Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus s550 CA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

voor school wil ik een laptop gaan aanschaffen, ik vraag daarom jullie advies/hulp hierbij.

Ik heb zelf al een goede kandidaat gevonden, namelijk de Asus s550 CA [let op dat er meerdere versie's zijn waaronder de CB en de CM]

Mijn vraag is alleen; wat is de performance van deze laptop bij oa games [denk aan battlefield] en programma's zoals photoshop en premiere.

En is deze laptop verder aan te raden ja dan wel de nee 8)7

Specs: [Voor de duidelijkheid: cpu=i5 gpu=intel hd 4000 ]

pricewatch: Asus S550CA-CJ055H

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Met een intel HD 4000 zul je battlefield misschien op lowest nog wel kunnen draaien. Photoshop en premiere zal 'ie niet al teveel problemen mee hebben.
Wat is je budget en wat ga je er nog meer mee doen? Moet 'ie veel mee en hoe lang moet de batterij mee kunnen?
Wat is je maximale gewicht? Grootte?

Voor hetzelfde geld kan je in ieder geval de Lenovo E540 halen met een FullHD scherm een i5 full voltage en een 740m, dat draait alles een stuk comfortabeler dan deze laptop.
Dat is dan ook de aanrader die ik voor je heb:

http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/

Als je hem zelf samenstelt daar kan je voor een leuk bedrag een hele mooie laptop voor allround gebruik krijgen. Battlefield 3/4 op Medium zou dan zelfs nog leuk draaien!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dikke nee. Deze specs zijn beschamend voor het geld. Merethil heeft groot gelijk, ga voor de lenovo e540 met de genoemde upgrades.

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:26:
Met een intel HD 4000 zul je battlefield misschien op lowest nog wel kunnen draaien. Photoshop en premiere zal 'ie niet al teveel problemen mee hebben.
Wat is je budget en wat ga je er nog meer mee doen? Moet 'ie veel mee en hoe lang moet de batterij mee kunnen?
Wat is je maximale gewicht? Grootte?

Voor hetzelfde geld kan je in ieder geval de Lenovo E540 halen met een FullHD scherm een i5 full voltage en een 740m, dat draait alles een stuk comfortabeler dan deze laptop.
Dat is dan ook de aanrader die ik voor je heb:

http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/

Als je hem zelf samenstelt daar kan je voor een leuk bedrag een hele mooie laptop voor allround gebruik krijgen. Battlefield 3/4 op Medium zou dan zelfs nog leuk draaien!
Mijn budget is max 700 maar liever tussen de 5-600.
Maximale gewicht heb ik niet echt, schermgrootte rond de 15.4-15.6 inch.

En ik zal naar de lenova kijken, bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van de i3 een i5 maak kom ik op 626,- uit voor de lenova met betere specs en mooier uiterlijk.

Dus de asus word het sowieso al niet meer :)

-edit

Wel verwarrend met al die klote benamingen, ik zoek nu al een paar dagen maar ik ben de lenova nog niet tegen gekomen :|

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 20:44 ]

• Merethil
Als je wilt besparen kan je beter voor de i3 gaan (nagenoeg geen verschil tussen die processors behalve als je écht intensief processorwerk gaat doen) met het hoge resolutie beeldscherm en de videokaartupgrade.
Die twee laatste ga je heel erg merken en fijn vinden als je de laptop eenmaal hebt.

Raad je ook aan te kijken naar een SSD, maar dat kan altijd later nog.

Edit: Nou het kan liggen aan dat je zoekt naar LenovA ipv LenovO :+ maar dat terzijde: De E540 wordt in de beste configs verkocht via de webshop van Lenovo zelf.
Andere laptops zijn op zich ook wel oké meestal, maar Dell, Lenovo en Sony laten het nu toe dat je bepaalde dingen zelf configureert wat een leuke prijs voor een mooi apparaat kan regelen. Altijd verder kijken dan de pricewatch met dit soort dingen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Merethil op 13-12-2013 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:45:
Als je wilt besparen kan je beter voor de i3 gaan (nagenoeg geen verschil tussen die processors behalve als je écht intensief processorwerk gaat doen) met het hoge resolutie beeldscherm en de videokaartupgrade.
Die twee laatste ga je heel erg merken en fijn vinden als je de laptop eenmaal hebt.

Raad je ook aan te kijken naar een SSD, maar dat kan altijd later nog.

Edit: Nou het kan liggen aan dat je zoekt naar LenovA ipv LenovO :+ maar dat terzijde: De E540 wordt in de beste configs verkocht via de webshop van Lenovo zelf.
Andere laptops zijn op zich ook wel oké meestal, maar Dell, Lenovo en Sony laten het nu toe dat je bepaalde dingen zelf configureert wat een leuke prijs voor een mooi apparaat kan regelen. Altijd verder kijken dan de pricewatch met dit soort dingen :)
Lenov[a]o was een typ foutje sorry :P

Zit er eigenlijk nog veel verschil tussen ''normale'' windows 8 en windows 8 pro?

Voor 570,- vind ik de prijs/performance best wel goed zitten

• Jornv
Ik denk niet dat windows 8 pro de upgrade waard is. Het verschil is niet zo groot. Het enige wat ik kan bedenken is de remote functie waardoor je je laptop kan bedienen met bijvoorbeeld je tablet, echt enorm nuttig is het nou ook weer niet.
De nuttige upgrades zijn al genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:25:
Ik denk niet dat windows 8 pro de upgrade waard is. Het verschil is niet zo groot. Het enige wat ik kan bedenken is de remote functie waardoor je je laptop kan bedienen met bijvoorbeeld je tablet, echt enorm nuttig is het nou ook weer niet.
De nuttige upgrades zijn al genoemd.
Ik was die ook niet vanplan te kopen, ik vroeg me al jaren af wat nou het verschil tussen al de edities was van windows maar had nooit zin het op te zoeken [of ik was het dan al weer vergeten]

• Merethil
Bedenk wel dat de basisconfig zonder GT 740m (De upgrade bij "Graphics") geen Battlefield gaat draaien. In ieder geval niet op beetje leuke settings.
Daarnaast is het standaard scherm rampzalig en zou je sowieso voor die 40 euro extra de WFHD ipv WHD moeten halen, scheelt echt heel veel.

Voor 12 euro de grotere batterij is ook erg fijn, ga je van 3,5-4 uur naar 5,5-6 uur.

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:52:
Bedenk wel dat de basisconfig zonder GT 740m (De upgrade bij "Graphics") geen Battlefield gaat draaien. In ieder geval niet op beetje leuke settings.
Daarnaast is het standaard scherm rampzalig en zou je sowieso voor die 40 euro extra de WFHD ipv WHD moeten halen, scheelt echt heel veel.

Voor 12 euro de grotere batterij is ook erg fijn, ga je van 3,5-4 uur naar 5,5-6 uur.
Ik heb er gisteravond nog mee zitten kloten, en ik ben nu op de volgende dingen terecht gekomen:

Intel i5 ipv i3 [+56.62]
WFHD ipv WHD [+43.62]
e540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB ipv de e540 intel [+60.98]
Grotere batterij [+12.10]

Totaal:

743,31

Dat is haalbaar, maar dat betekend wel nog flink bijwerken [studenten leven :| ]
Zijn er dingen die jullie zeggen op dit lijstje dat er nog af kan?
Hou er rekening mee dat ik er video's mee ga renderen en kwa gaming battlefield aan wil kunnen [ik gebruik battlefield beetje als een maatstaf hier, als battlefield werkt werkt 90% van de games ook _/-\o_ ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
jawoor... @1080p kan je daarop battlefield spelen op low settings.
mijn i5+gt750m doet het op low/medium..
mijn alienware op high. (met dikke overklok op videokaart)

om je een idee te geven hoe zwaar het spelletje kan zijn

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
Zoals hier in één van de adviezen eerder vermeld krijg je met de code TDDEC10NOR 10% korting.
Geldig t/m 31.12.2013.

Verwijderd

Topicstarter
Gandalf schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:46:
Zoals hier in één van de adviezen eerder vermeld krijg je met de code TDDEC10NOR 10% korting.
Geldig t/m 31.12.2013.
Dank voor deze mededeling :D

Van 743,31 naar 668,98 zonder btw was het 520 :(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verhoud de g500 zich met de e540?

pricewatch: Lenovo IdeaPad G500 (59371090)

En het valt me op dat ik bijna niks kan vinden over de e540 [afgezien de site van lenovo]

• Jornv
De e540 is een behoorlijk nieuw model, maar is op de nieuwere generatie processors na nagenoeg hetzelfde als de e531 die we vaak hebben aangeraden en waar veel positieve reacties op waren. Daarbij is bied de e540 veel meer dan de rest van de laptops die je in dit segment kan kopen.
De G500 zou ik links laten liggen, omdat hij qua specs op geen enkel punt beter is, er een belabberd scherm in zit en de ideapads van lenovo kwalitatief gezien beduidend minder goed zijn dan de thinkpads waar de e540 bij hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:51:
De e540 is een behoorlijk nieuw model, maar is op de nieuwere generatie processors na nagenoeg hetzelfde als de e531 die we vaak hebben aangeraden en waar veel positieve reacties op waren. Daarbij is bied de e540 veel meer dan de rest van de laptops die je in dit segment kan kopen.
De G500 zou ik links laten liggen, omdat hij qua specs op geen enkel punt beter is, er een belabberd scherm in zit en de ideapads van lenovo kwalitatief gezien beduidend minder goed zijn dan de thinkpads waar de e540 bij hoort.
Ik hoorde dat die nieuwe generatie zuiniger was met stroom [haswell],
Ik denk dat ik uiteindelijk met de e540 ga, vond het alleen zo raar dat er zo weinig over te vinden was + zocht naar een nog goedkopere versie :P

Verwijderd

Topicstarter
Heeft memory nog veel invloed op de performance/render capabiliteiten ?

[opties zijn:

Memory
4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)[add €33.88]
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM[add €33.88]
16GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)[add €101.64]

• Merethil
Memory zou ik zelf achteraf bijplaatsen. Scheelt een hoop kosten en kan je in één keer tweemaal 8 of een extra latje van 4 prikken. Ik zou eerst de 4 GB proberen, dat zou al voldoende voor 99% van de werkzaamheden moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:00:
Memory zou ik zelf achteraf bijplaatsen. Scheelt een hoop kosten en kan je in één keer tweemaal 8 of een extra latje van 4 prikken. Ik zou eerst de 4 GB proberen, dat zou al voldoende voor 99% van de werkzaamheden moeten zijn.
Oke, ik had al eens gezien bij een vriend die een hp had was 2 klikjes en klaar dus dat lijkt me geen probleem.

Wat is trouwens hetvolgende:

Pointing Device
E540 UltraNav with FPR PC[€0.00]
E540 UltraNav without FPR PC

[wat is een FPR PC?]

En:

Is er verder nog nut om een ''micro hard drive'' erbij te doen, of kan dat ook achteraf?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 19:04 ]

• redcap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 18:27
e540 wordt aangeraden op basis van goede recensies van de e531, maar de eerste review die ik daarover vind geeft aan dat het scherm van mindere kwaliteit is. Of dat slim is voor Photoshop gebruik?

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
redcap schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:20:
e540 wordt aangeraden op basis van goede recensies van de e531, maar de eerste review die ik daarover vind geeft aan dat het scherm van mindere kwaliteit is. Of dat slim is voor Photoshop gebruik?
Is dat ook op basis van het FHD-scherm wat ze hier aanbevelen, of is er in die test uitgegaan van het standaard scherm?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Het scherm is ook niet geweldig. Het is een Full HD scherm met niet zo;n beste kijkhoeken en kleurweergave, maar het is niet slechter dan elk ander 768p schermpje in deze prijsklasse ;)

• Merethil
Als het Photoshop werk echt zo intensief is dat er een goed scherm nodig is ga je nooit iets vinden in dit budget. Ik zeg dan ook maar gewoon: Liever 1080P dan 768P, ook al is het scherm niet super.
Voor 200 euro kan je een leuke IPS monitor ernaast kopen voor het échte Photoshop werk.

Mocht je een laptop zoeken met een Photoshop-ready scherm dan zit je doodleuk tegen minimaal tweemaal deze prijs aan te kijken. De E540 is dan ook op het gebied van schermen "Omdat er geen andere voor deze prijs deze overige kwaliteiten biedt, dan maar een minder scherm, op toch een leuke resolutie".

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:43:
Als het Photoshop werk echt zo intensief is dat er een goed scherm nodig is ga je nooit iets vinden in dit budget. Ik zeg dan ook maar gewoon: Liever 1080P dan 768P, ook al is het scherm niet super.
Voor 200 euro kan je een leuke IPS monitor ernaast kopen voor het échte Photoshop werk.

Mocht je een laptop zoeken met een Photoshop-ready scherm dan zit je doodleuk tegen minimaal tweemaal deze prijs aan te kijken. De E540 is dan ook op het gebied van schermen "Omdat er geen andere voor deze prijs deze overige kwaliteiten biedt, dan maar een minder scherm, op toch een leuke resolutie".
Het word voornamelijk Premiere/After Effects, maar ik zal Photoshop ook regelmatig gebruiken.
Is het scherm dan echt zo slecht? [Zijn er vergelijkbare schermen in andere laptops die ze bij de mediamarkt hebben om het zelf te zien?]

-edit

En het idee achter mijn laptop is met name mijn huidige desktop te vervangen + laptop mee naar school om het daar te gebruiken [oa met het hele mac-windows overzetten steeds, al hebben photoshop ed daar geen last van]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update over het budget, ik ben bereid tot max 850 te gaan. Beter iets langer wachten dan een nutteloze aankoop

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor die prijs kun je het beste gaan voor de Asus N56. Heeft een beter scherm dan de e540 en heeft een quad-core i7. Of een Acer V5, die een zeer goed ips scherm heeft. Voordeel van Asus is betere bouwkwaliteit en betere CPU. Voordeel van Acer is beter scherm en iets betere GPU.

• Jornv
Als de laptop mee naar school zal gaan zou ik de voorkeur aan de v5 geven. Die is 2kg terwijl de n56 2,7kg is.
Nog een voordeel van de n56 is de mogelijkheid om met een hdd caddy een ssd met een hdd te combineren. De acer v5 kan zover ik weet maar één schijf hebben.

Verwijderd

Topicstarter
lucash schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:14:
Voor die prijs kun je het beste gaan voor de Asus N56. Heeft een beter scherm dan de e540 en heeft een quad-core i7. Of een Acer V5, die een zeer goed ips scherm heeft. Voordeel van Asus is betere bouwkwaliteit en betere CPU. Voordeel van Acer is beter scherm en iets betere GPU.
http://tweakers.net/serie/2831/aspire-v5/

Welk van de 60 uitvoeringen bedoel je :P

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:27:
Als de laptop mee naar school zal gaan zou ik de voorkeur aan de v5 geven. Die is 2kg terwijl de n56 2,7kg is.
Nog een voordeel van de n56 is de mogelijkheid om met een hdd caddy een ssd met een hdd te combineren. De acer v5 kan zover ik weet maar één schijf hebben.
Het gewicht is niet echt een probleem, het gaat mij meer om performance/kwaliteit

-edit

Is de lenovo y500 trouwens nog iets?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de review gezien over de n56VZ [http://www.youtube.com/watch?v=Zcyy3zitRKs]
En ik moet zeggen dat het er aantrekkelijk uitziet en de prijs redelijk [750-1000, afhankelijk van het model en plek]

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 07:13
Beste mensen, ik zit ik zit net als appeltelefoon te overwegen om de e540 te kopen (met de code zeer aantrekkelijk). Nu vroeg ik mij af, hoe groot is het verschil tussen i3 en i5 van deze generatie? (voor league of legends, SPSS, niet veel grafisch). En is 1080p nou echt de upgrade waard?

sorry mods, voor het geval ik een eigen thread moest openen.

Verwijderd

Topicstarter
Runoo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:52:
Beste mensen, ik zit ik zit net als appeltelefoon te overwegen om de e540 te kopen (met de code zeer aantrekkelijk). Nu vroeg ik mij af, hoe groot is het verschil tussen i3 en i5 van deze generatie? (voor league of legends, SPSS, niet veel grafisch). En is 1080p nou echt de upgrade waard?

sorry mods, voor het geval ik een eigen thread moest openen.
e540-s540 zijn verschillend he, maar het i3-i5 geval licht puur hoeveel Ghz ze zijn.

Zit zelf trouwens nu meer de kant op van de asus n56vv maar dat is denk ik niet iets wat je zoekt aangezien je niet veel grafisch bezig bent
Pagina: 1