Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Witte basic laptop - €500

Pagina: 1
Acties:

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hallo :)

Voor een bekende ben ik op zoek naar een laptop. Er moeten absoluut geen intensieve taken op gebeuren, alleen maar browsen en zo nu en dan een Word documentje tikken. In principe geen moeilijke taak, ik kan ook wel naar de BBG kijken. Het probleem is echter dat de bekende een vrouw is en nogal strenge eisen stelt aan het uiterlijk. Het belangrijkste is daarvan dat de laptop grotendeels wit/zilver/grijs moet zijn en het toetsenbord absoluut niet zwart. Dat, in combinatie met het budget, maakt de spoeling zeer dun. Verder moet hij ongeveer 15,6" zijn, maar iets minder (15") of iets meer is geen probleem. Ook maakt het gewicht niet uit, hij zal niet versleept worden buitenshuis.

Om het samen te vatten:
- Grotendeels wit/zilver/grijs
- Geen zwart toetsenbord
- €500
- ~15,6"

Als ik deze eisen in de Pricewatch gooi, komen de volgende laptops eruit rollen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Packard Bell EasyNote TV44CR-1247NL8€ 424,25€ 424,25
1Sony Vaio SVF1521A6E Wit€ 479,-€ 479,-
1Toshiba Satellite C55-A-181€ 482,79€ 482,79

Nou ben ik persoonlijk een beetje huiverig voor Toshiba en Packard Bell, al weet ik niet of dat ook voor deze laptops geldt. Van de PB kan ik helemaal geen reviews vinden en van de Sony alleen maar andere modellen (voor dit geld zou het nogal bijzonder zijn als er een 1080p touchscreen in zit :P). Hetzelfde geldt voor de laptop van Toshiba, geen review over dit specifieke model. Is er iemand die weet of deze modellen vergelijkbaar zijn met hun wel gereviewde broertjes en zo ja, zijn het dan geen miskopen?

Omdat er zo weinig laptops zijn die aan de eisen voldoen, zat ik ook te denken aan andere mogelijkheden. Vooral de eis dat het toetsenbord wit is, zorgt ervoor dat er niet veel overblijft. Daarom dacht ik eraan om het toetsenbord eventueel te vervangen voor een wit exemplaar, is dit mogelijk? Een toetsenbord is vaak specifiek voor een model laptop, dus ik heb niet veel hoop dat het mogelijk is, maar ik ben een beetje hopeloos :P

Als laatste dacht ik misschien dat er laptops zijn die niet (als wit) in de Pricewatch staan, maar wel zo te bestellen. Als iemand dat toevallig weet en deze aan de eisen zou voldoen, zou dat natuurlijk geweldig zijn :)

Fractal Design Core 1100 review

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Moet het op windows draaien? Anders kan je nog de 14 inch hp chromebook overwegen. Kijk even naar de review die onlangs op tweakers is verschenen.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hmm, dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. De Surface 2 met touch cover leek ook een goede optie (ondanks het kleine scherm), dus wellicht maakt zo'n klein scherm niet zoveel uit.

Ik denk echter niet dat het OS heel handig is, maar dat kan wel worden uitgeprobeerd in een winkel.

Fractal Design Core 1100 review

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Packard bell zou ik persoonlijk met een grote boog omheen lopen.
Die toshiba is een laptop met een relatief leuke processor, verder durf ik er niet zo veel over te zeggen.
In de sony heb ik van jouw lijstje de meeste vertrouwen. De processor zou wel snel genoeg moeten zijn voor dagelijkse taken.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:40
Beroemdheid schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:59:
Vooral de eis dat het toetsenbord wit is, zorgt ervoor dat er niet veel overblijft.
Soms moet je gewoon een 'nee' verkopen.
In dit geval is het helemaal van de zotte om een witte laptop aan de raden die dus zwaar hopeloos is qua specs. Want daar zal ze dan ook mee naar jou komen als ie traag is en niet fijn werkt.

Afbeeldingslocatie: https://d25o1wfid6sx72.cloudfront.net/medias/sys_master/celum_assets/8810891444254_8711247771081_1_33394_tif_picture_290Wx290H.jpg?3

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Die toshiba is niet eens hopeloos slecht hoor..
Bouw is redelijk, koeling is redelijk.
Scherm is brak, maar 1080p zit er gewoon niet in....
De i3 enz is prima zat..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

En als je zo'n rubber overlay op het toetsenbord legt, kunnen er dan wel meerdere kleuren gekozen worden? Ik zie die wel ns bij macbooks. als je goed zoekt vindt je er miss eentje voor op n asus/dell etc..

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Pagina: 1