Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-05 15:34
Beste medetweakers,

Alvast mijn excuses als mijn post hier niet hoort.

Ik zie dat de ledjes van de netwerkkaart van mijn ds214play helemaal niets doen.
Ik heb de vraag uitgezet bij de support afdeling van Synology maar wordt daar niet echt wijzer van.
Zie hieronder hun reactie:

Thank you for your feedbacks.

It actually depends on the components and the vendor. We do not unify the behavior of the back NIC so it's recommended to focus on the front one for NIC status.

Apologies for your inconvenience.

De nic led aan de voorkant werkt wel.

Nu is mijn vraag,

Kan iemand kijken op zijn 214play of het ledje van de NIC Aan de achterkant wat doet?

Zo ja ga ik zsm naar de MM om een nieuwe op te halen!

Alvast bedankt.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:30
Even om te controleren of ik het snap, maar je denkt dat je netwerkkaart kapot is omdat er geen lampjes branden? Doen je netwerkfunctionaliteiten het ook niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Pietjebelll schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:03:
Even om te controleren of ik het snap, maar je denkt dat je netwerkkaart kapot is omdat er geen lampjes branden? Doen je netwerkfunctionaliteiten het ook niet dan?
Ja inderdaad denk ik dat mijn netwerk kaart deels defect is. Hij functioneert wel.
Alleen de ledjes doen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De support-afdeling van Synology geeft aan dat zij geen eenduidig antwoord op jouw vraag kunnen geven omdat zij met meerdere fabrikanten werken. Het kan dus zijn dat de ene netwerkkaart wel een lampje laat branden aan de achterzijde, terwijl de andere netwerkkaart dat niet doet.

Wel dient het lampje aan de voorzijde altijd te branden indien er verbinding is en dat is bij jou ook het geval. Niets aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Ja ik snap wat synology wil zeggen. Echter kan het toch zijn dat de ledjes defect zijn? En daardoor niets doen. Ik hoopte op andere tweaker die zou kunnen kijken op zijn apparaat of het bij hem/haar wel werkt.

Als deze het wel doet is het volgende om te kijken of we de zelfde NIC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:51
maar wat kun je dan met de info? Synology geeft zelf aan dat ze niet garanderen dat de LED's het doen, MM gaat hem waarschijnlijk niet voor je ruilen. De LED die het wel moet doen zit aan de voorkant en daarvan geef je aan dat die het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Yup die doen het. Maar stel...

Een tweaker heeft de ds214play met dezelfde NIC en bij deze doen de ledjes het wel.
Dan fiets je toch als een malle naar de MM om een nieuwe op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:51
Hoezo, de jouwe voldoet toch aan de Synology specs? Ga je ook je videokaart ruilen als iemand anders hem verder kan overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik zelf zou me niet zo druk maken over een ledje aan de achterkant.
Wat ik hier wel vreemd vind is dat Synology een netwerk apparaat op de markt zet, maar eigenlijk geen flauw benul heeft van welke netwerkkaart er in zit ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
jopie schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:02:
Hoezo, de jouwe voldoet toch aan de Synology specs? Ga je ook je videokaart ruilen als iemand anders hem verder kan overclocken?
Appels met peren.

Het gaay er on dat ik een nieuwe wil als dat ding kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Anoniem: 133692 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:15:
Ik zelf zou me niet zo druk maken over een ledje aan de achterkant.
Wat ik hier wel vreemd vind is dat Synology een netwerk apparaat op de markt zet, maar eigenlijk geen flauw benul heeft van welke netwerkkaart er in zit ???
Inderdaad is dat vreemd! Daarom wil ik zelf kijken of ik er wijzer van kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:00
Als Synology zegt dat het binnen de specs valt ga je sowieso geen nieuwe krijgen, of het ledje nu kapot is, of niet aangesloten.....

Verder werkt Synology in de diskstations die ik gehad heb altijd met Intel nics, maar volgens mij wel verschillende varianten.

Op mijn huidige DS (411+) brand het lampje achter op de nic trouwens niet, voorop op de DS wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Dennism op 14-12-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Dennism schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:20:
Als Synology zegt dat het binnen de specs valt ga je sowieso geen nieuwe krijgen, of het ledje nu kapot is, of niet aangesloten.....

Verder werkt Synology in de diskstations die ik gehad heb altijd met Intel nics, maar volgens mij wel verschillende varianten.

Op mijn huidige DS (411+) brand het lampje achter op de nic trouwens niet, voorop op de DS wel.
Kijk hier heb ik wat aan.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwegkat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-12-2024

snelwegkat

..... plat

Ik heb hier dezelfde situatie met een DS 214. Apparaat is prima bereikbaar, de netwerk LED voorop doet het, alleen de 2 LEDjes op de ethernet connector achterop geven geen licht.
Ik was ook even in verwarring toen die LEDs het niet deden.

PC, DIY NAS, Ender3v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb hier een DS211 waar het lampje niet van brand, maar verder wel prima doet. En een DS209 waar het lampje wel van brand zowel aan de voorkant als de achterkant. Dus ik denk dat het geen probleem is...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Thx allemaal.

Het is wel duidelijk zo.

De lampjes op de nic doen dus niks bij synology.

Kan een slotje op. (als dat zo werkt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo Allen,

Nog een beetje mosterd na de maaltijd maar toch....

Hier een DS210J waar de leds zowel aan de voor als achterkant het doen een DS214play waar enkel de leds aan de voorkant het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
wolle schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:45:
Hallo Allen,

Nog een beetje mosterd na de maaltijd maar toch....

Hier een DS210J waar de leds zowel aan de voor als achterkant het doen een DS214play waar enkel de leds aan de voorkant het doen.
Ja...en je hebt het hele topic doorgelezen? Het kan prima, Synology heeft zelfs aangegeven dat er in hetzelfde model verschillende NIC's kunnen zitten die dus net even ander gedrag kunnen vertonen. Het is dus prima mogelijk dat de ene NAS wel werkende ledjes heeft en de andere niet... niets om je zorgen over te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 03-01-2014 10:07 ]

Pagina: 1