen). Helaas was deze niet op te starten. Dus toen heb ik een .iso gedownload x64 NL Windows 8.1 Core. Nadat ik deze op de usb had gezet met hetzelfde programma kon mijn Medion deze gewoon booten bij het opstarten. (Het was trouwens een ramp deze .iso op legale wijze te downloaden, want via Microsoft zelf kan dit alleen met een retail key, niet met OEM key, dus een torrentje heeft het moeten doen).

Via de recovery partitie kon ik vervolgens wel gemakkelijk één voor één alle drivers installeren, deze stonden namelijk netjes in een mapje genummerd van 1 t/m 10.

Ik had verder nergens last van, maar wilde graag even uittesten of dit allemaal met gemak zou werken.
Na de juiste .iso gevonden te hebben lukte het in ieder geval wel. het was dus ook mogelijk om linux of een andere versie van windows erop te zetten, misschien iets leuks voor in de toekomst.

----

Over het scharnier, deze is erg stevig en een beetje stroef, daardoor blijft het scherm goed op positie zitten. Ik had liever gezien dat het scharnier/scherm wel iets meer naar achteren kon worden gezet. Met de laptop op schoot is het scherm net iets te veel naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Ik ben er wel achter dat het uitzetten van de Dolby functie ervoor zorgt dat de speakers iets minder tegen hun grenzen aan lopen en hierdoor iets minder beginnen te clippen. Misschien werkt dit voor jullie ook.

Voor wat betreft het overige van de tablet, wat mij betreft een heel prima apparaat. Mooi scherp scherm, lekker vlotjes in de omgang en een goed bereik van de ingebouwde draadloze kaart.

Ik snap alleen het accuverbruik niet helemaal. Wordt de accu van de tablet zelf opgeladen door het toetsenborddock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Je kunt de accu van de tablet zowel opladen via het toetsenborddock als direct via de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:59
Hoeveel uur werkt de tablet bij jullie zonder de dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0ph
  • Laatst online: 03-03-2022
Een super tablet, ben erg tevreden.

Alleen als ik de oplader in het dock steek, hoor ik een luid, irritant en knerpend geluid uit het dock komen.
Het geluid wordt erger als je de muis beweegt of over het scherm veegt.
Alsof er een transistor ofzo resoneert op de bewegingen.
Zodra de tablet is opgeladen is het geluid weg.

Heb het problem via de website aangemeld bij de Mediamarkt, maar behalve een bevestiging van de registratie, heb ik nog niets vernomen.

Ben ik de enige met dit probleem?

• Alphaxe
Ook ik heb het knerpend geluid en ga er mee terug naar MediaMarkt dit weekend. Erg hinderlijk wanneer er tijdens opladen op dit top machientje gewerkt wordt.
b0ph schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:40:
Een super tablet, ben erg tevreden.

Alleen als ik de oplader in het dock steek, hoor ik een luid, irritant en knerpend geluid uit het dock komen.
Het geluid wordt erger als je de muis beweegt of over het scherm veegt.
Alsof er een transistor ofzo resoneert op de bewegingen.
Zodra de tablet is opgeladen is het geluid weg.

Heb het problem via de website aangemeld bij de Mediamarkt, maar behalve een bevestiging van de registratie, heb ik nog niets vernomen.

Ben ik de enige met dit probleem?

• Chandd!
Ik heb nergens last van met het geluid, zowel met Dolby aan of uit, boxen/earplugs uit of erin maakt ook niet uit.

Moet trouwens zeggen dat het geluid met externe boxen echt top is!
Met mijn oude laptop was het geluid erg dof, dacht dat het aan de boxen lag,
maar nu komt er prachtig helder geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De eerste vermelding in de pricewatch is een feit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
LeGato23 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:13:
De eerste vermelding in de pricewatch is een feit!
Dit is een versie met 2GB werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
Vandaag bij MediaMarkt de laptop omgeruild. De nieuwe werkt volgens verwachting, geen knerpend geluid meer.
Alphaxe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:16:
Ook ik heb het knerpend geluid en ga er mee terug naar MediaMarkt dit weekend. Erg hinderlijk wanneer er tijdens opladen op dit top machientje gewerkt wordt.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 565471

Weet iemand of dit apparaat ook sdxc accepteert, of alleen sdhc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Stuwie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:22:
[...]

Dit is een versie met 2GB werkgeheugen
Dus de 4GB versie kost maar 20 euro meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
Slashdotter schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:23:
[...]

Dus de 4GB versie kost maar 20 euro meer?
Dat klopt, deze gekocht bij de Media Markt bevalt uitstekend, een aanrader :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Is al een keer gevraagd, maar heb nog geen antwoord gezien. Wat is de accudur van alleen de tablet? Nl als idee voor mn dochter die straks gaat studeren en dan dagelijks met de trein gaat. Fijn als je dan zo licht mogelijk kan reizen.
En is hier nog Sims 3 op te spelen?
Alvast bedankt voor de reaktie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
RogValk schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:47:
Is al een keer gevraagd, maar heb nog geen antwoord gezien. Wat is de accudur van alleen de tablet? Nl als idee voor mn dochter die straks gaat studeren en dan dagelijks met de trein gaat. Fijn als je dan zo licht mogelijk kan reizen.
En is hier nog Sims 3 op te spelen?
Alvast bedankt voor de reaktie!
Ik denk dat de tablet los zo'n 3 a 4 uur mee gaat, maar ik heb hier geen tests mee gedaan of specifiek op gelet, ik kan er naast zitten. De tablet is alleen op te laden via het toetsenbord dock, dus alleen de tablet meenemen lijkt me niet verstandig. Volledig opgeladen met toetsenbord en scherm gaat hij zeker 11 uur mee. Je hoeft dan geen oplader mee te nemen, het blijft het een licht pakketje om mee te nemen. (en praktischer, want uit ervaring blijkt dat het toetsenbord veel gebruikt wordt. Daarnaast is het wel veiliger voor het scherm om deze in het dock mee te nemen, op deze manier zit het scherm tegen het toetsenbord aan. (scheelt misschien krassen)

Ik heb de sims 3 niet getest, dus durf niet te zeggen of deze gaat werken. (als hij zou werken voorspel ik lange laadtijden, deze zijn al gebruikelijk op een sterker systeem).

[ Voor 6% gewijzigd door Chandd! op 23-12-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chandd! schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat de tablet los zo'n 3 a 4 uur mee gaat, maar ik heb hier geen tests mee gedaan of specifiek op gelet, ik kan er naast zitten. De tablet is alleen op te laden via het toetsenbord dock, dus alleen de tablet meenemen lijkt me niet verstandig. Volledig opgeladen met toetsenbord en scherm gaat hij zeker 11 uur mee. Je hoeft dan geen oplader mee te nemen, het blijft het een licht pakketje om mee te nemen. (en praktischer, want uit ervaring blijkt dat het toetsenbord veel gebruikt wordt. Daarnaast is het wel veiliger voor het scherm om deze in het dock mee te nemen, op deze manier zit het scherm tegen het toetsenbord aan. (scheelt misschien krassen)
Het tabletgedeelte is wel los op te laden, de ingang voor de adapter zit aan de onderkant, wordt verborgen door het toetsenbord.

Ik heb de accuduur van het tablet los niet getest, maar windows geeft bij 98% weer dat er nog 6u20min te gaan is. Geen idee hoe betrouwbaar die schatting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 566437

Gisteren (maandag) bij de Mediamarkt ook de Medion Akoya P2211t gekocht. Die met 4 Gb werkgeheugen dus.

Helaas was bij mij ook een storend knisperend/zoemend geluid hoorbaar wanneer het toetsenbord verbonden is met de adapter. Het geluid is alleen hoorbaar als het tablet is gekoppeld en vooral als je de cursor beweegt, scrollt, enz. Als je het tablet (en niet het toetsenbord) van voeding voorziet, hoor je het geluid niet.

Bij de Mediamarkt moest het probleem eerst vastgesteld worden. Let op dat je de servicemederwerk(st)er daar waarschijnlijk wel bij moet assisteren. Bij mij werd geen probleem geconstateerd, wat nogal logisch was omdat deze medewerker de adapter nog uit had staan (kleine schakelaar stond op O). Als de laptop/tablet wordt gevoed door de adapter zie je dat aan een klein blauw lampje op het tablet.

De tweede versie blijkt gelukkig wel storingsvrij. :)

Mijn eerste ervaringen zijn positief. Het is vooral wennen aan de Metro-interface (tegels), als je daarvoor vooral met Windows 7 (en oudere versies van Windows) hebt gewerkt. Je kunt natuurlijk altijd nog de startknop met volledige functie terug toveren met een gedownload programmaatje zoals "Start Menu 8".

Op de doos staat dat er meerdere soorten SD geheugenkaartjes in kunnen. Ook SDXC. Dat staat expliciet op de doos vermeld. Volgens de verkoper van de Mediamarkt gaat dat soort kaartjes tot 64 Gb. Het is wat met verkoopmedewerkers... Op internet lees ik dat de Mediamarkt ze ook verkoopt van 128 Gb. En op Wikipedia lees ik zelfs dat deze kaartjes een maximale capaciteit hebben van 2 Tb!

Het beeldscherm van het tablet is inderdaad scherp, maar reageert soms een beetje traag als je het scherm (90 graden of meer) kantelt. Bij zo'n klein beeldscherm werkt Office toch prettiger met een muis erbij. Verder is het apparaat snel genoeg om bijvoorbeeld Office 2010 vlot te laten draaien.

Toch nog een klein nadeel. Het tablet is relatief zwaar. Als je er langer mee in je handen zit ga je dat zeker voelen.

Tot nu toe lijkt het een goede aankoop. Voor dit geld een aanrader zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49
ondersteund de SD poort UHS? Oftwel transferspeeds boven 35mbs (usb2.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, dat kan ik niet vinden op de doos.

Er zitten wel een usb3-poort op het tablet. Dus dan zou je hogere snelheden ook verwachten voor de SD-kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
Er is op de revieuwpagina een melding gekomen dat iemand last van GHOSTING heeft (een vorige pagina die nog een tijdje blijft staan.) En ook ik heb dit probleem. Ik vind dat het de levensduur kan beinvloeden. Zijn er anderen met dit probleem? Controleren doe je door Word of Internet Explorer 15 minuten open te laten staan en daarnaa naar de METRO interface (tegels) te gaan. Als je bovenaan de adresbalk nog kan lezen van de browser, dan heb je last van ghosting. Voorbeeld ghosting http://www.macrumors.com/...iencing-display-ghosting/

[ Voor 12% gewijzigd door xray1x op 24-12-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik was die andere persoon die last heeft van ghosting. Het ligt echt aan het scherm; hoe langer je je browser open hebt staan, hoe duidelijker je het blijft zien als je naar metro overschakelt, en hoe langer het duurt voor het weggetrokken is.
Ik heb ook last van het knerpende geluid. Na de kerst maar eens terug naar de mediamarkt om hem om te ruilen voor een die wel stil is (en hopelijk geen last heeft van ghosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was me nog niet opgevallen, maar ik heb ook ghosting... :-( Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

458154

heb deze nu ook in mijn bezit, en ben zeer tevreden !
alleen zou ik er graag een dual boot op krijgen met android
iemand een idee of dit mogelijk is want ik graak niet in de bios

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Is het meer mensen opgevallen dat de prijs aan het stijgen is? Bij de mediamarkt webshop van 500 naar 550, en bij de Medion webshop van 480 naar 500.

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-04 22:58
Dat de prijs van de 4gb werkgeheugen omhoog was gegaan had ik een week geleden gezien bij de mediamarkt in breda.
Ik wilde hem gaan kopen, maar hij was opeens 600 euro. Dat vond ik ietwat teveel voor het dingetje, had het er niet voor over. Dus ik weet niet of dat dit blijvend is of om even de feestdagen extra te vangen ofzo, maar anders vind ik het verschil van 120 voor 2gb of 4gb wel erg veel geworden en is het opeens niet meer zo aantrekkelijk om hem te kopen vind ik.

• Chandd!
Anoniem: 565471 schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:57:
[...]

Het tabletgedeelte is wel los op te laden, de ingang voor de adapter zit aan de onderkant, wordt verborgen door het toetsenbord.

Ik heb de accuduur van het tablet los niet getest, maar windows geeft bij 98% weer dat er nog 6u20min te gaan is. Geen idee hoe betrouwbaar die schatting is.
Oh haha! Ik heb dit totaal over het hoofd gezien. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567159

Heb net deze Medion gekocht.
Ik heb echter een probleem met de microfoon. Wanneer ik iemand Skype, hoort deze persoon mij amper.. net of ik in een blik ben... hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Paar bevindingen van mijn P2211 die ik bij de mediamarkt heb gekocht:
* Typenummer op doos: P2211T (MD 98604)
* Typenummer volgens "powercfg /batteryreport": P2212T
* 4GB RAM
* Connected Stand-by NOT supported
* Sleep states wel beschikbaar: Standby (S3), Hibernate, Hybrid sleep, Fast startup

Als ik meer zaken moet checken, hoor ik het wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door TommyboyNL op 28-12-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
TommyboyNL schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:53:
Is het meer mensen opgevallen dat de prijs aan het stijgen is? Bij de mediamarkt webshop van 500 naar 550, en bij de Medion webshop van 480 naar 500.
Dat lijkt me inderdaad een prijs die onzin is. Voor de slechte bouwkwaliteit (ik heb er al twee versleten in een week) is de prijs van 599.- absurd. Waarschijnlijk is het een ontmoedigingsbeleid van MM. Wellicht zitten ze niet te wachten om al die uitval op te moeten vangen. Veelvoorkomende problemen tot nu toe zijn: koptelefoonplug defect, ghosting in scherm of toetsenbord dock maakt knetterend geluid. :( Gelukkig zijn er ook tevreden klanten en ik hoop er snel een te worden. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
Anoniem: 565471 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:24:
Was me nog niet opgevallen, maar ik heb ook ghosting... :-( Kan dit kwaad?
Ik zou m meteen op de toonbank parkeren. Ghosting hoort gewoon niet. Het kan aan een aantal zaken te wijden zijn zoals: chemische verontreiniging tijdens het productieprocede, statische electriciteit die opbouwt in het paneel of een probleem met de on chip videokaart, wat ik echter betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 21:14
Vrijdag gebeld naar Medion, de P2211T daar heeft dus echt 2 Gb intern geheugen en men kon niet zeggen of het 1 dimm van 2 Gb is (en dus nog een bank/slot vrij) of dat het twee dimms van 1 Gb waren en dus géén slot meer vrij.
Het is wél onder garantie toegestaan om het intern geheugen uit te breiden

Gezien de prijzen voor intern geheugen, besloten om Saturn te bellen.
Die versie van de P2211t bevat wél 4 Gb geheugen en die dus besteld en de dag daarop al binnen.

Eerste ervaringen zijn wel goed (ben voornamelijk Windows 8.1 aan het ontdekken en het systeem aan het inrichten). Hier een reactie op eerder vermeldde kritiekpunten

Pro's
- Snelheid prima (nogmaals, eerste indrukken)
- Geen geknisper o.i.d. bij aansluiten oortelefoon
- Gebruik op batterij (dock aangesloten, matig intensief gebruik): 8 uur 30 min met nog 22% of 1 uur 50 resterend
- Veel USB poorten is handig (bluetooth- adapter voor draadloze muis) én omdat het systeem geen netwerk-RJ45 aansluiting heeft, een adapter daarvoor gekocht (Vivanco USB to RJ45 á WEL 30 euri)

Nadelen:
- Geluid uit interne boxen, blikkerig en maximaal volume is beperkt
- trackpad niet optimaal, maar gebruik dan ook een draadloze muis wat veel handiger is
- Inderdaad prijs dus verhoogd (heb daaromtrent reactie bij Medion neergelegd, benieuwd naar de reactie)

Nog geen uitsluitsel:
- Lijkt snel om te kantelen (scherm is wat topzwaar). Zal op bureau meevallen, maar op schoot met keyboard aangesloten zal het opletten zijn.
- Ghosting nog niet gecheckt
- Ik dacht eerst dat je scherm ook digitaal moest loskoppelen (zoals bij USB apparaten) maar 2 keer gedaan en blijkbaar niet nodig (geen melding - draait gewoon door)
- Nut/nadelen van voorafgeinstalleerde software (ga eerst op internet wel kijken wat het is)
- Betrouwbaarheid: Mijn huidige Medion (MD 8288) is van november 2006. Die heef het steeds goed gedaan (alleen videokaart vervangen en de voeding). Maar wat zegt dat........

Tip: De Sleeve/tas NIET meebestellen (simpel mapje, geen extra vakken of riem, echt de 20 euro niet waard)

[ Voor 17% gewijzigd door Den Hook op 29-12-2013 23:52 . Reden: Kleine aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Aanvulling : kreeg na half uur werken, de melding dat de batterij nog 10% vol was (totaal dus 9 uur matig intensief gewerkt, met nog 10% over).

Vervolgens de lader aangesloten, en toen hoorde ik ook geknisper. Het lijkt te komen van de aansluiting van de adapter (in de buurt van de tab-toets dus). Toen ik de lader uitschakelde (via dat knopje op de lader) stopte het knisperen ook direct.

Vraag: Kan het dan zijn dat het geluid ontstaat vanuit het bijladen van de accu ?
En zoja: kan dit kwaad (is dit normaal) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:24
Interessant dingetje.. Weet iemand of de SSD te vervangen is? Ik kan niet vinden of dit kan.. heb een mooi exemplaar van 256 liggen, zonde om niet te gebruiken. Eigenlijk hoop ik nog op een vergelijkbaar apparaat met een i5 en een goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@Camiel: theoretisch is de SSD te vervangen natuurlijk maar die zit in het tablet/scherm deel en die is lastig te openen. Het is de vraag of je eigen SSD dan past (qua grootte en dikte).

Vergelijkbaar apparaat met i5 zou de Lenovo Yoga kunnen zijn, maar die is méér dan 2x zo duur

productreview: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164) review door mstevy78
http://shop.lenovo.com/nl.../ideapad/yoga/yoga-2-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
De prestaties van de SSD zijn niet heel bijzonder, en de doorvoersnelheid (zo uit mijn hoofd max 40MB/s van HDD naar SSD, HDD naar buffer(RAM) doet makkelijk 100MB/s) doet mij ook vermoeden dat de SSD een eMMC is, en dus alleen te vervangen is door je te vergrijpen aan een rework station.

Ik vermoed dat het geknisper bij het laden komt door goedkope spoelen die niet goed gefixeerd zijn. Dit kan geen kwaad, maar is wel hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
Heeft iemand al uitgevonden hoe je kan zorgen dat de brightness niet steeds automatisch bijgesteld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
Net mijn P2211 teruggehaald van het MediaMarkt service center. Het ghosting probleem zit er nog steeds in. Ik ga mijn geld terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriesha
  • Laatst online: 27-01 16:56
Ik heb zelf ook last van het ghosting probleem. Gelukkig heb ik er zelf niet zoveel problemen mee. Ik zie de laptop echt als een gebruiksartikel welke ik na zo'n 2 jaar aan de kant schuif voor een ander exemplaar. Inmiddels heb ik hem zelfs al diverse malen gebruikt om over te werken en is die alweer terug verdiend aan de overuren, maar jammer is het ghosting probleem wel.

Persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd om schermen met ghosting problemen af te leveren, maar inmiddels ben ik al te gehecht geraakt aan dit apparaatje dus voorlopig gebruik ik hem nog wel ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
xray1x schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:14:
Heeft iemand al uitgevonden hoe je kan zorgen dat de brightness niet steeds automatisch bijgesteld wordt?
Instellingen >pc-instellingen wijzigen >pc en apparaten >stroomverbruik en slaap stand> helderheid auto uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iedereen last van ghosting/image persistence? Of zijn er ook gebruikers zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is de ghosting afhankelijk van de achtergrondkleur. Toen de achtergrond in het metro-menu blauw was, zag ik duidelijk ghosting, nu die paars is heb ik nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567159

Anoniem: 567159 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:30:
Heb net deze Medion gekocht.
Ik heb echter een probleem met de microfoon. Wanneer ik iemand Skype, hoort deze persoon mij amper.. net of ik in een blik ben... hebben jullie dat ook?
Bij jullie ook? of moet ik een ander vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:47:
Heeft iedereen last van ghosting/image persistence? Of zijn er ook gebruikers zonder?
Heb je het topic gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
Ik heb tot dusver nog geen last gehad van ghosting.
Heb zo'n beetje alles gedaan op de laptop wat er te doen valt.
Gaming, browsing, photoshopping, watching movies, etc...
Ook meerdere malen scherm aangelaten, niks aan de hand.

EDIT:

Na zojuist op een donkergrijze achtergrond(photoshop) gewerkt te hebben viel mij op dat er toch vage afbeeldingen in het scherm van vorige tabbladen in het scherm stonden.

Helaas last van ghosting, te zien op een donkergrijze achtergrond.

[ Voor 35% gewijzigd door Chandd! op 08-01-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriesha
  • Laatst online: 27-01 16:56
Ik heb inmiddels de default achtergronden veranderd naar een foto op de desktop en in de metro interface lichtblauw. Ik ben helemaal verlost van het ghosting probleem....Prima zo! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Inmiddels is deze laptop van de MediaMarkt website verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
  • Laatst online: 25-11-2024
Hij mag dan uit de webshop van Mediamarkt zijn, ik heb hem gisteren gekocht bij de Mediamarkt in Groningen voor € 499. (4GB-versie). Ik heb € 29 bij betaald. Daarvoor rteeg ik een apparaat, dat door Mediamarkt was gecheckt en "geinstalleerd".
Installatie wil zeggen: alle Updates van Windoows 8.1 waren binnengehaald, de schijf was gepartitioneerd in een D- en een C-schijf (en recovery uiteraad).
Ik kon er dus zo mee aan de slag.
Tot nu toe ben ik tevreden. De koptelefoon paste, geen probleem.
De andere twee problemen, die op de site worden vermeld, heb ik nog niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567159 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:50:
[...]

Bij jullie ook? of moet ik een ander vragen?
Ingebouwde microfoon klinkt bij mij ook karig. Heb de headset van mijn telefoon ingeplugd (stereo koptelefoon met microfoon) en daarmee is het geluid een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Ik was eerst van plan mijn P2211T via de site van Medion aan te schaffen, maar omdat daar in de specificatie stond (zoals al eerder opgemerkt op dit forum), dat er maar 2 GB geheugen in zat, heb ik ze eerst de volgende vraag gesteld.

LS,
U heeft op uw site staan de AKOYA+P2211T met 2Gb RAM. Maar verder lees ik overal, dat deze tablet/laptob 4 GB RAM heeft. Er kunnen toch niet twee verschillende apparaten dezelfde naam hebben?

Na anderhalve week kreeg ik vandaag antwoord:

Geachte heer,
De P2211T is een overkoepelend artikelnr. Het kan dus zijn dat er meerdere laptops onder dit type nr staan. Hierbij kunnen de specificaties dus ook verschillen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Mevr. V. De Ronde

Gelukkig had ik niet langer (beantwoording binnen 3 werkdagen volgens hun info) op hun antwoord gewacht en heb ik het apparaat afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt gekocht, zoals ik al eerder meldde (5 jan).
Overigens mijn opmerking over twee partities, die de Mediamarkt zou hebben aangemaakt, is onzin. De C-partitie is de schijf in de tablet en de D-partitie de schijf in het dockingstation.
Inmiddels heb ik ook kunnen constateren, dat mijn apparaat geen geluid maakt bij het opladen.
En van Ghosting heb ik nog niets gemerkt

Ik ga verder van mijn nieuwe speeltje genieten. :)
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
GerardS schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:27:
Ik heb € 29 bij betaald. Daarvoor rteeg ik een apparaat, dat door Mediamarkt was gecheckt en "geinstalleerd".
Voor de kerst de P2211T (4GByte versie) voor 499 euro gekocht. De media markt "installatie" was gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Voor de kerst de P2211T (4GByte versie) voor 499 euro gekocht. De media markt "installatie" was gratis...
Ik baal dus. :(

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
Ik heb helaas toch wel last van Ghosting.
Dit is te zien op een donkergrijze achtergrond, en is dan erg duidelijk >.<

Het nadeel is dat ik deze laptop voor studie gebruik, ik zal er een melding van maken bij Mediamarkt en vragen hoe lang de laptop zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit apparaat nu ca. 2 weken. Hierbij een aantal bevindingen:

Positief:
1. Scherp beeld. Vooral fims kijken is mooi. De display touch-functies werken ook behoorlijk goed.
2. Windows 8 went snel. Alleen jammer dat er relatief weinig app zijn. Ik mis bijvoorbeeld een Forscore tegenhanger en meer van dat soort handige (goedkope of gratis) apps.
3. Veel aansluitmogelijkheden (micro-hdmi, micro-sd, meerdere usp-poorten, bluetooth).
4. Het toetsenbord voelt goed aan en typt plezierig.
5. Het systeem heeft geen hele snelle processor, maar bij normaal gebruik is de laptop/tablet snel genoeg. Opstarten duurt bijvoorbeeld iets meer dan 20 seconden. Ik heb de versie met 4 Gb werkgeheugen.

Negatief:
1. De wifi-antenne lijkt niet sterk. Je moet je redelijk dicht bij de router / het accesspoint bevinden voor stabiel bereik. Waar mijn (draadloze) pc 5 streepjes bereik aangeeft, is dat bij de Medion Akoya vaak maar 1 of 2 streepjes en soms zelfs 0). Dat is in een kamer naast de router, met een deur ertussen.
2. Het opladen van het apparaat duurt vrij lang (een hele nacht). Bij ca. 6% resterend is de accu leeg. Dit wordt vooraf wel enige tijd aangegeven met waarschuwings bliepjes.
3. Soms last van ghosting, maar niet hinderlijk.
4. Het tablet display is gevoelig. Bij lichte doorbuiging kan het display al gaan haperen of gaat het beeld zelfs helemaal op zwart. Dit is storend en nogal verontrustend. Als dit erger wordt, vrees ik dat ik het apparaat terug moet brengen voor onderzoek. Ik ben benieuwd of andere gebruikers hier ook last van hebben?
5. Soms zijn er kleine "hikjes". Zo werd een keer de HDD niet gevonden bij aansluiten van het toetsenbord aan het tablet. Opnieuw aansluiten hielp, maar dit zou niet nodig moeten zijn.
6. De kwaliteit van de ingebouwde speakers is zeer matig. De hoofdtelefoonaansluiting en het geluid via een bluetooth speaker is echter prima.
7. Bij laden van de accu is nog steeds een (zacht) knisperend geluid waarneembaar. Niet heel hinderlijk, maar toch...

Ik realiseer me dat je voor 500 euro niet heel veel mag verwachten, maar voor intensief en veelzijdig gebruik lijkt me deze convertible toch niet heel geschikt. Althans, dat is mijn voorlopige conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray1x
Mijn eerste P2211T bij MM gehaald. De koptelefoon ingang was defect. Kreeg direct een andere mee. Die had duidelijk ghosting. Teruggebracht, ghosting is onderkent. Er staat nu weer een nieuwe in de bestelling. Het lijkt erop dat de bouwkwaliteit te wensen over laat. Ik overweeg om geld terug te vragen omdat ik ondanks de mooie specs geen defecten wil in mijn machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Update m.b.t. tot mijn melding van het knisperende geluid bij het opladen.

Na mijn melding al snel response van MEDION. De vraag was of het ook voorkwam bij het opladen van alleen het scherm. Antwoord was Nee. Daarop kon ik het toetsenborddeel opsturen voor reparatie.
Omdat ik het systeem bij Saturn had besteld (4 GB - €50,- extra tov de variant MEDION) heb ik de reparatie via Saturn laten lopen. Geen probleem, wel werk want je moet je D: schijf backuppen en leegmaken (ik gok dat hetzelfde toetsenbord terugkomt, dus niet gedaan ;-)

Benieuwd wanneer dat onderdeel terug is en of het knipperen verholpen is.

Kortom: blijkbaar is het knisperen bij opladen toch een potentieel probleem, maar werd goed opgepakt. Of decreparatie voorspoedig verloopt horen jullie nog.

Verder nog
- Bij Saturn als actie voorgestelde sleeve was te klein (sic !) maar kreeg meteen geld terug.
- Geen last van ghosting.
- Toch wel geinig, doorwerken terwijl je Toetsenbord en Harde schijf mist

Al bij al nog steeds positief :) :)

Nieuwe status per 3 feb:
Voicemail was kort ingesproken, men had nu WEL het tablet-deel nodig voor de reparatie :?
Even nagevraagd maar natuurlijk kon men niet aangeven waarom dat was en waarom dat eerst expliciet niet nodig was en nu wel. De jongeman kon wel de netjes ingepakte doos laten zien.

Dus vandaag backup gemaakt en morgen maar inleveren, gaat weer weken duren vrees ik en mijn stemming is ook aan het omslaan naar :/

[ Voor 19% gewijzigd door Den Hook op 09-02-2014 20:02 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Hallo,

Ik wil, nadat ik mijn eigen antivirus er op heb gezet en een aantal programma's heb geïnstalleerd, een recoverydisk maken. Dat zal vast wel lukken. Ik heb een externe LG DVD/RW.
Maar kan ik hem later ook weer inlezen? Want als hij dat gaat doen, moet hij eerst de C:-schijf leeg maken (Formatteren?), volgens mij. En dan is wellicht ook mijn stuurprogramma voor mijn externe DVD-drive verdwenen. Iemand een idee?
Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Ik denk niet dat je een apart stuurprogramma hoeft te installeren voor je externe DVD-drive.
Het is plug&play, dus moet het zelfs zonder OS werken, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
In het toetsenbord zit een gat waar volgens mij een 3g module in zou moeten. Weet iemand waar je die ergens zou kunnen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@MarVanOs: m.b.t. "volgens mij"

In de handleiding "Manual_P221x_NL.pdf" staat: onderdeel 25) Insteekslot voor een 3G-kaart (kaart niet meegeleverd, maar binnenkort verkrijgbaar via de vakhandel resp. in de Medionshop).

Op de site is daarover nog niets vermeld (gezocht op card, kaart en 3g, ook niet bij pagina "wordt verwacht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@GerardS
Het is plug&play, dus moet het zelfs zonder OS werken, als het goed is.
Volgens mij is het O.S. dus Windows Plug and Play en dus zou Windows geinstalleerd moeten zijn om de externe DVD te herkennen.
Ik twijfel of het BIOS bij het opstarten, ook de DVD al herkent en er dus vanaf zou kunnen booten. Dit is wel vooraf na te gaan. Kijk in het BIOS wat de opstartvolgorde is en of je kan kiezen voor iets anders dan C: of D: !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Den Hook schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:27:
@GerardS

Volgens mij is het O.S. dus Windows Plug and Play en dus zou Windows geinstalleerd moeten zijn om de externe DVD te herkennen.
Ik twijfel of het BIOS bij het opstarten, ook de DVD al herkent en er dus vanaf zou kunnen booten. Dit is wel vooraf na te gaan. Kijk in het BIOS wat de opstartvolgorde is en of je kan kiezen voor iets anders dan C: of D: !
Op mijn desktop ziet het BIOS ook mijn externe DVD-player en kan ik gewoon daar vanaf booten.
Lijkt me dus niet dat daar Windows drivers aan te pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0Teen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-02 09:38
Is het al iemand gelukt om vanaf USB te booten of een ander besturingssysteem op de SSD of de HDD in het toetsenbord te zetten? Ik kan in de bios bij Boot Order namelijk geen optie vinden om een andere schijf te kiezen of vanaf een USB port te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Diverse aanvullingen:

1. Uitgebreide test gevonden: http://www.notebookcheck....Convertible.108989.0.html

2. Behalve bij BCC, lijkt de Medion Akoya P2211T niet meer leverbaar te zijn. Ook niet bij Medion.nl en inmiddels ook niet meer bij Medion.be.
Of je hier conclusies aan kan verbinden, ik weet het niet al lijkt dit model geen blijvertje, laat staan een verkoopsucces.

3. Ik zou jullie op de hoogte houden van de voortgang van de reparatie. Hij zou gerepareerd zijn en wel door een Bios-update. Echter direct nadat ik thuis kwam, bleek wel dat het dus niet zo was. Kortom, opnieuw terug gegaan en dus wachtende....

Laatste status: 4 april Einde oefening:
Na opnieuw een volle maand wachten kwam het bericht van Saturn dat de laptop niet te repareren is. Ik kreeg mijn geld terug maar ben echt niet vrolijk :F
Eind december aangeschaft ivm verlopen ondersteuning XP, 1 maand in gebruik (net klaar met inrichting en overzetten programma's en bestanden) toen een storing waarvan na 2 maanden reparatie geconcludeerd wordt dat deze niet te maken is ;w .

Alsof geld terug dan alles goed maakt ( |:( |:( ECHT NIE)

En NU.... ik weet het niet :?

Iemand suggesties voor goed alternatief voor een Akoya P2211t ?

[ Voor 31% gewijzigd door Den Hook op 04-04-2014 11:34 . Reden: Laatste statusbericht: Niet te repareren.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Inmiddels is de Medion Akoya P2211T weer leverbaar via Medion.nl (nu met 4 Gb intern geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Twee andere winkels bieden de laptop voor een nog veel scherpere prijs (449,-) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Nu aanbieding bij Aldi in Duitsland: http://aldi.medion.com/md99360/nord/?refPage=aldi

En Belgie: http://www.diskidee.be/2014/04/07/kruising-tussen-tablet-en-laptop-bij-aldi-belgie/35384/

De Medion Akoya P2212T :) :)

Voordelen:
- Betere processor (Celeron N2920 die turbo heeft tot 2 Ghz)
- 4 Gb geheugen
- euro 400 !!

[ Voor 38% gewijzigd door Den Hook op 07-04-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-04 19:34
http://nl.aldi.be/aldi_29...book_48_5_1296_15032.html

vraag me af of die ghosting nog erop zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132398

Aangezien dit model wordt doorontwikkeld (andere processor, nu 4GB) en gepromoot (via Aldi-keten zoals Medion vaak doet) verwacht ik dat de grootste problemen er nu uit zullen zijn.

Ik woon op 10 km van de grens en vraag me af of deze een AZERTY toetsenbord heeft. Anders even de grens over. tanken en deze kiezen.

Maar.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589984

Ik heb de Medion Akoya nu een aantal dagen. Ben erg tevreden over dit apparaatje. Ik heb geen problemen zoals ghosting, of andere zaken die zijn genoemd. Ik krijg niet duidelijk of de tweede accu eigenlijk wel werkt. Ik heb alles een keer los van elkaar opgeladen en ook opgeladen terwijl het scherm op het toetsenbord zat. Als ik een volle batterij heb dan geeft ie aan dat hij max 4 tot 5 uur resterend heeft. Dit geeft hij aan als hij los van het toetsenbord is, maar ook als hij op het toetsenbord bevestigd is. Er veranderd niets. Ik krijg hiermee het idee dat de accu niet werkt. De schijven worden wel herkend.

Verder ben ik echt dik tevreden met het apparaatje, voor die prijs.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@Plektrum:
Zie handleiding paragraaf 7.3.2. Werking van de oplaadindicator

"Als het apparaat in de notebookmodus wordt gebruikt, wordt de laadstatus van beide accu’s samen weergegeven.
De laadstatus van de accu’s wordt niet apart weergegeven.

Als bijvoorbeeld de accu van de basiseenheid leeg is, maar de accu van de tableteenheid vol, wordt in het besturingssysteem een laadstatus van ca. 50% weergegeven.

Als het apparaat in de tabletmodus wordt gebruikt, dus zonder de basiseenheid,
wordt een laadstatus van 100% weergegeven"

Je zou dit voorbeeld zelf eens kunnen naspelen, eerst gekoppeld en accu's helemaal leeg. Dan tablet opladen. Vervolgens kijken of je de laadstatus ook ziet veranderen van 100% (alleen tablet) naar 50% (met toetsenbord er bij).

Kortom de laadstatus geeft aan hoeveel procent van de TOTALE accu-capaciteit beschikbaar is. Als je alleen de tablet gebruikt, dus zonder toetsenbord, zie je aan de laadstatus alleen het percentage accu dat nog geladen is van de accu in de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:39
Ik heb vandaag de P2212T gehaald in de Aldi (België). Ik heb toch mijn vragen bij de kwaliteitscontrole bij Medion, want ik stel zo direct 2 problemen vast:
1. Het touchpad werkt niet. Alleen het midden van de touchpad reageert op touch (tot op ongeveer 2cm van de linker, rechter en bovenrand... onderkant wel tot aan de rand) en zowel links- als rechtsklikken werkt niet (wel klikgeluid, geen reactie in Windows).
2. De volume down knop zit vast. Het resultaat is dat het geluid altijd uit staat, en de indicator voor het volume altijd in beeld staat.

Beide zijn toch problemen die bij een simpele test in de fabriek makkelijk te vinden zouden zijn geweest...
Vanmiddag terug naar de Aldi en hopen dat ze er nog eentje hebben. Als dat weer zo'n probleemgeval is, of als ze er geen meer hebben, gewoon geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132398

Ik ben benieuwd... houd ons op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Zo, de laptab is zonder problemen omgeruild. Direct in de winkel even gecontroleerd of alle snel controleerbare dingen nu deden wat ze moesten doen en ja hoor, dit lijkt een goed exemplaar te zijn.

Straks nog even microSD slot en hoofdtelefoonaansluiting testen, even zien of ik een micro-HDMI kabel kan vinden en dan eens zien hoe goed dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
Ik was aan het twijfelen om hem binnen te halen, al eens gekeken of je "ghosting" hebt ? hoe zit het met de 3,5inch aansluiting is die een beetje deftig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Ik heb even mijn in-ear headset van mijn smartphone aangesloten, en dat klinkt goed. De 3,5mm jack past goed in de aansluiting en zit goed vast. Geen probleem met geruis of dergelijke.

Ghosting heb ik niet kunnen vaststellen na een venster een half uurtje stil te laten staan in beeld en dan terug de desktop te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589984

Den Hook schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:03:
...
Je zou dit voorbeeld zelf eens kunnen naspelen, eerst gekoppeld en accu's helemaal leeg. Dan tablet opladen. Vervolgens kijken of je de laadstatus ook ziet veranderen van 100% (alleen tablet) naar 50% (met toetsenbord er bij).

Kortom de laadstatus geeft aan hoeveel procent van de TOTALE accu-capaciteit beschikbaar is. Als je alleen de tablet gebruikt, dus zonder toetsenbord, zie je aan de laadstatus alleen het percentage accu dat nog geladen is van de accu in de tablet.
Dank voor de uitleg.
Ik ben er achter wat mijn probleem was. Het blijkt dat mijn stekkertje van de stroomadapter niet voldoende in het gat zat. Ik kon hem nog verder er inschuiven. Dit resulteerde er in dat wel de tablet werd opgeladen maar niet de accu in het toetsenbord.
Ik had iedere keer maar maximaal 4 uur accu. Nu is hij goed opgeladen, en heb ik tussen de 9 en 10 uur accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
GORby schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:56:
Ik heb even mijn in-ear headset van mijn smartphone aangesloten, en dat klinkt goed. De 3,5mm jack past goed in de aansluiting en zit goed vast. Geen probleem met geruis of dergelijke.

Ghosting heb ik niet kunnen vaststellen na een venster een half uurtje stil te laten staan in beeld en dan terug de desktop te tonen.
Nu begin ik toch terug te twijfelen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Hij is bij Bart Smit in de aanbieding voor 399€ en het lijkt de 4GB versie te zijn:
http://www.bartsmit.com/n...-multimode-touch-notebook

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 10-04-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Maar volgens de website is dit een versie met 32Gb flash ipv 64Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Heeft iemand al eens geprobeerd om de harddisk in het toetsenbord te vervangen? Ik heb een Crucial M500 gekocht maar als ik deze installeer in plaats van de bestaande harddisk, wordt deze niet herkend. Ook niet als ik de M500 eerst in een ander system geformateerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Die van de Aldi momenteel is zoals op de site van Aldi aangegeven staat eentje met 4GB RAM en 64GB eMMC storage. storage in de tablet is dus niet vevangbaar, maar kan wel uitgebreid worden met een microSD kaartje.
De batterij zou ongeveer 8 a 9 uur meegaan bij licht gebruik (surfen, audio streamen via wifi naar bluetooth speaker, scherm op gemiddelde helderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Heeft er hier iemand een 32GB versie? Hoeveel hou je daar van over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587530

Wat zouden jullien kiezen?

MEDION AKOYA P2212T (399 euro)
- Intel Celeron N2920
- 4 GB RAM
- 64 GB SSD
- Full HD AHVA-IPS (1920x 1080 pixels)
- 500 GB HDD
Link: http://aldi.medion.com/md99360/be_nl/?refPage=medion

of

ASUS Transformer book T100 (349 euro)
- Intel Atom Z3740
- 2 GB RAM
- 32 GB SSD
- HD IPS (1366 x 768 pixels)

Vergelijking/benchmark tussen Akoya P2211T (Celeron N2910) en ASUS T100 kan je zien via deze link: YouTube: ASUS Transformer Book T100TA vs. Medion Akoya P2211T Benchmark Test Comparison

Is voor gewoon gebruik (surfen, apps, office-toepassingen, standaard programma's, ...), niet om te gamen.

Al iemand beiden in zijn bezit gehad en kunnen vergelijken?
Welke voelt het beste als tablet in de hand? Gebruiksgemak? Kwaliteit? Scherm? Snelheid?
Pros vs Cons?

Thx!

PS Ik heb al redelijk veel reviews gelezen van beiden, maar toch eens de mening van de gebruikers vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 587530 op 14-04-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:28
Ik heb dus voordat bekend was dat de 2212T zou komen een 2211T besteld,

Die kwam vandaag binnen, heel tevreden over de performance van het ding echter is de HDD in het toetsenbord dood/reageert niet,

Twijfel nu of ik ga terugsturen met defect en gaan voor een goed werkende 2211T ( die turbo mode scheelt me niet echt veel.)
de bart smith actie pak en mezelf ook nog eens 50 euro, ik zit ook nog binnen de 7 dagen recht van terugsturen dus het moet allemaal kunnen.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
@DarkGhostBE

T100 heeft maar 10,1inch, de medion heeft 11,2 inch; T100 is een tablet met een toetsenbord, terwijl de medion een laptop is met los scherm.
Ikzelf was meer voorde medion, ook omdat de T100 geen degelijke oplader heeft.

@Torched
Die HDD is een deel van de laptab, terug brengen en nieuwe eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ja hij ging sowieso terug, en dat is ook geregeld

Heb maar gelijk mijn geld terug geeist, ga wel voor de bart smit laptop, die is nieuwere serie en goedkoper. Dus das mooi meegenomen.

Voor de korte tijd dat ik er mee heb kunnen spelen is het wel een mooi ding, Hearthstone draait er nog net op dus dat icm touchscreen speelt echt wel grappig. 1080P op 11,6" is ook echt zeer goed te pruimen.

[ Voor 36% gewijzigd door Torched op 11-04-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Mediacj schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:28:
Heeft er hier iemand een 32GB versie? Hoeveel hou je daar van over?
Heb inmiddels zelf de 32GB Bart Smit versie en ik zie dat er ruim 10GB over blijft.
RogerSch schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:55:
Heeft iemand al eens geprobeerd om de harddisk in het toetsenbord te vervangen? Ik heb een Crucial M500 gekocht maar als ik deze installeer in plaats van de bestaande harddisk, wordt deze niet herkend. Ook niet als ik de M500 eerst in een ander system geformateerd had.
Is het nog gelukt, ik heb hier ook nog een SSD liggen en die zou ik ook wel in het toetsenbord willen plaatsen ipv de standaard harddisk?

[ Voor 49% gewijzigd door Mediacj op 12-04-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@JoostVerh: Misschien nog interessant

http://www.nu.nl/tech/375...-weinig-opslagruimte.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Bedankt interessant maar ik hoop wel dat dit niet alleen voor nieuwe tablets beschikbaar zal komen.

Voor de rest is de 10GB vrije ruimte voor mij geen probleem, heb er nog een sd kaartje van 32GB bijgezet en ik gebruik hem hoofdzakelijk voor internetten en wat kleine toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@DarkGhostBE... staat BE voor België, want de P2212T die via Aldi in België verkocht wordt, heeft een AZERTY toetsenbord.

PS. Ik heb geen goede ervaringen met mijn Akoya (zie hierboven) maar zou zo voor de P2212T gaan als die in Nederland verkocht zou worden. Er is simpelweg geen alternatief met die specificaties (Hybride met goed scherm, lange accuduur en redelijk intern/schijf geheugen)

Ook vreemd: de T100 wordt in andere landen met 64Gb SSD verkocht !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Mediacj schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:30:
[...]

Heb inmiddels zelf de 32GB Bart Smit versie en ik zie dat er ruim 10GB over blijft.
Er is ook nog 11 GB voor een Recovery Partitie, die zou opzich wel naar de schijf in het Tobo kunnen.
Ik ga daar iig nog even mee klooien.
Zou je toch nog 22 overhouden van de 32. Das best netjes toch.

Recovery zou ik toch afblijven, de orginele windows installatie had hem toch nodig. Nu wilde ik sowieso al een schone windows erop hebben dus dat zijn we nu dan aan het doen :)
Je moet weten dat dat werkt door bestanden te comprimeren, en dat vereist dus weer dat je het moet uitpakken als je ze wilt gebruiken. Dat ism de niet te snelle processor betekent dat je boot tijd dus langer gaat worden.
Ik denk niet dat die 4GB het waard is om het hele besturingsysteem verder te vertragen.

Het is jammer dat je door het hele EFI gebeuren zo hardware lock in krijgt, anders had je gewoon een ander ssdtje kunnen kopen en vervangen de boel.

Het lijkt er inderdaad op dat de 2211T al wel gebruik maakt van de recovery partitie om bepaalde bestanden in te laden. Want windows vond het niet leuk dat ik de partitie verwijderde. >:)

[ Voor 60% gewijzigd door Torched op 13-04-2014 00:25 ]

Pagina: 1 2 Laatste