Wat kan je verwachten bij draadloze headsets aan ruis?

Pagina: 1
Acties:

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Van de week een draadloze headset Sound Blaster Tactic3D Omega Wireless gekocht en gelijk weer retour gestuurd vanwege de lichte ruis die ik ervoer tijdens stilte (bij spraakfunctie aan -en dan niks zeggen- werd de ruis versterkt). Voor ik de volgende set ga bestellen vroeg ik me af of dit wellicht de norm is bij draadloze headsets van die prijs of dat dit eerder een productiefoutje/loscontactje is geweest. Anders ga ik namelijk weer voor bedraad.

Overigens heb ik de set op meerdere rigs met verschillende versies van Windows getest, met juiste drivers en de firmware gaf aan op de laatste firmware mogelijk te staan. Daarnaast ben ik geen audiofiel (het geluid als er geen stilte was, was in mijn oren prima, de ruis alleen zodanig dat ik als ik terugkeerde naar Windows voldoende om gelijk de koptelefoon af te zetten, dit terwijl er omgevingsgeluid was van de TV).

[ Voor 16% gewijzigd door tomaat23 op 13-12-2013 15:23 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 12:50
Heb je een andere koptelefoon, met snoer, om evt te testen of de ruis niet door je pc veroorzaakt wordt?

We hadden vroeger thuis een draadloze koptelefoon, een van de eerste generaties van Philips, die ging nog doormidden van RF, daar was altijd een lichte tot flinke ruis, soms draaide je je hoofd en dan werd het alleen maar erger, of nog leuker, signaal oppikken van de overburen die exact hetzelfde type hadden. Ding was nog goed duur ook!
Weet niet wat voor techniek er tegenwoordig gebruikt wordt? Bij digitale varianten lijkt me dat de hoeveelheid ruis wel mee zal vallen/afwezig zal zijn...?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Ik heb een tijdje terug ook nagedacht om een draadloze koptelefoon te halen, Sennheiser huppeldepup, type weet ik niet meer, van rond de 150-180 euro geloof ik.

Uiteindelijk durfde ik het niet aan om naar draadloos over te stappen. Nu ben ik heel blij met mijn Beyerdynamic DT770 Pro die ik in plaats van een draadloze gekocht heb.

Juist voor dit soort geruis was ik huiverig. Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik ze nooit gehoord heb, dus hoe dat werkt allemaal en of die ruis normaal is of niet weet ik eigenlijk niet.

Ergo: aan deze post heb je geen fluit :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb al een paar jaar een Sennheiser, draadloos. Het geluid klinkt een beetje gecomprimeerd (doffer dan door de speakers van m'n audiosetup) en je moet inderdaad niet te gek doen of er zit heel wat ruis op. Nu kan je wel van kanaal wisselen, maar dat lijkt toch niet altijd even goed te werken. Langs de andere kant heb ik daar nog niet enorm veel tijd in gestoken, ik gebruik 'm nauwelijks de laatste tijd.

Model is zo'n vier jaar oud denk ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook een draadloze koptelefoon van Sennheiser en ook hier klinkt die een stuk doffer (met lichte ruis).

Wat ik ook nog heb is dat ik regelmatig van dat telefoon gekraak hoor, net als slecht afgeschermde speakers waar een GSM die over gaat naast ligt (maar met de draadloze koptelefoon heb ik dat af en toe "zo maar"). Ik vermoed dat dit ook interference van het GSM net is.

Ik ga in ieder geval weer mijn bedrade koptelefoon uit de kast halen, dan maar met een flinke verlengsnoer...

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 14-12-2013 10:04 ]