Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

800-900 euro budget gaminglaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om binnenkort een gamelaptop te kopen. Ik heb een budget van 800 tot 900 euro. Ik heb haast geen tot geen verstand van computer/pc hardware, maar wat ik wel weet, is dat de laptops minder snel enzo zijn voor het zelfde aantal geld dan een desktop. Nu is de vraag, kan ik voor 800 tot 900 euro een degelijke laptop kopen, waarmee ik spellen als bf4 op normale/gemiddelde (of als het kan hoge) settings/graphics kan spelen? Zoja, welke adviseren jullie mij? (Ik heb geen merkvoorkeuren) Alvast bedankt :)

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Kort gezegd: voor dat budget zal je heel moeilijk een laptop vinden waar je echt goed op kan gamen.

De grafische kaart zal veruit het belangrijkste zijn. Minstens een geforce gt 650m of 750m (in feite dezelfde kaart) heb je nodig, of iets vergelijkbaars van amd (radeon 8770 of 8870). Er zijn wel laptops van rond de 800 euro die deze hebben (bijvoorbeeld Acer V5), maar die hebben meestal dan weer tragere CPU's, wat toch ook belangrijk is voor games.

Ik denk dat Lenovo de Y510 (of voorganger y500) in het assortiment heeft met 750m sli, (dus twee 750m's bijna dubbel zo snel). Die heeft ook een goeie cpu, maar zit wel al rond de €1000.

De echte gaming laptops met nog snellere kaarten zijn nog een pak duurder, dus volkomen buiten jou budget. Als je budget echt 800€ is zou ik de acer overwegen, anders kan je nr de lenovo kijken. Met de Acer zal je niet verder dan Medium settings geraken in battlefield, met de lenovo mss zelfs op high/ultra.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
http://www.medion.com/nl/...g%20Power-Intel-compliant

lijkt mij een goeie keuze, is al helemaal klaar inclusief SSD, ja, hij is inderdaad wel 280 euro boven budget, maar geloof me, gt750m op full hd battlefield 4 spelen is gewoon niet heel top.

om je een idee te geven, mijn gtx 675m, met unlocked vbios, en DIKKE overklok (+105 core +250 mem) doet battlefield 4 op medium/high settings, zonder AA op 1080p, met 55fps gemiddeld.

de 670mx is vergelijkbaar kwa performance, en zou dus medium/high met knappe fps neer kunnen zetten, verschil is, dat die 670mx een kepler chip is, en dus een stuk koeler loopt, en minder verbruikt, en dus ook gewoon overklok potentieel heeft (met een hele kleine oc is hij net zo snel als een gtx770m).

al zou ik niet aanraden om die medion een flinke overklok te geven, die koeling is goed genoeg voor de hitteproductie zoals hij is.

nadeel van de medion is, dat het scherm gewoon niet erg goed is, verder best een goed ding

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Ik heb onlangs ter vervanging van mijn oude laptop de compacte Gigabyte Ultrablade P34G aangeschaft (14" en 1.7 kilo), en deze draait games als BF3/4, Crysis 2, Sleeping Dogs etc. prima op hoge settings op de native 1080p (moet er wel bij zeggen dat de 'magische' 60fps-grens voor mij niet zo'n issue is, aangezien ik in het verleden vaak op wat mindere PC's heb gegamed, en om die reden prima met frame rates uit de voeten kan die anderen wellicht te laag vinden - dit kan uiteraard de detailgraad beïnvloeden). Het is geen laptop met de de absolute high-end aan hardware aan boord, maar de prijs-prestatie-kwaliteitsverhouding verdient een dikke prima.

De versie die ik heb (de CF1) heeft een i7 4700HQ en een HDD + mSATA-SSD, en is wellicht wat te duur gezien je budget, maar ik kwam onlangs ook een goedkopere versie (de CF2) tegen met een i5 4200H, 4GB RAM (ipv. 8GB - kan uiteraard uitgebreid worden, in mijn geval tot 16GB, weet niet hoe het met deze versie zit), alleen een HDD (weet niet of het mSATA-slot überhaupt aan boord is) en zonder Windows op Alternate DE, voor 900 euro. Een iets duurdere versie (960 Engelse Pond) mét Windows, een wat grotere HDD en 8GB RAM wordt op Overclockers UK aangeboden. Ik heb mijn exemplaar via die laatste toko aangeschaft.
Het verschil in CPU zal de prestaties niet overdreven veel beïnvloeden schat ik, het gemis aan een mSATA SSD zal meer merkbaar zijn (alhoewel niet tijdens het gamen), maar voor de rest heeft hij dezelfde GPU (een GTX760M), scherm (1080p AHVA) en grotendeels aluminium case.

Al met al ben ik, na veel research en opties naast elkaar leggen, bijzonder tevreden met mijn nieuwe aanschaf - een zeer portable laptop dus met veel power, een goed scherm en zeer goede koeling (niet onbelangrijk) - dus wmb. zeker het overwegen waard!

[ Voor 9% gewijzigd door w00t00w op 14-12-2013 14:11 ]

---

• aron225
Koeling van die p34g is niet meer dan redelijk.
Bouwkwaliteit laat flink te wensen over door het gebruik van TE dun metaal in de case

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Het is jammer dat het geld me niet aan de rug groeit, maar ik ben bang dat de Lenovo Y510 en de Medion Erazer X6823 af zullen afvallen. 900 euro is ECHT mijn limiet. Voor de rest zie ik een acer laptop uit de V5 series wel zitten. Ook de Gigabyte Ultrablade P34G ziet er toch wel goed uit, maar daar zal ik nog wat meer research mee doen, aangezien ik het merk niet ken ;p

ps. hoe kun je zien of een laptop goed gekoeld/geventileerd wordt?

• w00t00w

w00t00w

Derp

aron225 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:24:
Koeling van die p34g is niet meer dan redelijk.
Bouwkwaliteit laat flink te wensen over door het gebruik van TE dun metaal in de case
Ummm, nee. Waar baseer je dat op?

De koeling is juist zeer goed (heb het over belangrijke contactplekken als de palm rest of het toetsenbord - de hardware zelf wordt inderdaad vrij warm, maar niet gevaarlijk warm, tenzij je zelf gaat rommelen en buiten het boekje gaat overclocken), het geluidsniveau is in mijn optiek het grote struikelblok (nogal luidruchtig onder full load).
De afwerking is over de bank genomen gewoon goed: de keyboard tray geeft helaas wat mee (een schoef of twee extra had geen kwaad gekunt), en de scherm-bevel en onderkant zijn van (stevig) plastic, de rest is aluminum en van prima kwaliteit en sterkte (de hairline fractures die bij de eerste batch P35K's optredan zijn nooit een issue geweest in het geval van de P34G). Wel is het zo dat de quality control van Gigabyte absoluut beter kan, dus hou er rekening mee dat de aanschaf van een Gigabyte-laptop een bepaald loterij-gehalte heeft. In mijn geval ging het - gelukkig - om een winnend lot :)

[ Voor 4% gewijzigd door w00t00w op 14-12-2013 14:40 ]

---

• aron225
Je bevestigd het zelf al..
Het zou mij een rotzorg zijn wat mijn palmrest temp is.. Je gpu en cpu stressen zal resulteren i throttling. Als in: geen max turbo frequentie e.d.

Dat is al zo met een nieuw model.. Let op wat er gebeurd zodra er stof in de heatsinks komt. En je koelpasta die verhardt e.d.

De keyboard flext echt teveel!! En dat is wederom een teken van een onvoldoende stevig chasis..

Luidruchtig is niet eens een prima issue in deze. De medion en alle andere niet alienware notebooks maken absurd veel herrie.. Dus buiten de dik over budget alienware 17 zal fan noise er gewoon zijn op highend gtx gpu's.

Quality control is om te janken. En je besteld hem wel uit een ander land.. Garantie is dus een groot punt van aandacht..

De kromme p35 is inderdaad totaal bagger. Maar ook de p34g is gewoon niet stevig genoeg. Materiaal is te dun..

Nu begrijp ik dat je je eigen laptop op wilt halen en niet afkraken, dat is logisch.. En het is best een cool ding. Alleen niet het aanraden waard, tenzij je risico wil nemen. En thin en light echt een issue is voor je.

Je hebt het iver de eerste batch p35, grappig. Een amerikaanse supplier heeft ook de 2e en 3e batch ge reject wegens de zelfde issues

• w00t00w

w00t00w

Derp

Ik weet niet of je me hier nou van fanboyisme of subjectiviteit wil betichten, bespaar je dan de moeite - ben te oud voor dat soort infantiliteiten. Ik geef gewoon mijn (inderdaad subjectieve - net als iedere andere mening of review) advies op basis van een product dat ik daadwerkelijk voor me heb staan en al een paar weken in gebruik heb (jij ook?). Ik zou nooit iets aanraden waar ik zelf niet achtersta - had ik crap gekocht, dan had ik dat ook gemeld in de vorm van een waarschuwing (koop dit of dat zeer zeker niet). Heeft dus weinig te doen met scoreboard-journalistiek op basis van Google- en Youtube-links.

Luister, een laptop met specs als deze voor een prijs als deze zal inderdaad compromissen moeten sluiten. Dus inderdaad, je krijgt geen Lenovo, MacBook (of zelfs Razer) kwaliteit en afwerking. Maar dat maakt de afwerking en bouwkwaliteit alsnog nog niet slecht. Hetzelfde met de stress temperatuur van CPU/GPU: die, ja worden heet als je ze vol belast (duh), maar niet meer of minder dan vergelijkbare producten. daarentegen is de buitentemperatuur zeer zeker lager (en ja, dat boeit velen wel degelijk - velen willen geen zweterige klauwen aan hun laptop - dus praat in aub. meningen in plaats van feiten als het om subjectieve zaken gaat). Throttling treedt op op de accu (en fors ook), niet wanneer de laptop aan het net hangt, performance-/cooling degradatie ten gevolge van gebruik is daarnaast niet uniek aan dit model (elke laptop moet schoon- en bijgehouden worden).

Ik biedt simpelweg een optie, een advies op basis van mijn eigen ervaringen als gebruiker, gereferenced aan wat ik online heb gelezen (dus niet slechts gebaseerd op 'van horen zeggen'). En daaruit komen inderdaad mindere punten naar boven die ook elders genoemd zijn, maar er blijven (imo.) meer dan voldoende plus-punten over om met een gerust hart deze laptop aan te raden aan anderen. Ondanks de minpunten en de wellicht bovengemiddelde kans dat je een maandagsmodel in handen krijgt (in combinatie met het feit dat je hem uit het buitenland moet halen en alle bijkomende garantie-issues).

---

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:37:
Bedankt voor de reacties! Het is jammer dat het geld me niet aan de rug groeit, maar ik ben bang dat de Lenovo Y510 en de Medion Erazer X6823 af zullen afvallen. 900 euro is ECHT mijn limiet. Voor de rest zie ik een acer laptop uit de V5 series wel zitten. Ook de Gigabyte Ultrablade P34G ziet er toch wel goed uit, maar daar zal ik nog wat meer research mee doen, aangezien ik het merk niet ken ;p

ps. hoe kun je zien of een laptop goed gekoeld/geventileerd wordt?
Dan denk ik inderdaad dat een Acer V5 geen slechte keuze is. Reviews vind je vrij veel op het internet.
Ik denk dat dit een goede allround dunne en lichte computer is, waar je ook wel redelijk op kan gamen. Niet écht een gaming laptop natuurlijk, maar prijs/kwaliteit zeer goed.

http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

De Gigabyte ken ik niet, maar Gigabyte is wel al zeer lang een bekende naam op hardwaregebied (vooral voor moederborden, grafische kaarten, etc.).
Misschien eerst best wat reviews opzoeken erover, maar de 760M is wel 30% sneller ongeveer in de meeste games (45% in Battlefield 4) dan de 750M, dus wel de moeite waard, als gamen écht het voornaamste doel van de laptop is. (dit zal bijvoorbeeld resulteren in het spelen van Battlefield op 45 frames per seconde op high met de 760M ipv 30 fps met de 750m)

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Wat is dit met de p34g bashing?

http://www.notebookcheck....4G-Notebook.105195.0.html
niks mis mee, battery life mischien wat laag maar wellicht juist beter met de i5 versie (TDP is geen verbruik dus kom ajb niet daarmee)

http://www.anandtech.com/...and-light-gaming-notebook

Geen volle review, maar als anandtech zegt dat het een goede build quality is lijkt het me geen issue.

Ben zelf aan het denken om de duiste i5 p34g van alternate te bestellen. Vraag me alleen af of een duits toetsenbord een probleem gaat vormen.

Verwijderd

Met jouw budget zul je toch al heel snel op laptops komen met een 750M. Dat is gewoon een prima GPU, verwacht alleen niet dat je een spel als BF4 (wat grafisch echt zwaar is) op high/ultra gaat spelen. De meeste games zul je wel op high kunnen spelen.
Het wordt dan denk ik kiezen voor; 1. je houden aan budget en een iets minder zwaar systeem, 2. budget vergroten en een zwaar systeem aanschaffen...
Ik zou je zelf een Asus aan kunnen raden, heb daar goede ervaringen mee. Bijvoorbeeld de N56 of N76 series. Die Acer schijnt ook vrij goed te zijn.
Of een laptop goed koelt kun je overigens het beste gewoon uit (verschillende) reviews halen.

• aron225
Flaat schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:02:
Wat is dit met de p34g bashing?

http://www.notebookcheck....4G-Notebook.105195.0.html
niks mis mee, battery life mischien wat laag maar wellicht juist beter met de i5 versie (TDP is geen verbruik dus kom ajb niet daarmee)

http://www.anandtech.com/...and-light-gaming-notebook

Geen volle review, maar als anandtech zegt dat het een goede build quality is lijkt het me geen issue.

Ben zelf aan het denken om de duiste i5 p34g van alternate te bestellen. Vraag me alleen af of een duits toetsenbord een probleem gaat vormen.
Gast, heb je het uberhaupt gelezen??

The build quality of the P34G leaves a good, but not exceptional impression. Besides the unstable keyboard support, which results in a wobbly input, we want to mention the slightly uneven keyboard frame.

Apart from the keyboard, which - as mentioned before - tends to wobble, the stability of the case is reasonable, but you should not expect any miracles from such a thin case.

En 84% is op notebookcheck niet bepaald een prima score ofzo.. Dat is meer gemiddeld..

Plus dat hij niet in nl te krijgen js maakt het een instant afrader, niemand weet hoe garantie afhandeling is hier

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Sorry maar naar jouw fanboyism luitser ik niet meer, a good but not exceptional build quality staat bij jouw dus gelijk aan slecht en niet het kopen waard. In Duitsland kopen is vrij risicoloos lijkt me zo, het is niet alsof je dat ding besteld vanuit de states maar bij de buren waar dat soort dingen net zo goed als niet beter zijn geregeld dan hier. Het apperaat waar jij het mee vergelijkt is meer dan 2x zo duur en dus totaal niet in dezelfde klasse maar ja, dat heb je niet door want je kijkt naar alles met een roze Alienware bril.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica