Stereo-Mediaplayer-DAC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:33
Ik heb een setje KEF Coda 8's staan, gekoppeld aan een slechte Kenwood receiver. Recentelijk las ik dat de speakers als zeer goed in hun prijsklasse gezien worden, en nu heb ik het idee dat ik de luidsprekers een beetje verwaarloos met de huidige versterker.

Die versterker wil ik dus vervangen maar m'n wens is nogal specifiek. Allereerst wil ik geen surround AV receiver. Ik heb niets met 5.1 etc., en ik wil gewoon een goede stereoversterker.

Daarnaast wil ik er m'n FLACs mee afspelen vanaf m'n WD MyBook NAS. Omdat ik digitale bestanden afspeel wil ik dat er dus ook een goede DAC in de versterker/receiver moet zitten.

Ik ben nu al dagen bezig om een goede oplossing te vinden voor iets dat aan de volgende eisen voldoet:

- Budget: max €450/500
- Stereo Amp
- Ethernet poort
- DLNA
- DAC
- Bediening via Android
- Liefst wel nog analoge inputs

Mogelijkheden waar ik al aan heb gedacht:

- DAC en Streamer in één, aansluiten op een Stereo amplifier
- NAD D3020 (geen analoog/netwerk)
- NAD D7050 (geen analoog)
- Rotel RA-11/12 (geen netwerk)
- Alle Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo AV receivers (niet stereo)

Waar ik naar neig is een oplossing vinden voor streaming/DAC en daar een goede stereo versterker aan hangen, zoals een Rotel RA-10. Dan kan ik het streaming gedeelte behouden wanneer ik naar grotere speakers en een grotere amp upgrade. De andere optie is eigenlijk vrij simpel: een AV receiver maar dan in Stereo-variant en zonder HDMI. AV-receivers hebben eigenlijk alles wat ik wil, maar het hele surround gebeuren hoeft niet, want ik wil discreet stereo geluid.

Is er iemand die een mooie oplossing weet voor mijn lastige eisen?

EDIT: ik bedenk me net een optie: een streamer als een WD TV Live via optisch naar bijvoorbeeld een Marantz PM6005 of een NAD D3020.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard P op 13-12-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Doet wat je wil en past binnen je budget, maar ik weet niet zeker of deze geschikt is voor de Onkyo App: pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart)

Is er een reden dat je geen surround AV-receiver wil? Want anders kan je ook gaan voor bijv pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart, die heeft ook de Onkyo App, en werkt ook goed in stereo.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 13-12-2013 12:05 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
Zelf ben ik ook naar multifunctionele stereoversterkers op zoek, opties die ik tegenkwam: Een Yamaha R-N500 (net uit) of een Onkyo TX-8050 (iets ouder). Beiden zijn volgens mij goed.

NB: Er is wel een uitgebreide discussie te voeren over het effect op geluidskwaliteit van een 'betere' versterker. Meetbaar zijn de verschillen amper/niet. Belangrijker lijkt te zijn of je gelooft dat een nieuwe versterker beter klinkt, dan klinkt het vaak ook beter :). Dit geldt ook voor verschil tussen stereo-receivers en surround receivers: voor geluidskwaliteit doet het waarschijnlijk niets (en toch heb ook ik een voorkeur voor een stereoversterker voor mijn stereoset, voelt toch als verspilling om al die extra aansluitingen te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De combinatie van de eisen "stereo-versterker" en "netwerk-aansluiting" gaan volgens mij sowieso niet samen; hiermee ben je iets aan het zoeken dat niet bestaat.

De combinatie van de eisen "stereo-versterker" en "analoge inputs" zijn een open deur in trappen; dat is in mijn ogen een gegeven.

Volgens mij kun je beter kiezen voor een losse streamer (bijvoorbeeld Sonos Connect of Bluesound Node) en deze koppelen aan een externe DAC, welke weer op aan de stereo versterker hangt.

De combinatie van digitale bronnen en een stereo versterker gaan wat lastig samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Philips had in de jaren 90 wel de 900 lijn die digitale ingangen had. Maar that's it. Daarna werd het al snel home cinema. Ik zie de vraag "stereo + digitaal" hier vaak gesteld worden, en de vraag "stereo + netwerk / DLNA / streaming" nog veel vaker. En telkens is heet antwoord het zelfde: het bestaat (vrijwel) niet omdat de vraag er naar zo klein is en de meeste mensen toch voor een home cinema kiezen. Die overigens ook prima in stereo weer kunnen geven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:30
S1NN3D schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:16:
De combinatie van de eisen "stereo-versterker" en "netwerk-aansluiting" gaan volgens mij sowieso niet samen; hiermee ben je iets aan het zoeken dat niet bestaat.

De combinatie van de eisen "stereo-versterker" en "analoge inputs" zijn een open deur in trappen; dat is in mijn ogen een gegeven.

Volgens mij kun je beter kiezen voor een losse streamer (bijvoorbeeld Sonos Connect of Bluesound Node) en deze koppelen aan een externe DAC, welke weer op aan de stereo versterker hangt.

De combinatie van digitale bronnen en een stereo versterker gaan wat lastig samen.
:Y dit lijkt mij inderdaad ook het geval. Een goede stereo-versterker zal dit soort functionaliteiten nooit gaan kennen; daar is dus een los component voor nodig (inclusief DAC). Wat dat betreft zijn stereo-versterkers heel rechtlijnig... Je propt er een signaal in, en je krijgt het signaal versterkt eruit. Veel meer dan dat is en wordt het niet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Ok, zonder iedereen onafhankelijk te quoten:

@noes: Ik zou natuurlijk gewoon de overige surround aansluitingen niet kunnen gebruiken, dat is geen probleem. Maar Zoals mikkip zegt voelt het toch als een verspilling. Daarnaast hoef ik niet zonodig via HDMI alles aan te sluiten. Al zou ik dat ook achterwege kunnen laten in principe en alleen de app gebruiken van bijvoorbeeld een Marantz NR1504, Onkyo 626/8050, Yamaha 475 of Denon X-1000. Maar: wederom verspilling van 80% van de aansluitingen en functies.

@mikkip: Die Yamaha ziet er heel sexy uit, maar die mist ook weer iets: een Android app en spotify (voor achtergrondmuziek, easy listening). De Onkyo lijkt toch wel zo'n beetje alles te hebben, al lees ik daar weer negatieve dingen over. Maar een versterker verandert niets aan de geluidskwaliteit? Dat punt mis ik even.. Ik kan niets vinden over de DAC van de Onkyo 8050 overigens.

@D vd V: Er bestaan zat combinaties van stereo, digitaal en netwerk. Maar het vervelende is dat er vaak een van de drie niet aanwezig is waardoor je naar twee componenten moet kijken. DAC/Netwerk/pre-amp en een eindversterker bijvoorbeeld. Of een Integrated amp zonder netwerkmogelijkheden. Check de NAD D3020 eens: geen analoge inputs.

@The Eagle: Ja ik kon me al niet voorstellen dat er geen kant en klare oplossingen voor bestaan. Maar blijkbaar bestaan die dus echt vrijwel niet (met uitzondering van bijvoorbeeld de genoemde Yamaha en Onkyo).

@kroegtijger: Ja twee componenten lijken in dit geval wel de enige oplossing. Ik dacht misschien dus aan een WD TV Live die ik via de app kan bedienen, en dan via optical out aansluiten op een Marantz PM6005 of NAD D3020.

Samenvattend: wat is een goede/goedkope streamer die ik via een app kan bedienen? Anderzijds heb ik gekeken naar DAC/Mediaplayers, zoals de Marantz Na-7004, maar daarmee zit ik al aan mijn budget en dan moet er nog een eindversterker aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als het wat 'goedkoper' mag zijn er ook nog mini-sets (zoals Marantz' M-CR610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mikkip schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:13:
[...]

NB: Er is wel een uitgebreide discussie te voeren over het effect op geluidskwaliteit van een 'betere' versterker. Meetbaar zijn de verschillen amper/niet. Belangrijker lijkt te zijn of je gelooft dat een nieuwe versterker beter klinkt, dan klinkt het vaak ook beter :). Dit geldt ook voor verschil tussen stereo-receivers en surround receivers: voor geluidskwaliteit doet het waarschijnlijk niets (en toch heb ook ik een voorkeur voor een stereoversterker voor mijn stereoset, voelt toch als verspilling om al die extra aansluitingen te hebben).
Ben het met je eens op het vlak surround vs stereo, maar er kan zeker verschil tussen versterkers zitten. Sinds kort heb ik de Onkyo TX-NR818, in plaats van de (stereo) Musical Fidelity A1. Met dezelfde speakers klinkt het beter, voornamelijk zijn de middentonen wat helderder: stemmen zijn beter te verstaan. Wellicht is de Musical Fidelity op het eind van zn latijn (ook vaak kraak op volumeknop en gammele input-selector), of zit er toch echt wel verschil in (sowieso, class A/B naar class D).

Terug naar de vraag van TS: het kan ook een idee zijn eerst een los device te kopen wat de audio streaming voor je verzorgt en hierna eventueel alsnog je versterker upgraden. Ook zou je je speakers wellicht kunnen aansluiten bij een hi-fi zaak in de buurt, kijken of je andere versterkers echt beter vind klinken dan je eigen (hoewel de akoestiek ook anders is).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
De nadelen van de Yamaha R-N500 gaan denk ik niet op: er is gewoon een android-app beschikbaar en spotify heeft deze receiver ook (waarschijnlijk zelfs spotify connect, google maar eens). Dit laatste staat echter niet overal even goed aangegeven. Je zou yamaha eens kunnen mailen voor de zekerheid.
Volgens mij is het daarmee toch interessante optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Richard P schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:38:
@D vd V: Er bestaan zat combinaties van stereo, digitaal en netwerk. Maar het vervelende is dat er vaak een van de drie niet aanwezig is waardoor je naar twee componenten moet kijken. DAC/Netwerk/pre-amp en een eindversterker bijvoorbeeld. Of een Integrated amp zonder netwerkmogelijkheden. Check de NAD D3020 eens: geen analoge inputs.
Als er één van de onderdelen niet aanwezig is, bestaat de combinatie toch niet. :+ Ik ging er van uit dat je dit alles wilde regelen met één device. Maar de genoemde Marantz NA7004 (wel erg moeilijk aan te komen) zou je inderdaad kunnen combineren met een stereo versterker. Zustermerk Denon heeft met de DNP-720AE een soortgelijk device in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb die DNP720AE hier zelf staan, prima apparaatje. Ondersteunt alleen geen spotify, wel Napster :+
FLAC afspelen gaat probleemloos, zit een goede DAC in, en heeft tevens een analoge tuner.
Ik heb hem destijds bij amazon.co.uk besteld, scheelde een slok op een borrel (200 euro ofzo) met de NL prijzen. Helaas leveren de UK vendors op Amazon niet aan EU mainland. Amazon zelf doet dat wel, maar daar zie ik net van dat de prijs ook 341 GBP is - tegen 197 voor de UK sellers 8)7

Helaas is de app van Denon voor de iPhone / iPad niet 100% voor dit apparaat gemaakt (voor Denon zal het zelfde gelden) en is de Android app niet echt goed ontwikkeld. Er zijn echter ook betaalde Android apps verkrijgbaar die hem kunnen bedienen. Hoe die werken kan ik je echter niet vertellen; we hebben een iPad en daarmee kan ik doen wat ik wil, plus ik vertik het om voor een simpel AB appje te betalen :P

Having said that: als je de DNP720 icm een Denon stereo amp zou kopen, heb je wel erg lekker spul in huis waarbij je veel plezier gaat beleven van je Kef's, en ook van eventueel toekomstige speakers :)
Dan kun je ze nog het beste bij Correct halen, heb je een mooie set:
DNP 720 @ 369 EUR
PMA 720 @ 249 EUR
of
PMA 510 @ 169 EUR

Icm die laatste zit je op 540 euro, da's denk ik een mooie opgerekte versie van je budget. Maar die PMA 720 combi is wel redelijk onverslaanbaar, daar hang je ook zo mooie flinke zuilen aan als je dat zou willen.

Mocht je willen weten waar ik zelf mee draai: Denon DNP720, Denon DCD510, Denon AVR2311, Denon DBP1611UD. Aan een Klipsch Synergy set met F3,s F1's, een C20 en een SUB10 :*)

Edit: zie net dat Correct hem evt ook als set met korting levert: DNP720 en PMA710 voor 618 euro :)
Die PMA 710 is het oudere broertje van de 720. Maar zitten vrijwel geen verschillen tussen. Als ik me niet vergis had de 710 net iets meer opties, maar zal niet veel zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 13-12-2013 14:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 14:04
Onkyo (A-9050) maakt voor weinig geld (€ 350) versterkers met ingebouwd DAC. Geen idee hoe het klinkt. Eventueel te combineren met een Sonos of Bluesound node en je bent klaar voor € 700. Je kunt ook nog kijken naar de NAD D3020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 08:52

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Onkyo 8050 doet ook DLNA. Stereo, digitale en analoge inputs, netwerk... alles in een kan dus welzeker.
Marantz heeft de MCR510/610, Denon een N5/N8 ... om nog maar te zwijgen over Naim, Linn en ander mooi highend spul.

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 13-12-2013 15:58 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Als het echt alles in 1 moet zijn zou ik voor een Marantz MCR-610 gaan.
Als het goedkoop en goed moet en niet per se geheel op afstand bedienbaar: koop 2e hands een Yamaha AX-500 versterker (50 euro) en een Logitech Squeezebox Touch (ca. 200 euro) (zie veilingkijker.nl)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 10:31
Ik zou proberen niet alles in een keer te kopen. Investeren in een goede midrange hi-fi versterker (marantz pm6004/6005, cambridge audio 640/651, arcam fmj a18/19 of Rotel RA 04/10 om maar wat namen te noemen) en dan later uitbreiden. Dat uitbreiden en fine tunen is juist het leuke.

Hoe speel je nu trouwens je muziek af? Via een PC? Je kunt ook kiezen voor een PC met xbmc (met remote app) en de PC via een DAC aan je versterker koppelen. Goedkope, goede USB-DACs zijn er al vanaf 100-200 euro, bijvoorbeeld Audioquest Dragonfly, nieuwe Cambridge Audio DacMagic XS, HRT microStreamer.

Squeezebox lijkt me ook een goede oplossing.

Kijk ook vooral naar tweedehands producten, vaak veel waar voor je geld. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Met Squeezebox heb ik slechte ervaringen. M'n vader had een Squeezebox Duet, en die hebben we letterlijk de deur uit gegooid. Wat een enorm omslachtig en dom systeem zat daarin. Maar dat maakt verder niet uit.

Ik was gisteren even bij de Saturn en daar heb ik wat met de WD TV Live gespeeld. Daar zit dus blijkbaar ook Spotify op, bedienbaar met een app etc. Mooi stukje speelgoed voor weinig geld.

De Denon combi is ook erg mooi, misschien iets te duur alleen. En ik heb net een tegenvaller te verduren gekregen vanwege een kapotte mobiel. Ik heb wel erg zitten twijfelen om niet voor de Yamaha R-N500 te gaan. Mooi design, alle functies in één ontwerp en schijnt nu al populair te zijn. Uiteindelijk denk ik toch dat ik voor een losse setup ga.

Het plan is nu dus om een WD TV Live! te kopen, die moet het streaming gedeelte gaan regelen. Als versterker denk ik aan een Marantz PM6005 die via de optische ingang en de DAC het geluid moet gaan verzorgen. Ik dacht eventueel nog aan een losse DAC en een Rotel RA-10, maar dan ga ik weer dik boven m'n budget uit waarschijnlijk. Tenzij de DAC voor zo'n 100 euro te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan de WD Live ook muziek spelen zonder dat de TV aanhoeft? Handig om even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vast wel, alleen zie je niet wat je selecteert qua muziek en in het menu. Is vziw geen app oid voor.

Waarom anders geen Raspberry Pi met XBMC er op? Lijkt me een stuk goedkoper dan die WD live en hou je budget over voor een goede DAc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dus moet je de TV aandoen...

Raspberry kan een leuke optie zijn, maar niet perse om kosten te besparen. Reken voeding, redelijk snelle SD kaart en iets van behuizing erbij en dat loopt ook aardig op.

[ Voor 75% gewijzigd door mr.paaJ op 15-12-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nog even inhaken op de discussie stereo- of surround-receiver, ik heb zelf een Cambridge Audio 540R surround-receiver staan (inmiddels een wat oudere receiver, zonder digitale media ondersteuning helaas) en die doet niet onder voor een stereo-receiver. Deze receiver schakelt de eindtrappen anders zodra hij op stereo staat, waardoor het vermogen toeneemt, maar ook de kwaliteit van de versterker. Ik weet dat alle Cambridge Audio receivers dit doen, maar waarschijnlijk geldt dit voor meer van de betere merken.

Ik snap het gevoel wel dat je denkt dat een surround-receiver een overkill is, maar een goed ontworpen receiver wordt toch grotendeels benut als hij in stereo staat. Alleen de pre-amp wordt maar deels gebruikt.

Voordeel van een merk als Cambridge Audio, maar ook Marantz bijv. is dat de ingebouwde DAC's erg goed zijn. En zoals hierboven al gezegd werd, het loont om te investeren in een goede basis die je altijd nog kan uitbouwen.

Overigens moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat KEF-speakers vrij kieskeurig zijn voor wat betreft de versterker. Ik heb ooit KEF iQ5's op mijn versterker gehad, en dat klonk voor geen meter. De iq's gingen beduidend beter samen met een Marantz.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

heel simpel. kijk eens naar Bleusound en dan naar het model power node. versterker en streamer in een met een goede dac. http://www.bluesound.com/products/powernode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Sonos Connect: Amp.

Netwerk, android gebeuren, analoge ingang. Net binnen budget.

Verwacht trouwens niet dat je luidsprekers ineens fantastisch gaan klinken door een betere bron/versterker. Akoestiek en de luidspreker zelf doet VEEEEL meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

Sonos is een optie, maar heb je Hidef audio bestanden dus zeg maar 24bit tot 192Khz.
Dan speelt een Sonos dat niet af, dan komt de bleusound om de hoek kijken.

Trouwens is de bleusound een dochteronderneming van NAD en is de interne hardware dat ook.

Daarmee komt de powernode wel iets over je budget met een prijs van €699.

[ Voor 13% gewijzigd door grass460 op 16-12-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hoe goed zijn die geïntegreerde versterkers eigenlijk? Ik ben zelf voor dit soort oplossingen altijd een beetje huiverig, omdat er snel voor een klasse D of vergelijkbaar wordt gekozen om de simpele reden dat een goede klasse (A/)B te warm wordt voor deze toepassingen.

Overigens hoeft dat nog niks te zeggen, NAD is een bewezen merk en merken als NAIM en Cambridge Audio maken ook vergelijkbare producten die het heel leuk doen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Anoniem: 185410 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:51:
Sonos Connect: Amp.

Netwerk, android gebeuren, analoge ingang. Net binnen budget.

Verwacht trouwens niet dat je luidsprekers ineens fantastisch gaan klinken door een betere bron/versterker. Akoestiek en de luidspreker zelf doet VEEEEL meer.
Ik verander eerst de zwakste schakel in m'n opstelling en dat is de versterker naar mijn gevoel. Speakers komen volgend jaar aan de beurt als ik een leuke belastingteruggave krijg.

De genoemde alternatieven zal ik even gaan bekijken. Bedankt alvast iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

Videopac

Rommelt wat aan.

deepbass909 schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:05:
Hoe goed zijn die geïntegreerde versterkers eigenlijk? Ik ben zelf voor dit soort oplossingen altijd een beetje huiverig, omdat er snel voor een klasse D of vergelijkbaar wordt gekozen om de simpele reden dat een goede klasse (A/)B te warm wordt voor deze toepassingen.

Overigens hoeft dat nog niks te zeggen, NAD is een bewezen merk en merken als NAIM en Cambridge Audio maken ook vergelijkbare producten die het heel leuk doen.
Klasse D =/= hetzelfde als slecht. Kijk maar naar Hypex.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
mr.paaJ schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:09:
Kan de WD Live ook muziek spelen zonder dat de TV aanhoeft? Handig om even uit te zoeken.
Ja dat kan. Met een app zoals Upnplay voor Android kun je de muziek bron kiezen en als speler dus bijvoorbeeld de WD TV Live.

Ben zelf ook aan het kijken hoe ik de muziek vanaf mijn nas draadloos met een zo hoog mogelijke kwaliteit kan afspelen. Heb nu de WD TV live en daaraan een oude (14 jaar) Kenwood 5.1 a/v receiver. MEt kleine magnat kubusjes.

Wil nieuwe staande speakers van teufel de 40 mk2. Misschien nieuwe versterker. Of eventueel een dac.
Zodat ik alleen nieuwe speakers koop en dan een dac tussen de WD TV live en de oude Kenwood a/v receiver.
Pagina: 1