nieuw modem nodig?

Pagina: 1
Acties:

• mytweakzoe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 12:18
Beste Tweakers ik heb op dit moment een modem/router combo van UPC met 120MB internet,
maar wegens het gebrek aan WIFI-range wil ik graag mijn modem/router vervangen voor een D-Link DIR-868L.
Is het misschien handig om een aparte modem te kopen?, ik vraag me af of ik belemmerd kan worden door mijn modem/router die dan alleen als modem gaat dienen omdat alle internet verkeer dan toch weer over dezelfde interface loopt, ik ben bang omdat het niet echt een dedicated! modem is maar een combo modem?

Het kan echter ook zijn dat ik het helemaal mis heb en dat alles wel goed zal gaan, maar ik wil toch even jullie menig hierover horen.

Alvast bedankt.^-^/

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Hier ook UPC 120MB met een 868L.
Je kan de UPC modem toch gewoon in bridge zetten?

Op de 868L komt gewoon 120MB binnen en die weet dit draadloos tot op 20 meter ook op me iPhone te krijgen.

Kortom: ik zie de UPC bridge niet als beperkende factor. Ik weet niet eens of je die zomaar kan vervangen?

null

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 15:48
je kunt natuurlijk de modem/router combi in brigde modus zetten en de D-link als router laten fungeren.
Je zult toch een modem nodig hebben, dus helemaal vervangen voor de D-link is geen optie.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij kan je bij UPC niet eens een los DOCISYS3 modem kopen en zul je dus je modem in bridge modus moeten laten zetten, waarna je er elke router op kan aansluiten. Niet dat dat gegarandeerd je wifi problemen fixt. Ik heb bij mij thuis de hele 2,4GHz band opgegeven. Ik kan 48 losse netwerken vinden, en met de hoeveelheid magnetrons erbij gecombineerd kan ik die band gewoon afschrijven. Klaar. Dat is de natuur van waar ik woon. Ik zal het mogelijk kunnen oplossen door meer accesspoints (let op de term, modem, switch, NAT, accesspoint, router: het zijn allemaal verschillende apparaten, je UPC apparaat doet nu 5-in-1) in te zetten, maar dat kost geld en heb ik er niet voor over. In m'n woonkamer heb ik 5GHz, ethernet, en powerline voor die ene hoek waar m'n mediameubel staat waar net niet ethernet naar toe kan, in m'n slaapkamer heb ik ook ethernet en ik zit vlak naast de BT-Hub (mijn provider is BT), en kan dus ook 5GHz gebruiken. De 2,4GHz band (dus een van m'n telefoons... exclusief) wordt uitgezonden maar in de "spits" is hij onbetrouwbaar (af en toe wifi aan/uit moeten zetten, reconnecten met het SSID), en dat komt niet door de modem/router. Dat komt door de natuur van de band (effectief en 100% gebruik kunnen maar 3 netwerken naast elkaar bestaan), en de natuur van mijn locatie: hartje London.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

feelfroow schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:53:
Beste Tweakers ik heb op dit moment een modem/router combo van UPC met 120MB internet,
maar wegens het gebrek aan WIFI-range wil ik graag mijn modem/router vervangen voor een D-Link DIR-868L.
Is het misschien handig om een aparte modem te kopen?, ik vraag me af of ik belemmerd kan worden door mijn modem/router die dan alleen als modem gaat dienen omdat alle internet verkeer dan toch weer over dezelfde interface loopt, ik ben bang omdat het niet echt een dedicated! modem is maar een combo modem?

Het kan echter ook zijn dat ik het helemaal mis heb en dat alles wel goed zal gaan, maar ik wil toch even jullie menig hierover horen.

Alvast bedankt.^-^/
Zoals aangegeven, je kunt niet eens een andere modem kopen voor op een kabelnetwerk. Aangezien onze glazen bol stuk is kunnen we ook erg weinig zeggen over de modem die je nu hebt. Allicht geen overbodige luxe dat aan te geven (UPC heeft door de jaren letterlijk tientallen verschillende modems geleverd).

Verder zou ik zoals Umbrah aangeeft ook eerst even uitzoeken exact wat je WiFi-probleem is. Een goede losse AP is beter dan een modem met ingebouwde router en AP, maar dat gaat je nog niets helpen als je probleem veroorzaakt wordt door enorme hoeveelheden interferentie (ik meet hier bijv ook 46 netwerken in de 2.4GHz momenteel - in mijn geval in A'dam) of door bouwmaterialen waar geen WiFi doorheen beukt (denk aan gewapend beton, vloerisolatie voor onder laminaat, badkamertegels of HR++ glas). In het eerste geval moet je naar 5GHz uitwijken, wat met de meeste UPC dingen wel kan. In het tweede geval moet je een extra AP plaatsen aan de andere kant van je obstakel en die bedraad aansluiten op je router. Beide zijn doelmatiger dan op goed geluk een ander apparaat kopen. Komt bij dat er aanzielijk goedkopere routers te krijgen zijn met betere performance dan de D-Link die je noemt (tip: TP-Link Archer C7), maar dat beide totaal overkill zijn als je client devices geen drie antennes hebben en/of 802.11ac ondersteunen. In dat geval zal de meerwaarde tov een router van EUR 50 minimaal tot afwezig zijn :o

Maw, niet zo kort door de bocht, zoek uit wat je probleem exact is en zoek een passende oplossing ervoor.

Oslik blyat! Oslik!