Ik heb een setje KEF Coda 8's staan, gekoppeld aan een slechte Kenwood receiver. Recentelijk las ik dat de speakers als zeer goed in hun prijsklasse gezien worden, en nu heb ik het idee dat ik de luidsprekers een beetje verwaarloos met de huidige versterker.
Die versterker wil ik dus vervangen maar m'n wens is nogal specifiek. Allereerst wil ik geen surround AV receiver. Ik heb niets met 5.1 etc., en ik wil gewoon een goede stereoversterker.
Daarnaast wil ik er m'n FLACs mee afspelen vanaf m'n WD MyBook NAS. Omdat ik digitale bestanden afspeel wil ik dat er dus ook een goede DAC in de versterker/receiver moet zitten.
Ik ben nu al dagen bezig om een goede oplossing te vinden voor iets dat aan de volgende eisen voldoet:
- Budget: max €450/500
- Stereo Amp
- Ethernet poort
- DLNA
- DAC
- Bediening via Android
- Liefst wel nog analoge inputs
Mogelijkheden waar ik al aan heb gedacht:
- DAC en Streamer in één, aansluiten op een Stereo amplifier
- NAD D3020 (geen analoog/netwerk)
- NAD D7050 (geen analoog)
- Rotel RA-11/12 (geen netwerk)
- Alle Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo AV receivers (niet stereo)
Waar ik naar neig is een oplossing vinden voor streaming/DAC en daar een goede stereo versterker aan hangen, zoals een Rotel RA-10. Dan kan ik het streaming gedeelte behouden wanneer ik naar grotere speakers en een grotere amp upgrade. De andere optie is eigenlijk vrij simpel: een AV receiver maar dan in Stereo-variant en zonder HDMI. AV-receivers hebben eigenlijk alles wat ik wil, maar het hele surround gebeuren hoeft niet, want ik wil discreet stereo geluid.
Is er iemand die een mooie oplossing weet voor mijn lastige eisen?
EDIT: ik bedenk me net een optie: een streamer als een WD TV Live via optisch naar bijvoorbeeld een Marantz PM6005 of een NAD D3020.
Die versterker wil ik dus vervangen maar m'n wens is nogal specifiek. Allereerst wil ik geen surround AV receiver. Ik heb niets met 5.1 etc., en ik wil gewoon een goede stereoversterker.
Daarnaast wil ik er m'n FLACs mee afspelen vanaf m'n WD MyBook NAS. Omdat ik digitale bestanden afspeel wil ik dat er dus ook een goede DAC in de versterker/receiver moet zitten.
Ik ben nu al dagen bezig om een goede oplossing te vinden voor iets dat aan de volgende eisen voldoet:
- Budget: max €450/500
- Stereo Amp
- Ethernet poort
- DLNA
- DAC
- Bediening via Android
- Liefst wel nog analoge inputs
Mogelijkheden waar ik al aan heb gedacht:
- DAC en Streamer in één, aansluiten op een Stereo amplifier
- NAD D3020 (geen analoog/netwerk)
- NAD D7050 (geen analoog)
- Rotel RA-11/12 (geen netwerk)
- Alle Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo AV receivers (niet stereo)
Waar ik naar neig is een oplossing vinden voor streaming/DAC en daar een goede stereo versterker aan hangen, zoals een Rotel RA-10. Dan kan ik het streaming gedeelte behouden wanneer ik naar grotere speakers en een grotere amp upgrade. De andere optie is eigenlijk vrij simpel: een AV receiver maar dan in Stereo-variant en zonder HDMI. AV-receivers hebben eigenlijk alles wat ik wil, maar het hele surround gebeuren hoeft niet, want ik wil discreet stereo geluid.
Is er iemand die een mooie oplossing weet voor mijn lastige eisen?
EDIT: ik bedenk me net een optie: een streamer als een WD TV Live via optisch naar bijvoorbeeld een Marantz PM6005 of een NAD D3020.
[ Voor 3% gewijzigd door Richard P op 13-12-2013 11:43 ]