Toon posts:

Computer upgrade voor next gen gaming

Pagina: 1
Acties:

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Hallo allemaal!

Graag zou ik mijn pc upgraden er is echter een ding waar ik totaal niet uitkom en dat is dat mijn processor en videokaart beide een beetje achter lopen en ik weet niet welke ik het beste upgrade.

Momenteel heb ik een GTX 670 pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5 (ik kan ook niet vinden of deze nu uit productie is of wat, en of ik dan een gtx 670 van een ander merk mag gebruiken ik kan hier niets concreets op vinden als ik google zegt de een nee en de ander ja...)
Een ADM FX 4100 quad prcoessor
8 GB RAM
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3 - moederbord - ATX
Voeding Corsair CX 600WATT Modular

PS ik heb nog een GTX 660 liggen hier, zou ik deze niet bij de gtx 670 kunnen steken? Of krijg ik dan toch erge problemen? Ook lees ik veel over de GTX 670 die wat ik heb, dat die in een bepaald slot moet en weet ik dus niet eens of hij ook gebruikt kan worden in sli want heeft mijn moederbord genoeg slots? Ik heb deze computer laten bouwen en ik heb er erg weinig verstand van. Zou iemand kunnen helpen?

Heel erg bedankt, ik kom er zelf gewoon niet uit iedere google roept meer vragen op en ik kan de antwoorden erg moeilijk vinden.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Ik zou je processor vervangen door een fx-8320, je videokaart is echt nog prima en zou elke hedendaagse game op high moeten kunnen spelen met hoge fps.
Een 660 erbij steken zal niet werken.

PS: opzich zou een fx-4100 ook prima moeten werken, misschien is er een andere bottleneck in je systeem?
Vertel ons ook even wat je verwacht van een game en welke games je speelt.

[ Voor 32% gewijzigd door SirKartoffel op 13-12-2013 16:25 ]

Verwijderd

Welke problemen ondervind je?
wat wil je verandereb/ verbeteren?
wat is je budget?
waarvoor wil je je pc gebruiken?
welke eisen stel je er aan?
nog een merk voorkeur?

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:26:
Welke problemen ondervind je?
wat wil je verandereb/ verbeteren?
wat is je budget?
waarvoor wil je je pc gebruiken?
welke eisen stel je er aan?
nog een merk voorkeur?
Next gen games spelen zoals battlefield 4
Ik wil dus dat games gewoon vloeiend gaan ultra hoeft van mij niet, maar wel gewoon vloeiend kunnen blijven gamen.
Gamen.
300 euro of zo.
Hmm eisen heb ik niet zo zeer zolang het maar lekker vloeiend speelt 60 fps is zat!
Ik heb nu een NVIDIA GTX 670 dus het zou zonde zijn een AMD te kopen als ik ee nvideokaart ergij pak lijkt het me simpeler nog een 670 te pakken of uhm nouja als de 660 het verdomme deed bij mijn 670.... Is er geen manier om ze samen te laten werken?

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:29:
[...]

Next gen games spelen zoals battlefield 4
Ik wil dus dat games gewoon vloeiend gaan ultra hoeft van mij niet, maar wel gewoon vloeiend kunnen blijven gamen.
Gamen.
300 euro of zo.
Hmm eisen heb ik niet zo zeer zolang het maar lekker vloeiend speelt 60 fps is zat!
Ik heb nu een NVIDIA GTX 670 dus het zou zonde zijn een AMD te kopen als ik ee nvideokaart ergij pak lijkt het me simpeler nog een 670 te pakken of uhm nouja als de 660 het verdomme deed bij mijn 670.... Is er geen manier om ze samen te laten werken?
Nee er is geen manier om ze samen te laten werken, ik vind het trouwens wel raar dat je niet tevreden bent over de prestaties van je setup, deze zou battlefield 4 op high toch gewoon moeten trekken lijkt me.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
SirKartoffel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:42:
[...]

Nee er is geen manier om ze samen te laten werken, ik vind het trouwens wel raar dat je niet tevreden bent over de prestaties van je setup, deze zou battlefield 4 op high toch gewoon moeten trekken lijkt me.
Hij doet af en toe een beetje stokken en op het moment dat ik een vehicle in ga wordt het erg lastig deze te besturen. Misschien dat ik gewoon een betere processor moet nemen de GTX 660 verkoop en dan wat spaar voor een tweede gtx 670 maar ik weet niet of die op mijn mobo passen.

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Hoe je setup nu is mag je niet klagen in mij ogen, maar als je wilt upgraden zou ik de GTX 660 verkopen aangezien de 670 beter is en je NIET kan laten samenwerken.

De CPU zou ik overwegen te upgraden naar een FX-6350. Ook kan deze video je even helpen met CPU performance bij games klik.

Een 2e 670 zou ik er niet in doen want het zal krap worden (2x670+ FX).

Zelf weet ik niet echt wat je hierna zou doen, misschien dat iemand anders hierbij kan helpen (zelf zou ik het beestje nog even gebruiken tot á begin 2015).

Hopelijk heb je er wat aan ;)

Verwijderd

Gezien je budget en specs zie ik niet echt waarom je zou willen upgraden, een betere gpu krijg je voor 300 euro toch niet.
je zou hooguit een nieuwe processor en moederboord kunnen kopen.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:42:
Gezien je budget en specs zie ik niet echt waarom je zou willen upgraden, een betere gpu krijg je voor 300 euro toch niet.
je zou hooguit een nieuwe processor en moederboord kunnen kopen.
Dacht dat ik nog een 670 erbij kon drukken. Maar goed ik zal in de toekomst de CPU vervangen en dan eens kijken wat er nog mogelijk is in de toekomst.

Bedankt allemaal voor de hulp!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
En natuurlijk een SSD :)
Pagina: 1