Toon posts:

NFC kaart kopiëren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn Nexus 5 ontvangen en merk dat hij meldingen geeft bij bijna alle kaartjes in mijn knip. Nou hebben wij van school een schoolpas gekregen en die gebruiken we om de kluisjes open te maken, je moet helaas wel elke keer de pas uit de knip halen. Is er een manier om de data te kopiëren naar een NFC-tag sleutelhanger via de Nexus 5?

Noud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 21:17

TommieW

Numa numa.

Eerste hit op Google.
Een beetje eigen inzet wordt wel verwacht...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Als het goed is heeft je school z'n best gedaan om dat te voorkomen. Dat zou namelijk betekenen dat je heel gemakkelijk iemand anders z'n kluis zou kunnen gaan openen zonder dat die persoon dat door zou hebben, omdat de pas niet weg is. Het idee is leuk, maar de risico's zijn voor organisaties te groot.

Overigens zal je school 'ergens' in een overeenkomst met jou hebben staan, direct of indirect, dat het niet mag en je er voor van school gezet kunt worden.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik geloof dat deze app NFC tags kan kopiëren: Klikkerdeklik. Maar als die pas van je school beveiligd is denk ik niet dat het zo makkelijk zal gaan als met zo'n appje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je niet gewoon je portemonnee bij je kluis houden dan ?

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Die app is wel leuk, maar heb je niets aan als je niet de A en B keys weet. Die zou je weer moeten achterhalen met bijvoorbeeld mfoc, als het natuurlijk een Mifare kaart is. Volgens mij is dat nog niet beschikbaar op android, dus moet je een externe kaartlezer aanschaffen zoals de ACS ACR122U.

Echter, als de school slim is doen ze het op basis van kaart id. En het kaart id staat in de eerste sector van een kaart die niet schrijfbaar is. En dus ook niet clone baar.
Nu zijn er wel Chinese kaarten waar deze sector wel schrijfbaar is, maar die zijn een wat duurder en niet zo makkelijk te vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door LearnDriver op 13-12-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die clone apps werken niet, maar die beveileging zal waarschijnlijk wel kloppen. Grote kans dat het niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:45
De kaarten die makkelijk te clonen zijn (Mifare classic) worden spijtig genoeg niet ondersteund op de Nexus 5. Voor de kaarten die wel ondersteund worden mag je het clonen alvast vergeten, tenzij je ergens een render farm kunt lenen om de kaart te kraken.

[ Voor 0% gewijzigd door NjitsSs op 15-12-2013 16:02 . Reden: Typo ]

Pagina: 1