• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Beste,
,
Sinds kort ben ik op zoek naar een all-in-one printer en twijfel eigenlijk tussen twee printers. De printer zal binnen een klein zakelijke omgeving functioneren. Ze zijn beiden haast gelijk qua functionaliteiten. Weet iemand raad met printers en wat te kiezen? Ze komen beiden positief uit de reviews. Het is lastig kiezen zo.
  • Epson Workforce WF-3540DTWF; 165 euro
  • HP Officejet Pro 8600; 150 euro.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DdiOnfFvJUk]

Beiden beschikken over bijvoorbeeld de volgende functies:
  • Printen, scannen, kopiëren
  • Automatische documentinvoer; dubbelzijdig is mogelijk
  • Wifi
  • Touchscreen
  • XL versie van de cardridge

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 12-12-2013 23:46 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

knakworst

Get more sats!

De HP in de video die je aanhaalt, is de PLUS; die heeft duplex scanner. die is rond de 200 euro. Dat is echt een top printer. Met de EPSON geen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat is inderdaad de plus maar het andere filmpje toont de 3 varianten. Er zit volgens mij niet gek veel verschil tussen, de PLUS print wel wat sneller. De Epson wordt veel vergeleken met de Plus en vraag me daarom af of Epson goede kwaliteit biedt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het is de Epson Workforce WF-3540DTWF geworden, die hopelijk morgen door Mediamarkt wordt afgeleverd. Deze wordt online vergeleken met de 8600 Plus, daarom dacht ik qua prijs gezien deze wel heel compleet is. Meerdere websites verkozen deze er zelfs boven. Daarnaast heeft de 8600 een heel raar grijs/bruin/zwart kleurtje, de Epson is diep zwart. Ben benieuwd hoe mijn ervaring met een Epson gaat worden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Kijk hoeveel een set ink cartridges kost van beide modellen en hoeveel prints je ermee kan maken.

Kosten per afdruk is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt voor uw reactie, ik meen ergens gezien te hebben dat deze beiden ongeveer dezelfde kosten meebrengen. De cartridges zijn per kleur apart en er zijn XL versies te verkrijgen, daar ben ik blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 20-12-2013 22:29 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Om nog tot aanvulling te komen. Ik ben erg blij met deze printer.

De printer ziet er qua design zakelijk uit (ik vind het erg mooi). De bouw voelt stevig aan. Het lcd scherm reageert erg goed.

De installatie van zowel de printer zelf als de software verloopt prima en daarna krijg je er van Epson een download navigator bij die je alle software update, maar ook de firmware op de printer. Dit alles liep vlekkeloos. Bij alles wat er gebeurd wordt er duidelijk bericht op het lcd scherm van de printer.
Na die tijd kun je je bij Epson connect registreren en printservices toevoegen via daar. Dat werkt super, en deze zijn dan direct zichtbaar op je printer. Zo kun je dan bijvoorbeeld scans maken en die naar je Dropbox zenden.

Ik vind het printen en inscannen lekker vlot gaan. En het is erg ideaal dat je alles automatisch dubbelzijdig kan laten afdrukken in inscannen, indien je dit niet wil pas je de printer instellingen aan.
De printkwaliteit is echt precies goed voor mij. Kantoorkwaliteit. Dus niet overdreven scherpe afdrukken als de printer op gemiddelde kwaliteit afdrukt. Zo al met al ben ik er erg tevreden mee na 1 dag.

Epson biedt echt heel uitgebreid handleidingen en overige tools / hulp aan om het maximale eruit te halen. Er zit ook een handleiding bij van pak en beet een cm dik op a5 formaat.

...

Pagina: 1