Toon posts:

Loop in glaspatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een BICCbrand-rex glaspatch, aan de achterkant komt het glas binnen, aan de voorkant plug&play.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/3094wia.png
De kabels 7 & 6 zitten echter in een loop. Dus op de foto: 7 gaat naar 6. Dit ben ik bij twee apparaten tegengekomen.

Mijn boerenverstand zegt dat dit onzin is, maar toch durf ik het er niet zomaar uit te trekken. Is er een technische reden om dit op deze manier aan te sluiten?

Waar gebruik je dit soort kabels überhaupt voor met aan beide kanten dezelfde aansluiting?

Dank

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Da's gewoon doorgelust? Prima methode om fiber van de ene kant van het gebouw naar de andere te krijgen lijkt mij? :?

Als je TX en RX met elkaar verbind komt je link ook up. Zo kan je vrij snel testen ook ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, dat is gewoon een doorverbinding van plek 1 naar plek 2. Heb ik ook zo vaak gedaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dank, maar ik snap het toch niet helemaal, ben niet echt een netwerk-guru. Nieuwe glas-patches hebben dat namelijk niet, die doorlus.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zsms5d.png
Bij dit soort is het gewoon "inpluggen en gaan". Waarom heeft die andere dat dan wel nodig?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat aan de andere uiteinden van die patches apparatuur staat die met elkaar verbonden moet worden, en een manier om dat te doen was via die ruimte. Je kunt ook van A naar B direct een lijntje leggen, maar als er al via een andere ruimte een pad ligt (middels het doorverbinden in een patch panel) scheelt dat weer aanleg van extra fibers.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 13-12-2013 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. Dus in geval van foto1. Daar komen aan de achterkant 2 dikke kabels. Dus in dat doorlus geval:
1 ervan is de daadwerkelijke uplink,
1 ervan gaat naar een andere locatie en krijgt zijn signaal via de doorlus aan de voorkant.

Klopt dit?

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:41:
Oke bedankt. Dus in geval van foto1. Daar komen aan de achterkant 2 dikke kabels. Dus in dat doorlus geval:
1 ervan is de daadwerkelijke uplink,
1 ervan gaat naar een andere locatie en krijgt zijn signaal via de doorlus aan de voorkant.

Klopt dit?
Ja. Je hebt (tenminste) 3 glasvezellade's;

Locatie-A, locatie-B en locatie-C.
Het signaal gaat van locatie-A, via locatie-B (de doorlus), naar locatie-C.
Locatie-B dient alleen als doorgeef-punt voor dat glasvezelpaar.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Indien je maar 1 glasvezellade hebt kan het ook zijn dat de doorgeluste ader wordt gebruikt door de leverancier van de glaslijn om te kijken of de kabel nog heel is.

Licht er in aan een kant, doorgelust bij de klant en weer retour naar de provider. Zolang er licht uitkomt is de kabel heel.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daarvoor zou je geen twee vezelparen aan elkaar doorlussen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 13-12-2013 17:06 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik mag inderdaad hopen dat ik daar niet voor betaal zeg :D

betaal je voor 6 paar glas, ben je al 1 paar kwijt omdat de provider niet kan zien of de fiber heel is :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Het kan ook zijn dat er meerdere patchkasten bijvoorbeeld a b en c

Kabel gaat van a naar b en een kabel van b naar c .
Je coreswitch staat in a dus eigenlijk wil je patchkast c op je core hebben dan moet je in patchkast de glasvezel doorlussen

Ik heb ook enkele klanten waar ik het zo heb gemaakt. Maar dat gaat dan soms tot patchkast g.

Het scheelt soms wel 300 meter glasvezel trekken

Netwerk Engineer

Pagina: 1