Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI GE-60 I7 + SSD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en ik ben na lang zoeken uitgekomen op de MSI GE-60 I7. Het enige wat deze laptop eigenlijk niet heeft wat wel een van mijn vele eisen is, is een SSD. Ik vraag me nu dus af of het mogelijk is om een SSD in deze laptop in te bouwen en de HDD te gebruiken als externe opslag. Heeft iemand hier tips of een soort handleiding voor?

Bij voorbaat dank :)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
wacht even...
de msi ge60 is absoluut GEEN goede laptop.. dus ik snap niet hoe je na lang zoeken daar bij uit ben gekomen..

de hdd kan je gewoon eruit halen, klepje losschroeven met ik geloof 3 schroefjes..
hdd eruit
ssd op dezelfde manier erin als de hdd zat..
kastje dicht, windows installeren..

klaar..

ren naar mediamarkt ofzo, haal een externe hdd behuizing.. 2 kabeltjes aan elkaar (sata en power) , kastje dicht met 2 schroefjes..

klaar..

dat kan je ECHT wel!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ja, je kan de hdd vervangen voor een ssd. Waarschijnlijk hoef je niet veel meer dan wat schroefjes los en vast te draaien. Check eens een video waarin de betreffende laptop uit elkaar wordt gehaald. Zoiets: YouTube: MSI GE60 Aufrüstoptionen (volgens mij betreft dit de juiste laptop maar hiervan ben ik niet zeker). Ook moet je een verse installatie doen en dan drivers installeren. kost wat werk, maar is zeker de moeite waard omdat je dan een bloadware vrije laptop hebt.
De hdd kan je in een behuizing doen om er een externe schijf van te maken. Kijk eens in de pricewatch.

Of de laptop zelf een goede keus is betwijfel ik trouwens. Ik heb nog niemand dit model horen aanraden. Van de volgende laptop kan ik in ieder geval zeggen dat hij de moeite waard is: pricewatch: Medion Erazer X6825 Gaming Laptop

Oh Aron is me voor, mijn vermoeden over de msi is bevestigd.

• aron225
die medion is een factor 2 sneller in-game..
ik neem iig aan dat hier gewoon spelletjes op gespeeld gaan worden.
die medion is daar een stuk beter geschikt voor idd! en lijkt mij absoluut een veeeel betere keuze.

nog een voordeel, hij heeft al een ssd met het os erop geinstalleerd,, scheelt weer een aantal euro's

herrie maken ze allebij als je ze FLINK stresst.. de ge60 throttled alleen onder prima, terwijl de medion een extreme edition 4930x kan koelen, zonder teveel problemen..

ja, geluid maken ze! dat is gewoon zo...

en de medion is eigenlijk gewoon een msi gt60, met een ander kleurtje en logo

[ Voor 31% gewijzigd door aron225 op 13-12-2013 00:32 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als gamen niet je voornaamste doel is kan je beter wat extra info geven over wat je wel met je laptop wil doen. En wat meer info over je budget is handig. Dan weten wij hier vast wel wat leuks voor je.

En aron, wat bedoel je met 4930x ? Een snelle zoekopdracht zegt mij dat het een processor is die volgens mij in geen enkele laptop zit :?
Je had het vast over de 680m die koel genoeg gehouden wordt. Als je een headset gebruikt hoor je toch niet zo veel meer van de herrie gelukkig.

• aron225
de i7-4930x. de i7 extreme edition voor notebooks..
die kan je bestellen bij bepaalde bedrijven (clevo barebone dealers, maar ook alienware, en sommige msi's kunnen uitgerust worden met deze cpu)

http://ark.intel.com/nl/products/75133

[ Voor 9% gewijzigd door aron225 op 13-12-2013 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Door deze reacties ben ik weer heerlijk gaan twijfelen.

Ik ben inderdaad van plan om er spelletjes op de spelen, met name RTS games. Mijn budget is ongeveer 1100 euro en ik zou het liefst een 15,6 inch willen. Dus welke suggesties hebben jullie dan allemaal voor mij?

• ivov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 12:08
pricewatch: Medion Erazer X6825 Gaming Laptop

heb ik zelf laatst gehaald om op te gamen:) zelfde laptop als hierboven genoemd werd dus. Deze is 15,6 inch heeft een GTX680M ( iets sneller dan een GTX770m zelfs). prima cpu, te veel ram en een ssd met hdd erbij.

Het enige wat echt niet goed is aan deze laptop is het scherm, het is een mat scherm wat ik persoonlijk wel mooi vind maar het contrast is gewoon niet goed. je kan er gelukkig altijd nog een extern scherm aan koppelen en op het laptop scherm is natuurlijk verder prima te gamen.
Pagina: 1