Toon posts:

x terminal emulation probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem.

Ik wil x terminal emulation voor unix gebruiken. Met dit programma kan ik vanaf mijn pc programma's starten die op een unix server staan.
Wat mijn probleem nu is is het volgende.

Ik wil deze x terminal via een browser gebruiken. Dit betekend dat de browser geen tcp/ip gebruikt maar het protocol wat x terminal gebruikt om te zorgen dat ik programma's remote control kan starten van die unix server. bestaat zoiets, of heeft iemand misschien andere suggesties wat we kunnen doen om te zorgen dat we x terminal kunne gebruiken via een web browser.

tnX

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

waarom kan je niet gewoon telnetten of ssh-en? ... ow, wacht laat me raden: proxy? :)
er was ooit es een telnet ding die via een www tunnel liep, maar geen idee waar die heen is...
je kan anders ook een simpele php page schrijven met een invul ding en een execute command, en aan het eind de output laten zien.. is misschien wat simpeler om naar te zoeken ook ..

edit:

of is dit misschien iets: http://www.mud.de/se/jta/

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Probeer VNC eens zou ik zeggen.. is ok een java client (voor in je browser dus) voor..

FF zoeken op freshmeat voor de homepage van VNC (ben ik te lui voor :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

a) X gaat over tcp/ip
b) met ssh en X11 forwarding kun jij dit truukje uithalen.