Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 16:09
Hallo allemaal.

Ik heb momenteel een systeem draaien met daarin:

ASRock Fatal1ty 990FX Professional (AM3+)
AMD FX-9370
Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9
Gigabyte GV-N670OC-2GD

Nu ben ik benieuwd of er eventueel een ram update mogelijk is.
Ik heb al geprobeerd m'n mem te overclocken, dit lukte totaal niet.. ik krijg 'm nog niet naar 1700 mhz laat staan 1866 of 2000mhz. qua koeling zit ik prima met m'n 750d dus het is geen warmte issue maar wat het wel is..? Waarschijnlijk doe ik het gewoon verkeerd. Dus als er iemand is die me daar hints of tips bij kan geven zou dat ook mooi zijn.

Ik ben dus wat aan het rondneuzen gegaan voor een ram update en dan bedoel ik niet meer geheugen maar evt sneller geheugen
Ik word alleen uit de mem-spec list van asrock niet veel wijzer en dan staat er ook in de spec-list van m'n proc nog iets over memory.. Ik dus hoopte ik dat iemand mij zou kunnen helpen. Ik heb nu 16 gig maar 8 zou voor mij ook genoeg zijn, heb m'n mem-load nog nooit de 50% aan zien tikken. Ik heb deze set destijds aangeschaft om future-proof te zijn, nu 2 jaar later heb ik er nog niet echt profijt van gehad.

Om een lang verhaal kort te maken:
Is mijn ram dan echt niet overclockbaar? (krijgt wel 4 sterren bij overclockbaar in de reviews van hier)
Wat is de snelst mogelijke ram (8 of 16gig) voor in mijn huidige setup?

alvast bedankt!

mvg,
Jeroen

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
xmp profiel inschakelen. heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waarom wil je sneller werkgeheugen of je huidige werkgeheugen overklokken? Wat probeer je er mee te bereiken? De winsten zijn zeer minimaal; ik denk niet merkbaar in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 02:30

Ultrapc

Anyone steak?

Bolletje schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:17:
Waarom wil je sneller werkgeheugen of je huidige werkgeheugen overklokken? Wat probeer je er mee te bereiken? De winsten zijn zeer minimaal; ik denk niet merkbaar in jouw situatie.
Dit. Je ziet het verschil misschien in benchmarks, verder heeft het geen nut. (Wel een patsfactor ;) )
Als je toch wil overclocken zul je je moeten verdiepen in de timings, want het memory overclocken is iets moeilijker dan een CPU :) . (Correct me if I'm wrong; ik overclock memory niet vaak)

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Jouw moederbord ondersteund alle (zover ik weet) standaarden geheugen (DDR3-1066, DDR3-1333, DDR3-1600, DDR3-1866, DDR3-2133, DDR3-2400, DDR3-2800, DDR3-2933). Je kan dus zo snel gaan als je wilt, het wordt alleen wel steeds duurder natuurlijk.

Je hebt nu DDR3-1600. Je kan iets sneller gaan door naar:
pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-14900CL10S-8GBXL (1866)
pricewatch: G.Skill Ares F3-2133C10D-16GAB (2133)

Als je nog sneller wilt gaan kost het al aardig meer:
pricewatch: G.Skill Sniper F3-2400C11D-16GSR (2400)
pricewatch: G.Skill TridentX F3-2800C12D-16GTXDG (2800)
pricewatch: G.Skill TridentX F3-2933C12D-16GTXDG (2933)

De laatste twee geheugenmodules zijn de prijs (in mijn ogen) echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Het levert je sowieso niet zoveel op.

Ram blijft relatief traag. De snelheden gaan wel omhoog, maar de latency blijft redelijk hoog. Zeker in vergelijking met de processor caches. Over het algemeen ga je met ram overklokken geen verschil maken. Kan leuk zijn om het te proberen, maar ik zou er niet al te veel moeite in stoppen.

Plus dat je ram niet de grootste bottleneck is, dat is je schijf. Ja ook met SSD is het het traagste onderdeel wbt data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
[quote]erg schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:23:
Hallo allemaal.

Ik heb momenteel een systeem draaien met daarin:

ASRock Fatal1ty 990FX Professional (AM3+)
AMD FX-9370
Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9
Gigabyte GV-N670OC-2GD

probeer het maar eerst met xmp profiles. heb ik hier ook gedaan, maar van 1333 mhz naar 1866 mhz. voelbaar wel iets sneller. Trouwens, jouw cpu kan alleen 1866 mhz. ik ben benieuwd hoe de cpu zich gaat gedragen als je de boel gaat overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas66
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik denk dat je het best even contact met asrock tech serves die weten en staan je echt te woord en helpen je zonder gelijk te zeggen kapot nee zij zoeken een oplossing voor hun klanten als dat in hun mogelijk heden is bij mij hebben ze dat gedaan door mijn mb te repareren RMA is super serves bij asrock is zeer goed voor hun klanten

[ Voor 7% gewijzigd door bas66 op 05-03-2014 10:16 . Reden: heb ook problemen met mijn moedebord gehad en na vele omwegen is asrock die het voor mij heeft opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
bas66 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:50:
Ik denk dat je het best even contact met asrock tech serves die weten en staan je echt te woord en helpen je zonder gelijk te zeggen kapot nee zij zoeken een oplossing voor hun klanten als dat in hun mogelijk heden is bij mij hebben ze dat gedaan door mijn mb te repareren RMA is super serves bij asrock is zeer goed voor hun klanten
Waarom tech support lastig vallen terwijl hij zelf wil overklokken of nieuwe RAM wil 8)7 Ze zullen wel uitleggen hoe je moet overklokken maar als er geen resultaat is weten hun het ook niet.

RAM overklokken heeft niet zo veel zin. Ik had ook een overklok setje gekocht met daarbij een RAM koeler maar het resultaat was niet echt de moeite waard. Zelf met het overklokken van je northbridge heb je meer resultaat (naar mijn mening) Ik had van 1866 hrtz naar 22xx hertz geklokt. Maar het had bijna geen invloed. Dus ik heb alles maar terug gezet om warmte te besparen en om die koeler eruit te halen.

Een upgrade kan je doen maar het heeft eigenlijk geen zin. Ik denk dat je beter op zoek moet gaan naar je echte bottlenecks.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou voor de grap een controlere wat de memory controler ondertsteund meestal niet meer dan 1866 en zeker niet als je 4 instop als je per channel 1 instop kan je tot 2400 mhz gaan probeer dat eens! heb daar vaker gezever mee gehad
Pagina: 1