Welke auto kopen met een tweeling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hallo,

momenteel ben ik in het bezit van een Renault Twingo, maar omdat er een tweeling op komst is ben ik rond aan het kijken naar iets groters (hebben ook nog een hond en af en toe een rolstoel om te vervoeren). Nu is mijn oog gevallen op danwel een Dacia Logan van de rond de 3 jaar oud of een 5 jaar oude Peugeut 207 SW. Het budget is maximaal € 10.000 en de auto mag maximaal 5 jaar oud zijn. Iemand nog andere ideeen of tips?? (belangrijkste vereiste is dus een grote bagageruimte!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38

-tom-562

Oliesjeik

Volvo V70

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Elke non-premium station voldoet daar toch aan? Ford Focus, Opel Astra, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

C4 Grand Picasso?

3 x ISO fix, 7 zitter, genoeg laadruimte, voor onder de 10k te krijgen, vaak compleet uitgevoerd aan opties.

Voorbeelden: http://www.gaspedaal.nl/C...2007&brnst=Benzine&srt=pr

En met bovenstaande; ouder model V70 (wel een slagschip hoor) of een Dacia Lodgy of eigenlijk elke ruime stationwagon, Mazda 5, Misthu Grandis etc etc

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 13-12-2013 10:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
V 70 ligt buiten het budget en daarnaast te duur in onderhoud/wegenbelasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
C4 Grand Picasso, hmm nog niet aan gedacht is wel een idee inderdaad! Dank!, hmm, maar zijn nog wel een beetje aan de dure kant bij acceptabele kilometer standen...

[ Voor 37% gewijzigd door Gijsje22 op 13-12-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bij een rolstoel en een hond (bench) moet ik altijd denken aan een Renault Kangoo. Lelijk, maar functioneel :P
Notna schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:23:
C4 Grand Picasso?

3 x ISO fix, 7 zitter, genoeg laadruimte, voor onder de 10k te krijgen, vaak compleet uitgevoerd aan opties.
ISO fix is wel de manier om flink extra kosten te hebben aan kinderzitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Maar wel rete makkelijk en veilig. Daarnaast hoéf je het niet te gebruiken he ;)

Kangoo is niet gek maar o zo lelijk idd... :X
Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:24:
C4 Grand Picasso, hmm nog niet aan gedacht is wel een idee inderdaad! Dank!, hmm, maar zijn nog wel een beetje aan de dure kant bij acceptabele kilometer standen...
Wat vindt jij een acceptabele KM stand dan?

[ Voor 79% gewijzigd door Notna op 13-12-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@ Notna: Max 80.000. Het is wel de bedoeling om er nog jaren in te blijven rijden. Kangoo is idd wel erg lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@Rukapul
Rukapul schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:23:
Elke non-premium station voldoet daar toch aan? Ford Focus, Opel Astra, etc.
Dat valt nog flink tegen, genoemde modellen zijn of te klein of te duur/te oud... Daarom zat ik zelf eigenlijk aan een Dacia Logan MCV te denken, lel van een kofferbak en 3 jaar oud niet te duur te krijgen. Iemand ervaringen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 18:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom ga je dan niet gewoon voor de Dacia Login? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Ik zou lekker voor de dacia logan gaan. Volgens mij zeer lage onderhoudskosten omdat het allemaal uit ontwikkelde simpele techniek is en voldoet verder aan al je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wij hebben sinds 3 maanden een tweeling en redden het prima met een Ford Focus wagon titanium edition uit begin 2009. Ok hij was dan met 10990 euro iets boven jou budget maar een iets simpelere uitvoering is makkelijk voor beneden 10.000 euro te vinden. Onze easywalker duo wagen pas er makkelijk in met alle toebehoren.En dan is er nog genoeg ruimte voor tassen en de boodschappen.

Ruime, veilige en mooie auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-12-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 08:19
Dacia Logan.
Praktisch auto idd, maar strontlelijk :')

[ Voor 14% gewijzigd door kaos001 op 13-12-2013 10:53 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een oudere Kia MPV. Kost geen drol, en prima kwaliteit.

@Gijsje22: En als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, aub geen nieuwe post maken maar je laatste post wijzigen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27
Ook een optie is een Peugeot Partner, Citroen Berlingo. Vooral de bergruimte in de hoogte is prettig. Maar in principe zou je met jouw wensen ook wel uit kunnen met een willekeurige station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Postjuh schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:53:
Wij hebben sinds 3 maanden een tweeling en redden het prima met een Ford Focus wagon titanium edition uit begin 2009. Ok hij was dan met 10990 euro iets boven jou budget maar een iets simpelere uitvoering is makkelijk voor beneden 10.000 euro te vinden. Onze easywalker duo wagen pas er makkelijk in met alle toebehoren.

Ruime, veilige en mooie auto.
^met hem. Al heb ik wel 2 kids met een 3de op komst :)

Ik heb mijn Ford Focus Station (Futura) uit 2006 gekocht bij Leaseplan. Prima onderhouden auto en een prima inruilprijs gekregen voor mijn auto (gaat per opbod)
De auto stond daar voor 9k met 55k kmstand (!) Zag er prima uit en was absoluut niet afgeragd (leek eerder nieuw)

De lokale ford dealer had een zelfde model staan voor 11k met net geen 100k km stand.

Scheelde dus (voor een jongere auto met minder kilometers) ook nog eens 2000 euro.
Kijk dus eerst even bij de occasions van leaseplan. Misschien dat je je net het nieuwe model kunt aanschaffen.

Dacia Logan ook naar gekeken maar die vond ik gewoon te lelijk. Andere auto's (o.a. Mitsu Lancer ) vielen af omdat die geen drol konden trekken en aangezien ik een (max) 575kg aanhanger heb wil ik wel een auto die dat kan trekken. Achteraf ontzettend blij met mijn Ford aanschaf. Die voelt toch veel degelijker.

Is dit wat?

Peugeot 308 SW 1.6VTi X-line
Carrosserie: Stationwagon
Kleur: Grijs
Aantal deuren: 5
Transmissie: handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Kilometerstand: 78.804 km.
Bouwjaar: 2008

Voor nog geen 9000 euro :)

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 13-12-2013 11:26 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:39:
@ Notna: Max 80.000. Het is wel de bedoeling om er nog jaren in te blijven rijden. Kangoo is idd wel erg lelijk
Kan je dan niet beter een iets oudere auto nemen met iets meer KM stand (bijv. 2007 en tot 120k km?) In dat geval kan je autos tegen komen die 6 a 7 jaar zijn, maar iets van 17k per jaar gereden hebben Lijkt mij voor benzine prima (en dan heb je meer keuze) maar ik moet erbij zeggen dat ik niet echt heel erg thuis ben op dit gebied (als in; wat is voor de leeftijd/prijs/stand acceptabel)

Anyway; Logan is prima; (oudere) Renault techniek dus dat is wel prima denk ik zo (alleen valt die imo in de categorie lelijk net als de Dacia Lodgy en de Kangoo). Of zoals hierboven aangegeven: Ford <insert station naam en type>

Maar smaak is persoonlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 13-12-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

VW Touran met 1.6FSI motor is trouwens ook nog een aardige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Qua auto zeer tevreden over de clio estate.. past een dubbele kinderwagen in is nog een beetje in de klasse van de twingo. Bij evt. vakantie huur ik dan wel een grotere auto.. dan ben ik goedkoper uit dan nu meer betalen aan benzine, belastingen, afschrijving etc.
Mijn ervaringen met renault (nederland) zelf zijn echter bedroevend en dit zal na 4 (nieuwe) renaults definitief mijn laatste zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 13-12-2013 11:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Falcon schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:03:
VW Touran met 1.6FSI motor is trouwens ook nog een aardige keuze.
De eisen van topicstarter hinten vooral op veel-voor-weinig. Aangezien vrijwel elke MPV (zeker van de premium merken) het daarmee aflegt tegen de simpelere station modellen kun je het hele MPV segment eigenlijk wel afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@Rukapul, Klopt. Belangrijkste is grootte kofferbak. Clio Estate is voor mij ook net iets te klein. Begin wel te denbken dat ik de Focus misschien iets te snel heb afgeschreven.

Oh en vind het teveel gedoe om voor de vakantie een andere auto te huren.

[ Voor 17% gewijzigd door Gijsje22 op 13-12-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58
Als bagageruimte vooral voor vakanties bedoeld is, dan ben je goedkoper uit met een dakkoffer dan een grote(re) auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:10:
Begin wel te denbken dat ik de Focus misschien iets te snel heb afgeschreven.

Oh en vind het teveel gedoe om voor de vakantie een andere auto te huren.
Ik denk het ook. Het is een verrassend ruime auto, zeker als je alle onbenutte plaatsen ook nog eens gebruikt ( achter de voorstoelen bijvoorbeeld ).
Voor extra ruimte voor bagage is er inderdaad een mooie dakkoffer te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-12-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 12:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dacia Duster geen idee?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Een dakkoffer is leuk en aardig, maar daar ga ik de kinderen/kinderwagen/hondenbench/rolstoel niet in krijgen. Bagageruimte zelf is dus een wel echt een vereiste.

Duster is te onhandig, dan liever een Logan...

[ Voor 13% gewijzigd door Gijsje22 op 13-12-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:26:
Een dakkoffer is leuk en aardig, maar daar ga ik de kinderen/kinderwagen/hondenbench/rolstoel niet in krijgen. Bagageruimte zelf is dus een wel echt een vereiste
Maar de rest van de bagage wel toch?
Nou ik wens je iig succes met de keuze. Je eisen liggen wat hoog voor het bedrag dat je er voor beschikbaar hebt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Nou ja hoog, Focus, Peugeot 207SW en Dacia Logan MCV passen prima binnen het budget en voldoen aan de eisen. Klopt dat bijvoorbeeld een Golf Variant of een Volvo V70 afvalt, maar dat is dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Postjuh schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:27:
[...]

Maar de rest van de bagage wel toch?
Nou ik wens je iig succes met de keuze. Je eisen liggen wat hoog voor het bedrag dat je er voor beschikbaar hebt ben ik bang.
Euh nee je moet gewoon goed kijken. Kijk even een paar reacties terug. Autootjes voor nog geen 9000 euro uit 2008 met minder dan 80.000 km.

@Gijsje22 wat vind je van deze?

En Ik zou liever een degelijke oudere auto kopen voor iets meer dan een goedkope nieuwe auto. De nieuwe modellen Dacia gaan op zich nog wel maar diegene die nu occasion zijn die vind ik absoluut niet mooi. Als je daar in wilt rijden is natuurlijk ieders keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 13-12-2013 11:32 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik vervoer de kinderwagen wel in de dakkoffer op vakantie ;)

Maar wat je moet doen is heel eenvoudig: neem die hondenbench, de kinderwagen en de rolstoel mee naar een autohandel en kijk bij welke modellen je die grote dingen fatsoenlijk kwijt kan in de bagageruimte (ruimte op een andere plek in een auto boeit eigenlijk niet daarvoor). Uiteindelijk is dat wat telt.

Vervolgens kun je je richten op andere aspecten zoals prijs, esthetiek, etc.

Kijk ook even naar de leeftijd van de hond. Ik was blij dat de huisdieren het loodje hadden gelegd toen de kleine er eenmaal was ;) Een dure auto kopen voor een hond is ook enigszins weggegooid geld en een bench is een echte ruimtevreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rukapul schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:07:
[...]

De eisen van topicstarter hinten vooral op veel-voor-weinig. Aangezien vrijwel elke MPV (zeker van de premium merken) het daarmee aflegt tegen de simpelere station modellen kun je het hele MPV segment eigenlijk wel afschrijven.
Na mijn idee weten wij nog niet alle parameters wat TS nou daadwerkelijk belangrijk vind. Er kan na mijn idee zomaar 1 extra boven drijven.

Laten we bijvoorbeeld eens beginnen over de ruimte voor het in en uit zetten van de tweeling. De hoogte/ruimte die je hebt bij de achterdeuren van een MPV is toch wel een groot pluspunt.

Wat ook wel prettig is aan een MPV is de hoge zit en dat er iemand makkelijker mee kan op de achterste rij.

Om nu al MPV te gaan afschrijven, lijkt mij te vroeg. Om nu alle MPV's te gaan opnoemen, dat ben ik met je eens.. dat is inderdaad niet nuttig. Maar goed na mijn mening is dit topic eigenlijk niet nuttig, want als je alle waardes in (bijv.) autotrader.nl gooit.. dan komt er ook een lijst aan opties uit.

Mijn mening is dat TS zijn parameters verder moet uitbreiden (bijvoorbeeld maat van de kinderwagen en dan vergelijken met de kofferbak van de verschillende auto's) om dit topic nog enigzins nuttig te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@Rukapul
De hond is 2 jaar, dus die gaat nog wel even mee ;)

@Falcon
maat van de kinderwagen: Groot!

@Sc0rPi0N
Hmm, die is wel prima! dank!

Maare vind zelf het topic nu al nuttig hoor. Dank voor alle reacties, ga zeker ook nog naar een Focus kijken!

[ Voor 64% gewijzigd door Gijsje22 op 13-12-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Kijk ook gewoon naar de andere modellen. Neem alle meuk mee naar een dealer en ga passen. Heb ik ook gedaan en op basis daarvan vielen een aantal kandidaten gewoon af.

Afgaande op de verkoper doen meer mensen het zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
Wij rijden onze kids rond in een Prius. Geen mooie auto maar wel veel ruimte op de achterbank en een behoorlijke bagageruimte.
Qua onderhoud in 200.000 kilometer nooit meer problemen gehad dan het vervangen van een paar lampjes :-)
En aan de pomp merk je dat de auto een stuk minder dorstig is dan de "gewone" auto's...

En ook wij zijn met kinderwagen, kinderstoelen en kids gaan passen en proefrijden.

Doorslag was dat het een betaalbare en vooral voor de kids veilige auto is.

[ Voor 34% gewijzigd door Leader98 op 13-12-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dat is ook een goede ja: kinderstoel mee en proberen hoe makkelijk of moeilijk de kleine erin past. Ook gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom trouwens geen MB Vito, al dan niet op diesel, met een dubbele cabine?
Dan combineer je eigenlijk best of both worlds; ruimte zat voorin, ruimte zat achterin. Rolstoel, kinderwagen en hondenbench kunnen er tegelijkertijd in en die krengen zijn er in overvloed voor een prikkie.
En als ze 2 toen hebben gelopen kunnen ze nog prima 2 ton meer mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@The Eagle, Hmm, met groot bedoelde ik nu ook weer niet zo groot!! (en gelet op de maandelijkse kosten ook bij voorkeur geen diesel, zo heel veel rijden we nou ook weer niet, tussen de 10 en 15.000 km per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:41
Opel vectra station heeft karrevrachten ruimte 530L alleen altijd ouder dan 5 jaar.
Voor +/- 10000 kan je een hebben 2007/2008 met +/- 120dkm.

Met goed zoeken zijn er ook 2009 te vinden.

Rij zelf een nieuwe Astra station die hebben ook 500L begageruimte is misschien ook wel te vinden voor 10000 eentje uit 2011 of zo met een lichte motor.

[ Voor 42% gewijzigd door leonbong op 13-12-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Dacia's is veel auto voor weinig maar ga er 's in zitten. Die ouwe renault stoelen zitten voor mij voor geen meter.
Rij zelf al meer dan 5 jaar een Kangoo model 2. Mooi is 'ie niet, lekker belangrijk! Ik zit goed en kan heel veel meenemen. Daarvoor had ik een 307 station, kon een bugaboo in als ik de duwstang iets kantelde.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:48:
@The Eagle, Hmm, met groot bedoelde ik nu ook weer niet zo groot!! (en gelet op de maandelijkse kosten ook bij voorkeur geen diesel, zo heel veel rijden we nou ook weer niet, tussen de 10 en 15.000 km per jaar)
Als je naar de maandelijkse kosten gaat kijken, kijk dan ook naar de afschrijving van de auto en hoeveel jaar je er in wil gaan rijden. Dit kan zomaar een paar tientjes schelen per maand, vooral als je een tweedehands van rond de 8.000 gaat aanschaffen. Een Focus heeft een lage afschrijving, een Dacia wellicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
En vergeet wegenbelasting en verzekering niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Fiat Multipla, graag het nieuwere model voor de looks....

7 zitplaatsen of 5 zitplaatsen met een flinke achterbak. Vooral als je tot het dak doorlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:55:
En vergeet wegenbelasting en verzekering niet.
Doe ik ook zeker niet, zo kwam ik ook oorspronkelijk bij de Dacia uit. Weinig wegenbelasting en goedkoop in de verzekering (wie wil zo'n ding nou ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
Zo kwamen wij bij de Prius.
Verbruik + onderhoud + wegenbelasting (nu 0 en volgend jaar minder dan even zware benzineauto's) + verzekering = Betaalbaar!

Ik zet de kosten van verschillende modellen tegen elkaar uit in een eenvoudige spreadsheet.

[ Voor 23% gewijzigd door Leader98 op 13-12-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ja, zo kwam ik met mijn spreadsheet uit op een Skoda Fabia Combi tot het moment dat we zo'n ding concreet een keer gingen bekijken en proberen :+ Financieel zou het de absolute winnaar zijn geworden, maar het is toch wat anders geworden wat wel aan de praktische eisen voldeed.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 13-12-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Hier hetzelfde met de Fabia Combi, die was eigenlijk eerste keus, maar is om praktische redenen al snel afgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
Een Opel astra station is trouwens ook verbazend ruim.

Wij zelf rijden nu een Hyundai Matrix GLS (GLS trouwens bevat vakken in de achterbak waardoor je daar iets aan de zijkant verliest).
Wel is het zo, dat bij het basis model de achterbank niet naar voren geschoven kan worden om meer achterbak te creëeren. De GLS heeft dit trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ford Focus 2 wagon. Gaat een berg achterin, en afhankelijk hoe lang jij bent ruimte genoeg om heel wat jaren mee te rijden. (in de bak past meer dan in een Toyota Avensis station)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-05 08:20
Renault Laguna. Had deze auto laatst mee als leenauto was verrast door de gigantische ruimte. Wel de Phase II nemen. Bagageruimte is enorm en VEEL beenruimte achterin.

Ik zou de 5 jaar eis (iets) oprekken, dan krijg je echt veel meer waar voor je geld. Auto's kunnen tegenwoordig echt makkelijk 20 jaar mee mits goed onderhouden. Bovendien, als het model verder niet veranderd is dan kun je beter kijken naar km stand i.p.v. bouwjaar.

Over waar voor je geld gesproken: auto's schrijven direct na aankoop snel af, tot 100.000 weer minder snel en daarna juist weer veel sneller. Is zou dus qua km's kijken naar auto's met minimaal 100.000 de teller.

Ik heb zelf overigens een Octavia uit 2007 en dat is ook een heerlijke ruime auto die van alle luxe is voorzien (climate control, xenon, parkeersensoren, cruise control, enz.). Heb het ding voor net geen 7000 gekocht.

Een nadeel van veel stations (en dat geldt ook voor de Octavia) is dat de ruimte achterin voor een klein kind of een kleine volwassene op zich prima is, maar wanneer je kinderstoeltjes (vanaf 1 jaar) gaat gebruiken de ruimte eigenlijk net te klein is. Ik ben zelf 1m82 en ik voel de voeten van mijn zoon nét niet in mijn rug prikken, zou ik de stoel één standje naar achteren zetten dan is dat wel het geval.

[ Voor 112% gewijzigd door havana op 13-12-2013 12:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 15:03
Ik heb zelf een tweeling (zijn nu 1 jaar oud) en wij hebben een Renault Laguna uit 2003 aangeschaft. Deze is net van het bouwjaar waarin de problemen zijn opgelost. Hebben zelf dan ook amper kosten gehad aan de auto in de 2,5 jaar dat we hem hebben. Enorme kofferbak waar de tweelingwagen (Bugaboo) netjes ingeschoven kan worden en de afdekhoes nog dicht kan. Vergis je niet in de grootte van die tweelingwagens. Lekkere luxe auto waar wij probleemloos mee op vakantie kunnen en naar familie op 200km afstand rijden. Isofix voor de maxi cosi's en ingebouwde rolgordijntjes achterin tegen de zon in de zomer. Betalen dan wel iets meer wegenbelasting dan je bijvoorbeeld voor een Dacia Logan zou betalen, maar je rijdt in ieder geval niet voor schut ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 23:49

artificial_sun

Mazda Rx7

Ga voor een Focus of Mondeo station Ford heeft een apart type ophanging voor de achterwielen waardoor er geen ruimte verloren gaat aan wielkasten in je kofferbak, daarnaast hebben ze beide geen tildrempel.
Ik heb nu een Ibiza ST en de tildrempel en wielkasten (waardoor nutteloze hoekjes in de kofferbak) zijn mijn grootste ergenissen. En ik heb niet eens kinderen (ik neem gewoon graag zooi mee)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 09-05 08:35
Dan zou ik eerder voor een Dacia Dokker gaan - de ruimte van een Kangoo, maar dan zonder de binnenafwerking ervan. Die schuifdeuren en de extra hoogte zijn oh zo handig als je een kind in een stoeltje moet vastklikken en in de koffer kun je de hele uitzet kwijt en dan heb je nog ruimte te over voor de boodschappen :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58
HellPunk schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:50:
Dan zou ik eerder voor een Dacia Dokker gaan - de ruimte van een Kangoo, maar dan zonder de binnenafwerking ervan. Die schuifdeuren en de extra hoogte zijn oh zo handig als je een kind in een stoeltje moet vastklikken en in de koffer kun je de hele uitzet kwijt en dan heb je nog ruimte te over voor de boodschappen :).
En waar koop jij die voor <10.000,-?? Het heeft weinig zin modellen te roepen die (ver) buiten de eisen van de TS vallen.

Skoda's staan bekend om de ruime modellen, zo ook de Octavia: een C-klasser met de ruimte van een D-klasse. Maar let op dat je daar wel voor betaalt: een vergelijkbare Focus is een stuk goedkoper en er is veel meer keus in. Octavia vs Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hm? Raar dat niemand roept Dacia Logan is niet zo heel veilig. Ik zou daar zeker naar kijken. En volgens mij komt zo'n Logan er niet zo heel goed uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Tja, voor wat het waard is:
Overall, high ranked vehicles produce approximately 30% less fatal and serious injuries compared to low-ranked vehicles
Aldus een paper uit 2000 over de correlatie tussen NCAP star ratings en real-life injuries. En die 30% gold dus al voor 3 en 4 sterren. (In de tussentijd is het ratingsysteem afaik wel aangepast, maar het geeft aan dat verschil in sterren uiteindelijk maar een beperkt verschil in werkelijke veiligheid hoeft te betekenen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wijnands schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:52:
Dacia's is veel auto voor weinig maar ga er 's in zitten. Die ouwe renault stoelen zitten voor mij voor geen meter.
:?

Ik huur als ik naar Romania vlieg steevast Dacia's (duh :z ) en heb ook in Zuidafrika de nodige duizenden kms in Logans gereden, en vind juist het zitcomfort een van de pluspunten ervan. Stoelen zijn niet luxe, maar bieden steun waar het moet, en de zit is opvallend hoog, waardoor in- en uitstappen makkelijker is en je minder snel last krijgt van je knieen of voeten.

Dacia's zijn inderdaad best 'kaal', maar je zit er m.i. heerlijk in.

TS, eens met eerdere posters dat er steeds het gevoel heerst dat je meer eisen hebt maar die niet met ons deelt.

Wat mij niet duidelijk is, is waarom die obsessie met jong en weinig kms, terwijl je budget beperkt is. Je kunt aanzienlijk 'meer' auto kopen als je wat verder terug gaat kijken, wat met een tweeling allicht geen overbodige luxe is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:24:
En waarom is een V70 wel te duur in onderhoud en wegenbelasting en een C4 Grand Picasso niet? Die is even zwaar, en waarom zou onderhoud minder zijn?

Ga eerst eens kijken op de tweedehands autowebsites met de eisen die je hebt zodat je wat concreter kunt zijn. Nu is het (net zoals vrijwel alle "welke auto moet ik kopen") een crapshoot.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Ben volgens mij toch behoorlijk concreet? Grote laadruimte, niet te duur qua verzekering/wegenbelasting, max € 10.000, max 5 jaar oud en max 80 a 85k kilometers. Ben er voor mezelf al uit dat het een Ford Focus, Dacia Logan of Peugeot 207/307 SW wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rukapul schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:28:
ISO fix is wel de manier om flink extra kosten te hebben aan kinderzitjes.
Waarom? Je kan nog steeds de gordel gebruiken als je geen ISOFIX base wil aanschaffen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke auto is het uiteindelijk geworden?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1