Pc desktop Streamen naar mijn TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:13
Goedendag,

Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik wil zo nu en dan tv gemist enz op mijn tv kunnen kijken. Nu heb ik een smarttv die wel de apps hebben maar bieden het maar voor 7 dagen aan (terug kijken). Interactivie tv voor maar 10 dagen.

Nu kan ik op mijn pc wel uitzendingen zien van 1 jaar terug (of langer).nu wou ik dus graag mijn beeld wat ik op mijn pc (of laptop) heb gestreamt kan worden naar mijn tv.

Ik kan dat nu wel doen door een hdmi kabel door mijn kamer te trekken maar zou het graag draadloos willen hebbem. Ik kwam dit al tegen maar vroeg mij af of zoiets wel wat is
https://www.diamondmm.com...ireless-usb-pc-to-tv.html

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Het ligt er een beetje aan wat voor Windows versie je draait. Als je Windows 8.1 draait zou je misschien ook een Miracast device kunnen aanschaffen. Maar eh....wat heb je zelf allemaal al gezocht en gevonden? Want met Windows 8.0 (en 8.1) zou ook PlayTo nog een mogelijkheid kunnen zijn...maar dan moet je dus op je TV wel een compatible mediaplayer (XBMC, XBOX 360, etc.) aansluiten.

Kun je misschien aangegeven wat je zelf al allemaal (naast die ene gevonden link) gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Dat is het punt juist, op internet kan ik hier vrijweinig over vinden. Jij hebt het over video streaming maar ik bedoel echt desktop streaming. Dus het volledig beeld wat ik nu op mijn pc heb (incl geluid). Dit omdat ik geen 2 meter lange hdmi kabel steeds over de vloer wil hebben. En mijn tv zo nu en dan als 2e scherm wil hebben.

Ik kan hier op internet vrijweinig over vinden aangezien de 1 het heeft over een ubuntu stick en de ander weer over het apparaatje dat ik in het begin aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Je wil dus geen draad?

Dan kom je op het volgende probleem:

Pc met internet > streamt < TV met internet

Mogelijkheden voor stream:
- Mediaplayer (gekoppeld aan tv)
- RDP achtig iets via je tv draaiend proberen te krijgen
- Chromecast / Airplay / DLNA afhankelijk van je apparatuur. Meest waarschijnlijk is DLNA.

Google zelf even verder op deze onderwerpen en je hebt zo 1,2,3 een oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrotenise op 16-12-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Chrotenise, ik open met een reden een forum topic. Dit omdat als ik erop google ik op forums kom waar het uiteindelijk om beeldstreaming gaat (een film dus) en dit is niet wat ik zoek.

Via google kwam ik dat linkje tegen maar is een buitenlands webshop. Ik had gehoopt dat een Nederlandse webshop (of liever winkel) dit aanbied. Gewoon simpel een kastje dat data ontvang van mijn pc en projecteert (streamt) op mijn scherm. Dit moet toch wel bestaan lijkt mij.

chromecast enz valt ook af want dit is echt op films gebaseerd wat ik dus niet wil!...

Blijkbaar had ik het woord stream niet moeten gebruiken omdat het blijkbaar toch verwarring schept terwijl wat ik wil *in mijn hoofd* vrij logisch is.

Nog ff een voorbeeld dan:

PC scherm (wat dus nu op mijn pc zichtbaar is) > (evt rand apertuur zoals linkje in 1e post) > TV (beeld van pc is nu ook op tv zichtbaar )

[ Voor 10% gewijzigd door Jboy1991 op 16-12-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jboy1991 schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:54:
Dat is het punt juist, op internet kan ik hier vrijweinig over vinden. Jij hebt het over video streaming maar ik bedoel echt desktop streaming. Dus het volledig beeld wat ik nu op mijn pc heb (incl geluid). Dit omdat ik geen 2 meter lange hdmi kabel steeds over de vloer wil hebben. En mijn tv zo nu en dan als 2e scherm wil hebben.

Ik kan hier op internet vrijweinig over vinden aangezien de 1 het heeft over een ubuntu stick en de ander weer over het apparaatje dat ik in het begin aangaf.
MiraCast (misschien ff googlen op die term) kan ook wat jij wilt, dus je desktop streamen naar bv. je TV (of een beamer, etc). Overigens noem jij ook alleen uitzendinggemist, etc. dus je had wel wat duidelijker moeten zijn :+ Maar ik snap wat je bedoelt.

Als je Windows 8.1 gebruikt is Miracast wat je wilt, dat werkt ook vanaf een Android device (mocht je die hebben) en is het alternatief voor Apple z'n Airplay standaard....

Je kunt dan je TV (via bv. een hdmi miracast stick of je Xbox One) als 2e scherm gebruiken voor je laptop (of je scherm clonen natuurlijk). Al zou ik voor bv. Uitzendinggemist etc, niet m'n hele desktop clonen...maar alleen de videostream...maar dat is natuurlijk een keuze :)

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 17-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Maar nu ff aparte vraag he. Geeft zoiets veel vertraging? Bedoel sommige mensen zeggen dat er 1 seconde vertraging zit. Of dat de beeld vertragend is met het geluid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jboy1991 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:03:
Maar nu ff aparte vraag he. Geeft zoiets veel vertraging? Bedoel sommige mensen zeggen dat er 1 seconde vertraging zit. Of dat de beeld vertragend is met het geluid etc.
Geen idee, maar als ik via PlayTo video afspeel via de Xbox (of via Xbmc) dan gaat geluid en beeld gewoon in sync hoor. Miracast werkt wel beter geloof ik, maar dat kan ik zelf (nog) niet proberen...
Pagina: 1