Een 3 pins power-led aansluiten op 2-pins ASRock B75 Pro3-M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een ASRock B75 Pro3-M moederbord in een kast gezet en aangesloten. Alleen de powerled kon ik niet kwijt op het moederbord, omdat de kast een blokje met drie pinnen heeft, terwijl het moederbord slechts twee pinnen heeft voor de pwr-led.

De pwr-led werkt nu dus niet en ik kan dan niet zien of het systeem uit is of in de slaapstand bijvoorbeeld. In de handleiding kan ik er niks over terug vinden. Op internet las ik ergens dat er ook ergens een header met 3 pinnen zou moeten zitten voor de pwr-led, maar die kan ik niet vinden. Er is wel eentje met drie pinnen, maar die is voor de pc-speaker ofzo, want daar staat speaker bij ...

Zie ik hier iets over het hoofd? Kan ik het pwr-led stekkertje ergens anders inpluggen of moet ik die stekkertjes proberen door de snijden o.i.d.?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Je kunt kiezen tussen de stekker doormidden snijden in de loze pin en zo 2 losse stekkertjes op de pinnen drukken, of de iets schonere methode, met een mesje even de vergrendeling van een van beide pinnen lichten, pin terugtrekken en in het gaatje ernaast steken. Bij die laatste moet je even kijken aan welke kant van de header je ruimte over hebt op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
Let wel even op dat je plus en de min goed, anders doet het LEDje het niet. Meestal - ik herhaal meestal - is wit de negatieve kant, terwijl rood of groen de plus is. Handleiding geeft hierover uitsluitsel, en op het moederbord staat het meestal ook wel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:45:
Je kunt kiezen tussen de stekker doormidden snijden in de loze pin en zo 2 losse stekkertjes op de pinnen drukken, of de iets schonere methode, met een mesje even de vergrendeling van een van beide pinnen lichten, pin terugtrekken en in het gaatje ernaast steken.
Hoe haal je die vergrendeling er af? Op de connecter zit aan één kant kleine openingen aan de zijkant waar je een beetje koper van de pin kunt zien. Boven dat vierhoekige openingetje zit een blokje. Is dat de vergrendeling die je bedoelt?
Ik heb geprobeerd deze los te maken, maar ik kan niet zien hoe het vast zit en durf niet met kracht door te drukken, omdat het dan misschien kapot gaat. ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het is een klein plastic haakje zeg maar dat in een gaatje in het koperen pinnetje klikt. Dat stukje plastic moet je voorzichtig omhoog wippen - naar buiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:39:
[...]

Hoe haal je die vergrendeling er af? Op de connecter zit aan één kant kleine openingen aan de zijkant waar je een beetje koper van de pin kunt zien. Boven dat vierhoekige openingetje zit een blokje. Is dat de vergrendeling die je bedoelt?
Ik heb geprobeerd deze los te maken, maar ik kan niet zien hoe het vast zit en durf niet met kracht door te drukken, omdat het dan misschien kapot gaat. ... :X
Met een naald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de verhelderende toelichtingen! Het is gelukt m.b.v. een vergrootglas met verlichting en bovengenoemde adviezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooi, gefeliciteerd. Thanks voor de feedback. :)
Pagina: 1