Amd a6-3500 vervangen door Core i3-2100 in HTPC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 15:04
Hallo allemaal,

Ik heb anderhalf jaar geleden een htpc gebouwd en daar zit een AMD a6-3500 in met een gigabyte A75M-UD2H moederbord. Onlangs heb ik mijn server een upgrade gegeven en daarom heb ik nu een Intel core i3-2100 cpu met een gigabyte Z68MX-UD2H-B3 over. Is het nuttig om deze in mijn htpc te plaatsen? De intel heeft een sterkere cpu en is ook een stuk zuiniger. Daarnaast is de architectuur moderner. Echter is de GPU langzamer en heeft de Intel de beroemde 23.976 bug, maar hoeveel ga je daarvan merken met blueray rips van hooguit 10GB? Ik ben daarnaast benieuwd of het laden van extrafanart met XBMC ook sneller gaat met de Intel, of moet ik daar echt een SSD voor nemen? Kan iemand een (deel) van de vragen voor mij beantwoorden?

Ik hoop dat ik snel een reactie van jullie kan krijgen.

Groet,

Alex Kruidenberg (kruidje20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kruidje20 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:03:
Hallo allemaal,

Ik heb anderhalf jaar geleden een htpc gebouwd en daar zit een AMD a6-3500 in met een gigabyte A75M-UD2H moederbord. Onlangs heb ik mijn server een upgrade gegeven en daarom heb ik nu een Intel core i3-2100 cpu met een gigabyte Z68MX-UD2H-B3 over. Is het nuttig om deze in mijn htpc te plaatsen? De intel heeft een sterkere cpu en is ook een stuk zuiniger. Daarnaast is de architectuur moderner. Echter is de GPU langzamer en heeft de Intel de beroemde 23.976 bug, maar hoeveel ga je daarvan merken met blueray rips van hooguit 10GB?
Hangt vooral van jezelf af of je voor dat soort dingen gevoelig bent. Mij valt het meteen op, maar dat hoef niet perse voor jou te gelden. Als je eenmaal ziet, dan zal je je er mateloos aan irriteren.
Ik ben daarnaast benieuwd of het laden van extrafanart met XBMC ook sneller gaat met de Intel, of moet ik daar echt een SSD voor nemen?
Hier in zal de Intel geen verschil in maken, een SSD wel.
Kan iemand een (deel) van de vragen voor mij beantwoorden?
Dat kan prima :)
Ik hoop dat ik snel een reactie van jullie kan krijgen.
Ik hoop het ook :P
Groet,

Alex Kruidenberg (kruidje20)
Groeten doe we hier niet (eigenlijk altijd, zonder 't te doen.)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 15:04
Lip schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:25:
[...]

Hangt vooral van jezelf af of je voor dat soort dingen gevoelig bent. Mij valt het meteen op, maar dat hoef niet perse voor jou te gelden. Als je eenmaal ziet, dan zal je je er mateloos aan irriteren.

[...]

Hier in zal de Intel geen verschil in maken, een SSD wel.

[...]

Dat kan prima :)

[...]

Ik hoop het ook :P

[...]

Groeten doe we hier niet (eigenlijk altijd, zonder 't te doen.)
toon volledige bericht
Ontzettend bedankt voor de reactie! Ik denk dat ik maar bij de AMD blijf zodat ik geen problemen heb met het afspelen van films. Daarnaast is de gpu veel krachtiger. En ik denk dat het qua stroomverbruik ook niet veel uitmaakt. Iddle draait de cpu maar 800 mhz! Dus ik blijf maar bij AMD.
Hier is nog een leuk artikel:

http://mymediaexperience.com/hardware-for-xbmc/

Als laatste had ik nog een vraagje, ik heb een server met 3x een WD red 4tb draaien in RAID5. Hierop staan ook de films. XBMC slaat de map met extra fanart op op de RED schijven en niet op de HDD van de HTPC. Heeft het dan wel zin om om nog te upgraden naar een SSD? (ik draai Openelec) De red schijven draaien op 5400rpm en zijn dus een stuk langzamer.

Ik ga de computer nu uitzetten en daarom kan ik vanavond niet meer reageren. Maar morgen zal ik alles beantwoorden. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Kruidje20 op 13-12-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Om op je laatste vraag terug te komen, dan heeft dan geen zin. Tenzij je de fanart op de SSD opslaat, verder ken ik XMBC niet zo goed, dus of dat kan weet ik niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Lip op 13-12-2013 22:35 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity