Toon posts:

Een nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan een van jullie zeggen of dit systeem te maken is:

mainboard slot-1 (weet niet welke, graag tips, moet min. 1gb ram op)
processor (athlon/intel, 1000 mhz of meer)
harddisk maxtor (of zo) van 60 gb of meer
videocard (graag tips), moet veel geheugen hebben)
koeling (weet niet hoeveel, liefst veel)
memory (sdram, pc100/133, 1gb)
kast (midi/high denkt ik (koeling))

graag wat reacties op dit systeem, heb dringend een nieuwe computer nodig (oude computer is gisteren gecrasht door koetjes, was 85C (AMDk6-2 500@500). Pats boem zei die.
Shit ding, net nieuw

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

flinke verbetering :D
waar gebruik je het voor?
zo gaat het aardig wat kosten in elk geval...
maar ok...

slot A mobo voor athlon
Athlon (1000Mhz) (btw ik hopop dat het bekend is dat deze niet zo gemakkelijk te verkrijgen zijn, wel makkelijker als een intel 1000, misschien een 900tje [proberen)
maxtor is idd aardig heb zelf een 30 GB
IBM hd's zijn ook heel goed misschien wel beter.. een scsi hd is in elk geval nog sneller maar kost heel wat meer (moet je ook nieuwere versie's hebben oude worden al ingehaald door de moderne ide schijven)
Videokaart Geforce (II of DDR)
of een M400 deze is minder snel lekker goedkoop en perfecte beeldkwaliteid..
inwin kast is leuk, a-open is mooi
dit zijn goede kasten voor een niormale prijs, 300 watt voedinkje d'r in voor athlon en geforce (soms stndaard)
(videokaart geheugen maakt niet altijd veel uit, die ati kaart heeft 64 mb geheugen en is goedkoop in elk geval.)
gewoon wat ram of je moet gaan overklokken en toch voor de intel gaan dan betere ram,
heb zelf pc 100 ecc ram.
Als extra zou ik nog een GFD kopen op de athlon te overklokken, een waterkoeling kan indien je hem echt hoog wilt klokken.
of een alpha koeler d'r op en voldoende kastkoelers voor de airflow, scheeld veel in temperatuur. (Delta fans zijn ok :D )

nou dit zal allemaal al wel bekend zijn mar toch verveelde me :D
Mvg FFF

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

goh, dat http://www.geldverdienen.cc.st / van je loopt erg goed zeker?

• FFF

FFF

:D ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar kan je wat beter info geven. Want als ik op sites kijk, staan er verschillende mobo's. Welk merk moet ik kiezen en welk slot (slot a denk ik voor Athlon). Ik kan een Athlonnetje 1000 kopen voor 1800 op hard-ware.nl en 3 fans voor 28,-
Kan ik ook een mobo met meerdere processors kopen, is dat beter of niet?
Wil je ook wat meer info geven voor de koeling.
Ik ga'm gebruiken als een koetjesmachine en gamingmachine.

Verwijderd

Tjonge, nou als je echt wat geld te besteden hebt kan ik wel wat advies geven.

Ik zou gaan voor een Abit KA-7 Moederbord met een Athlon1000 (das geen thunderbird he?)
Waarom Abit KA7? Simpel: Hij heeft 4 Ram slots, en jij wilt er 4 gebruiken. Hoe vul je hem met veel RAM? Jusit, 4X256MB. Moet uiteraard wel PC-133 en CAS2 zijn (Overklokken), ik zou naar Hyundai zoeken, maar er zijn hier best wat mensen, zeker in het Overklokken, Mobo's, Procs forum die je zo effe alle merken die het best zijn kunnen opzoeken.

Harde schijf, TIP: Ben je lekker bezig, koop dan een adaptec U160 Kit, das de nieuwste SCSI verkrijgbaar, wat doen we daarop, juist ja, een paar IBM U160 Harde schijven.
Geen geld voor U160? Koop dan een ABIT KA7-100 Mobo met zo'n mooie UA/100 controller, daar moet een HDD op, maar geen Maxtor 60GB, want die is niet 7200RPM en dat willen we, zoek het eens bij IBM, tip: doe er 2 op van 40GB ofzo, IBM heeft geloof ik een UA/100 schijf maar maakt niet zoveel uit, ik persoonlijk zou voor 2X een Maxtor DiamondMAX 40Plus gaan (7200RPM.) Die plaats je op je Ata100controller van de Abit-KA7 100.
Dan de videokaart, weet niet hoe het met de Voodoo5-6000 zit, maar dat is gewoon de beste, als het NU moet kun je trouwens ook een andere TOPkaart nemen, de Hercules Prophet GeForce II GTS 64MB. tja... daar kun je wel lekker mee Gamen.
Voor de kast moet je kijken wat je mooi vind, een servercase is wel zo handig als je met waterkoeling werkt. Als het 300Watt heeft is het goed, InWin lijkt me goed.

Voor de rest, als je games speelt is kwaliteit ook belangrijk, dan zou ik toch zeker zorgen dat je zo'n mooi Aureal SQ2500 kaartje en een creative DTT2500 setje bemachtigd. Wel duur, maar dan hebben we perfect positioning.

Over de koeling, WATERkoeling, verder gewoon 1 of 2 Delta 120mm of 80mm fans naar binnen en 1 of 2 Delta 120mm of 80mm fans naar buiten,. Verkrijgbaar bij: www.oc-shop.nl

(Wat zou die OC-Shop lekker lopen met zoveel steun van tweakers!)

Verwijderd

EN EEN GOLDFINGER KOPEN!

Verwijderd

Topicstarter
Yo, bedankt

Maar kun je waterkoeling (wat mij wel handig lijkt) zo los kopen en installeren? Ik heb nu het volgende systeem aan de hand van jullie tips (bedankt :) ):

Abit KA-7 moederbord (200 FSB??????)
AMD Athlon 1000 Mhz (200 FSB??????)
1 Gb geheugen (PC133, CAS2)
Adaptec U160 kit SCSI(waarvoor is die nodig?)
IBM U160 harde schijven (2x 40Gb)
VooDoo5 6000 (MB/Mhz)
ServerCase (maten,kleine ruimte beschikbaar?)
Voeding 300W
Delta 120 mm fan (2x) naar binnen
Delta 120 mm fan (2x) naar buiten

Geluid/printer/cdrw??

Verwijderd

Topicstarter
Yo, bedankt

Maar kun je waterkoeling (wat mij wel handig lijkt) zo los kopen en installeren? Ik heb nu het volgende systeem aan de hand van jullie tips (bedankt :) ):

Abit KA-7 moederbord Slot A(200 FSB??????)
AMD Athlon 1000 Mhz (200 FSB??????)
1 Gb geheugen (PC133, CAS2)
Adaptec U160 kit SCSI(waarvoor is die nodig?)
IBM U160 harde schijven (2x 40Gb)
VooDoo5 6000 (MB/Mhz)
ServerCase (maten,kleine ruimte beschikbaar?)
Voeding 300W
Delta 120 mm fan (2x) naar binnen
Delta 120 mm fan (2x) naar buiten

Geluid/printer/cdrw??

Verwijderd

Topicstarter
sorry, laatste berichie is goed :)

Verwijderd

jij hebt echt asosiaal veel geld over!
geef maar wat aan mij hoor!
maargoed, dieAdaptec U160 kit SCSI is natuurlijk om je jumbo hd op aan te sluiten!!

• FFF

FFF

die hdás hebben en stevige kaart nodig :)
wet niet of je zo'n systeem met 8000 betaald dan mag je bij zijn denk ik....

Verwijderd

Zo'n Voodoo5 6000 is trouwens 128MB als je het wilt weten

• FFF

FFF

die V5 6000 is idd een zeer proffesionele kaart met eigen voeding geloof ik zelfs...
maar wel heel goed.
mvg FFF

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
De huidige moederborden gebruiken toch maximaal 512 Mb RAM ? Dus wat je er meer in stop is toch weggegooid geld ? of niet ?
groeten Sequence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• FFF

FFF

ligt aan het besturingssysteem wat je gebruikt. weet niet precies hoeveel meer met welke combinatie maar zijn er die al meer als 1 gig gebruiken dacht al 2GB maar weet niet zeker dus zeg ik maar niet :D
gewoon windows gebruikt al 512 of 1GB dat weet ik niet meer en de niuwe dus meer..
mvg FFF

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Een k6-2 500 mhz net nieuw??
En dan nu voor zo'n pc met 1000mhz en 1gb ram??

Beetje vaag..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel geld verdient met beleggen/internetten en wil daar nu wat van kopen, snappie?

• FFF

FFF

den heb je ook echt wat, :)

Verwijderd

Waar is scsi 160 voor ?

Waarschijnlijk geouwehoer, right [Mike], beetje interessant doen...een nieuwe computer

Beleg maar een in wat computer lectuur.

-MiKe-, the real one

Verwijderd

DIT is echt vette onzin. Je oude systeem kaduuk en gelijk een hele nieuwe PC kopen???

Waarom een nieuwe printer, is toch niets mis mee. En als die oude PC ineens kaduuk doet hoef je toch nog niet gelijk alles weg te kijlen? Geheugen zal heus nog wel werken, en monitor, geluidskaart, videokaart, kast zal het ook nog wel doen. Hoog uit je Mobo is kaduuk.

Hiero wordt onzin verteld.

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 12:37
sommige mensen hebben nou eenmaal geluk en verdienen een smak geld. daar hoef je niet gelijk op af te geven, alleen maar omdat je zelf het geld niet hebt.

en [Mike] als je toch veel geld over hebt, koop dan voor het geluid de soundblaster live! platinum en een plextor cd-fikkertje.
als je soms vragen hebt, meel of icq me op 54444856, of kom langs fietsen, ik woon vlakbij :)

• FFF

FFF

wou net zeggen mij pc was ook kapot, te warm gelopen geloof ik, en cpu was kapot of mobo, nu heb ik gelijk een beter systeempje :) want alles moet aan die oude shit vervangen worden om beetje lekker te gaan dus kun je beter op z'n tijd een nieuwe kopen.
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al: veel geld verdient. Ik heb de oude computer al bijna 3 jaar (bijna antiek zoals jullie zeggen) en een kennis wil 'm wel kopen van me (alleen de proc had ik vernieuwt voor 150 ballen). Dus ik dacht: een geheel nieuwe omputer, zodat ik weer een paar jaartjes vooruit kan....

Groetkes, Mike

Verwijderd

Hehehe... Mike, was dat de nickname van Nina Brink ? ;)

Maaruh.... Win98 ondersteunt dus NIET meer dan 256MB, Abit KA7 ondersteunt volgens boekje zoveel als je erin propt, 2GB ram dus (4x512MB)
Aangezien 512MB dimmetjes ongeveer 4x duurder dan 256MB dimmetjes zijn, zou ik dus 4x256MB nemen, dan heb je weer een PC voor minimaal 3 jaar!

Welk OS?
Windows Millenium natuurlijk! Kun je de games op spelen van W98 en de performance van W2K, --> W2k gaat tot 2GB mem, duz

Verwijderd

Topicstarter
Heb een bedrijfie gevonden bij mij in de buurt die Athlon 1ghz en 1 gb sdram kan leveren (hehehe ;) :) ).
Kan ik mooi mijn pc'tje bouwe!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik vindt wel dat je dan lid moet worden van DPC als je dat teminste nog niet bent :D

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Damn die dpc-ers duiken ook overal op :P

Oh ja, DPC is ook verbonden aan GOT. Sorry.

Zou er op aphrodite en athene ook een kudde lopen te herkauwen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat dachten jullie dan? Dat ik die computer de hele dag uit z'n neus liet vreten? Mooi niet, dat ding mag ook wel eens wat doen. Wordt eindelijk ook m'n gras eens gemaait en je krijgt er ook nog voor terug!! Dus: ZET DIE KOETJES }O: maar buiten!!

[Mike]
Pagina: 1