[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:01
Matched: installer
ShadowBumble schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:34:
[...]

Hmmm welke want ( en nu moet ik toegeven dat ik zelden in de interface zat ervan ) zijn de verschillen dan ? Dus eens wat screenshots ;)
Kunt ze toch gewoon effe naast elkaar installeren.

- Stop auto
- Installeer autosub bootstrap
- open web url
- pas webserver poort aan naar 8084 in de config
- restart autosub bootstrap
- start auto

Voila, auto op poort 8083 en autosub bootstrap op poort 8084.

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Even Mercurial installeren via IPKG.
M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:58:
[...]

Lukt niet op mijn NAS :

code:
1
2
3
4
root@NAS:/# cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps
root@NAS:/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps# hg clone https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/
-sh: hg: command not found
root@NAS:/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps#

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 19:44
Donny87 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:06:

[...]
Waar haal ik die precies vandaan? En...is dit nodig, of kan ik dit niet op een andere manier installeren?

¯\_(ツ)_/¯

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-04 20:10
Allereerst, dank voor al het werk!
Ik zou deze geupdate versie graag op m'n Windows PC gebruiken.
Is dit op dit moment al mogelijk, door python te installeren en van daaruit het programma op te starten?
Zo ja, ben ik nog meer nodig naast python?
Of dien ik te wachten op een Windows versie met .EXE file?

Dankjewel.

• colicab85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09-2017
Even gekopieerd van de thread op Bierdopje:
fre78 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:39:
Ik heb het werkende in windows.
In een notendop:
- python 2.7 installeren (en pad toevoegen aan windows environment variables)
- cheetah installeren
- Zip-bestand van Colicab (downloaden van code.google.com) uitpakken naar een map, bv. d:\autosub
- in een cmd-venster: ga naar d:\autosub (of de map die je hierboven hebt aangemaakt) en typ volgend commando:
python autosub.py
- autosub zou nu moeten starten.
fre
Voor de EXE zal het wachten worden totdat iemand dit maakt voor auto-sub. Heb hier zelf geen ervaring mee.
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:38:
Het werkt nu wel redelijk, al is auto sub wel heel veel minder stabiel dan eerst. Als ik het zo bekijk heeft hij wat problemen met series zonder releasegroup of een fout in de naam van de releasegroup en als het er dan teveel zijn en ik open de webinterface op mijn j model nas, dan stopt hij met werken.
Het matchen van episode releasenaam en sub releasenaam is codegewijs identiek gebleven met de 058 release. Mss dat de API van Bierdopje beter werkte dan de huidige...?
Wat wel kan is dat sommige series niet goed gevonden worden doordat de IMDB ID moeilijk te vinden is.
Ik ben bezig met een lijst te maken van de 'moeilijkere' series (additioneel jarental, langere titelname met "'s" erbij, titels die veel hits opleveren) zodat die direct in autosub zitten (geen name mapping of IMDB ID searching nodig voor deze).
Heb al een beginnend lijstje, maar als je nog 'lastige klanten' kent, stuur me ze door. Hoe groter de lijst, hoe beter het zal draaien.

Ik las ook ergens dat auto-sub problemen zou hebben met grotere batchen, zelfs al meer dan 8 afleveringen.
Zou iemand die dit probleem heeft, mij een debug log kunnen sturen? Wil ik wel eens bekijken

Thanks!

Gr

• M.v.Veelen
Donny87 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:06:

[...]
Ik heb dit geprobeerd, maar gaat niet goed. Komt er nog een repo als .zip beschikbaar zodat ik 'm met wget kan binnenhalen en unzippen? Ik ga er vanuit dat naderhand updates een stuk eenvoudiger zullen zijn en er niet een geheel nieuw package geïnstalleerd hoeft te worden?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen zodat ik ook de laatste versie kan draaien.

¯\_(ツ)_/¯

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-04 20:10
Geen matches
Helemaal top, heb het werkend gekregen op Windows 8.1!

Hieronder een korte handleiding:
- Download Python 2.7 vanaf deze pagina.
- Download Cheetah vanaf hier
- Download de Auto-Sub ZIP vanaf hier (Klik op 'zip')

- Installeer de Python 2.7 exe file
- Ga naar 'Deze pc', 'systeemeigenschappen', 'geavanceerde systeeminstellingen'
- Klik op 'Omgevingsvariabelen...'
- Selecteer onder systeemvariabelen 'Path' en klik op 'Bewerken...'
- Voeg aan het einde van deze regel het volgende toe ';C:\python27' (zonder de komma's)
- Sla deze instellingen op

- Pak vervolgens de Cheetah .tar file uit in C:\
- Open CMD en typ de volgende 2 regels in (gescheiden door een ENTER)
code:
1
2
cd C:\Cheetah-2.4.4
python setup.py install

- Pak nu de Auto-Sub .zip file uit op een door jou gewenste locatie (ik heb gekozen voor C:\Auto-Sub
- Open opnieuw CMD en typ onderstaande regels om Auto-Sub te starten
code:
1
2
cd C:\Auto-Sub
python autosub.py

- Auto-Sub zal nu starten in een browser scherm
- Zodra het CMD venster sluit, sluit Auto-Sub af.
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben, dan hoor ik het graag

• M.v.Veelen
tcviper schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:40:
[...]

Wat gebruik je dan? Syno package? Die word echt wel constant geupdate.
Nee, ik ben een vreemde eend in deze bijt ben ik bang. Ik heb een iOmega ix2-dl NAS en moet alles handmatig installeren. Vanmiddag een poging gewaagd om mbv ipkg install py26-mercurial dat Mercurial te installeren, maar hij blijft roepen dat ie geen hg commando kent. Grrr....

¯\_(ツ)_/¯

• colicab85
Hej iedereen,

de 2 laatste dagen hebben we redelijk wat critical bug fixen gedaan dus het is aangewezen om regelmatig te checken of je de laatste versie hebt.
Met Mercurial heel simpel, met de ZIP iets minder :)

Dit zal de volgende dagen wel wat afvlakken omdat het bij meer en meer mensen stabieler begint te draaien.
Zon update knop is mss wel interessant, we zijn aan het kijken of we dit erbij kunnen steken
M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:45:
[...]
Nee, ik ben een vreemde eend in deze bijt ben ik bang. Ik heb een iOmega ix2-dl NAS en moet alles handmatig installeren. Vanmiddag een poging gewaagd om mbv ipkg install py26-mercurial dat Mercurial te installeren, maar hij blijft roepen dat ie geen hg commando kent. Grrr....
mss staat de folder waar hg instaat niet in je $PATH? Ik gebruik mlocate voor bestanden te zoeken op men systeem. Als de niet in je $PATH staat (echo $PATH) ofwel PATH update of de full path naar hg geven om het commando uit te voeren

Gr

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Allereerst bedankt voor de nieuwe Auto-sub. Ik heb hem in Windows 7 aan de praat en er beginnen weer wat ondertitels binnen te komen. :)

Weet iemand een (simpele) beschrijving hoe je dit kunt installeren en updaten op een Qnap? Ik ben al dagen aan het zoeken, maar vind alleen beschrijvingen en packages voor Synology. De kennis om dit zelf aan te passen naar Qnap ontbreekt mij.

Op mijn Qnap TS-109 (oud ARM-model) draait wel Python en Optware, maar geen Mercurial.

Edit: Toch nog ergens instructies bij elkaar gesprokkeld om eerst Cheetah en dan Autosub op m'n Qnap te installeren. Het lijkt te werken, al moet ik Autosub regelmatig opnieuw starten.

[ Voor 17% gewijzigd door drfruit op 14-12-2013 14:19 ]

Verwijderd

fuck zeg, dat handmatig installeren werkt alleen als ik mijn nas niet herstart, een script schrijven om auto-sub te starten als de nas herstart krijg ik niet meer aan de praat.

Gelukkig is de repo geupdate met versie 0.5.9-4, dus die installeer ik nu maar even. Dat valt allemaal niet mee als je het alweer een jaar of 2 niet meer gedaan hebt (met ipkg e.d.).
zeroday schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:10:
Beetje lastig navigeren met de serietitel zo in het midden, maar dat is gewenning (hoop ik)
Volgens mij is dat eenvoudig aan te passen in de css straks, maar als het straks weer werkt kijk je toch niet vaak in de 8083 pagina lijkt mij, ik althans niet omdat het gewoon werkte.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 13:32 ]

• drfruit
  • Niet online
@Samplex

Ik heb jouw instructies gevolgd om toch ook Mercurial te installeren op mijn Qnapje.
Ik zie nu dat het commando blijkbaar hg-py2.7 heet. Nog niet geprobeerd om er iets mee te doen, even geen tijd.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40
drfruit schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:53:
@Samplex

Ik heb jouw instructies gevolgd om toch ook Mercurial te installeren op mijn Qnapje.
Ik zie nu dat het commando blijkbaar hg-py2.7 heet. Nog niet geprobeerd om er iets mee te doen, even geen tijd.
Thanks man, die werkt wel. hg ervan gemaakt met

nas>cd /opt/bin
nas>ln -s hg-py2.7 hg
nas> ln -s hg-py2.7 hg
nas> hg
Mercurial Distributed SCM

basic commands:

add add the specified files on the next commit
annotate show changeset information by line for each file
clone make a copy of an etc etc

• colicab85
@ Kalua: klopt. Heeft niet met je files te maken, die kan ie parsen. Lijkt me een probleem aan de API kant.

Die error is nog van de autosub, ik vermoed dat de releases die je kreeg in de vorige API (van onze geliefde site zonder subs) meer gecheckt werd dan deze.
Moet er eigelijk een debug log item van maken. Doe ik met volgende commit
drfruit schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:25:
Weet iemand een (simpele) beschrijving hoe je dit kunt installeren en updaten op een Qnap? Ik ben al dagen aan het zoeken, maar vind alleen beschrijvingen en packages voor Synology. De kennis om dit zelf aan te passen naar Qnap ontbreekt mij.
Edit: Toch nog ergens instructies bij elkaar gesprokkeld om eerst Cheetah en dan Autosub op m'n Qnap te installeren. Het lijkt te werken, al moet ik Autosub regelmatig opnieuw starten.
Ik weet niet of je nog wat info nodig hebt, maar heb een tijd geleden mijn auto-download setup gepost op het QNAP forum, waaronder AutoSub installatie: http://forum.qnap.com/vie...42ed7af523788bdbe63665c81

Idd met zo'n pakket is het wel handiger. Eens we deze versie goed krijgen, ga ik proberen een QNAP pakket te maken. Tot dan kan je best een bash script ofzo werken, zie link.

Gr

[ Voor 58% gewijzigd door colicab85 op 14-12-2013 15:07 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er ook een andere tool dan die Mercurial om te kunnen klonen op Windows? Als ik Mercurial wil installeren, krijg ik een foutmelding, dat Python 2.7 niet zou zijn geïnstalleerd, wat wel het geval is.

Had de verkeerde install te pakken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2013 17:56 ]

Verwijderd

CptChaos schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:47:
Is er ook een andere tool dan die Mercurial om te kunnen klonen op Windows? Als ik Mercurial wil installeren, krijg ik een foutmelding, dat Python 2.7 niet zou zijn geïnstalleerd, wat wel het geval is.
cmd openen
naar map python gaan
daar volgende intikken>>>hg clone https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/
cd bootstrapbill
hg pull
hg update
zou zo moeten werken

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:04
Toch ook maar weer eens installeren, na het debacle met bierdopje ben ik over gegaan naar de versie van sickbeard die subs ondersteunt. Alleen merk ik wel dat er veel verkeerde subs binnenkomen en dat het vaker langer duurt om subs binnen te krijgen.

To dare is to do

Verwijderd

Moby schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:31:
En waar kan ik zien hoeveel API hits ik nog heb? Volgens mij kijk ik er over heen.
Dat zit er meen ik niet meer in. Ik heb wel een keer een error gehad in mijn log dat de api key (het gebruik ervan) op 0 stond en dat ik moest wachten en een paar uur later ging hij weer verder downloaden. Als je hem herstart reset de api zich ook heb ik hier gelezen.

Onderstaande heb ik al even op het NL synology forum gepost, maar wellicht is het hier handiger (of niet), ik heb na de meest recente SPK van Matr1x deze layout opeens terug:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2vajr7l.png

Waar gaat het mis? Verwijderen en opnieuw installeren gaf geen oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 09:25 ]

• Donny
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:01:
[...]

Dat zit er meen ik niet meer in. Ik heb wel een keer een error gehad in mijn log dat de api key (het gebruik ervan) op 0 stond en dat ik moest wachten en een paar uur later ging hij weer verder downloaden. Als je hem herstart reset de api zich ook heb ik hier gelezen.

Onderstaande heb ik al even op het NL synology forum gepost, maar wellicht is het hier handiger (of niet), ik heb na de meest recente SPK van Matr1x deze layout opeens terug:

[afbeelding]

Waar gaat het mis? Verwijderen en opnieuw installeren gaf geen oplossing.
Doe eens Ctrl+F5 (of handmatig je browser cache verwijderen).

• Donny
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:38:
Hallo allemaal,
Ik ben een paar dagen weg geweest en er heel veel nieuws, geweldig :)

Ik probeer de windows (ik zelf zit op server 2008) versie te gebruiken alleen ik krijg zodra ik vanaf default de instal doe een error en auto-sub start niet verder.

The Application has failed to start because it's side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log or use the command line sxstrace.exe for more details.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen? of hoe ik die extra command kan doen?

Alvast bedankt, en nog veel succes met de upcoming versions :)
Error message: "Side-by-side configuration is incorrect"
The machine is missing the correct C++ runtime components for your type of system. (x86 or x64).

Kan je onderstaande eens installeren en nog eens testen?

Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (x86)
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=A5C84275-3B97-4AB7-A40D-3802B2AF5FC2&displaylang=en
Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86)
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=a7b7a05e-6de6-4d3a-a423-37bf0912db84

Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package for (x64)
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=BA9257CA-337F-4B40-8C14-157CFDFFEE4E&displaylang=en
Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x64)
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=bd512d9e-43c8-4655-81bf-9350143d5867

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:53:
[...]

hoe doe je dit? Via putty neem ik aan, maar dan?
Hoe ik het doe.

1. Eerst eenmailig de package installeren in DSM.
2. Autosub in DSM stoppen.
3. De laatste ZIP file downloaden en uitpakken.
4. Met WinSCP kopieer ik alles van de ZIP naar /volume1/@appstore/AutoSub en overschijf je de oude bestanden.
5. Autosub in DSM weer starten en je hebt de laatste versie :)

Gaat een stuk sneller dan wachten op een nieuw package. Er komen zoveel aanpassingen elke dag dat zolang dit is deze stappen prima werken.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeOO op 19-12-2013 17:06 ]

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MikeOO schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:03:
[...]

Hoe ik het doe.

4. Met WinSCP kopieer ik alles van de ZIP naar /volume1/@appstore/AutoSub en overschijf je de oude bestanden.

Gaat een stuk sneller dan wachten op een nieuw package. Er komen zoveel aanpassingen elke dag dat zolang dit is deze stappen prima werken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thanks, gouden tip voor mij om eindelijk eens de nieuwste versie te gebruiken op mijn Syno!
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:40:
[...]
ik zie nu dat Matri1x een update gemaakt heeft net, die zet ik er eerst op,
Arf, dat lees ik nu pas. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door NaN op 19-12-2013 19:17 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Slaapje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:22:
Hmm, ik heb autosub weer draaiende, maar hij stopt na een paar minuten steeds met werken. Iemand een idee waarom dat is? In de log staat namelijk niets vreemds.

Ik draai 0.5.9-5 op een synology.
ALs je de laatste regel bekijkt van je LOG dan is het meestal wel te herleiden. Inderdaad een vreemd teken of bestandsnaam die hij niet herkend.

Tevens proberen de laatste versie even te installeren. Hoe je dit moet doen kun je vinden als je even de laatste paar pagina's doorneemt daar heb ik een stappenplan neergezet.

Verwijderd

Geen matches
Misschien een domme vraag, kan Autosub werken op een xbmc/raspberry Pi?
Zo ja, hoe installeer je dit?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:36:
Misschien een domme vraag, kan Autosub werken op een xbmc/raspberry Pi?
Zo ja, hoe installeer je dit?
Zie hier: http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Openelec. Dat zit op slot. Op bijv xbian kan je wel dingen handmatig installeren.

Verwijderd

Dacuuu schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:00:
Openelec. Dat zit op slot. Op bijv xbian kan je wel dingen handmatig installeren.
Dus overstappen naar Xbian is aan te raden?

Verwijderd

Voor de mensen met een Synology die niet kunnen wachten, onderstaande update methode werkt perfect :)
MikeOO schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:03:
[...]

Hoe ik het doe.

Wel even de zip hier downloaden

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 20:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:04:
de bovenste link is op poort 8083

spk's maken doe je met /spksrc (synocommunity)

of handmatig (zoals ik het nu heb gedaan) met 7zip ;)
Klopt het dat dit de juiste werkwijze is om zelf de updates erin te stoppen (vanaf een windows pc naar de synology)?

1) Installeer 7zip
2) Download deze apk: https://www.dropbox.com/s...osub%20bootstrap-bill.spk
3) Ga naar https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/ en klik op Source, daarna op Changes en download de zip
4) Pak de .spk file uit met 7zip
5) Pak nu de zip uit stap 3 uit met 7zip
7) In de folder die je krijgt zit een package.tgz file. Pak deze wederom uit met 7zip in een folder
8 ) Vervang de bestanden uit de zip file van stap 3 met de inhoud van de folder uit stap 7
9) Maak van de files/folders vervolgens een .tar file met 7zip (compressie op ultra)
10) Klik met de rechtermuisknop op de tar file en kies 7zip en dan archief maken en kies voor gzip
11) Hernoem de file die je nu krijgt naar package.tgz
12) Vervang de package.tgz met die uit de folder in stap 7
13) Maak van de files/folders in deze map een .tar met 7zip en hernoem de file tot slot naar .spk
14) Ga naar de synology, kies package center en kies handmatig installeren en kies jouw spk file

Het werkt, maar ik twijfel even of ik nu wel weer kan updaten met de updates van Matri1x als die online komen? Feitelijk heb ik alleen de .tgz file vervangen door die van autosub's google pagina en de rest intact gelaten en het draait hier prima op deze manier.

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 12:33 ]

Verwijderd

Geen matches
dank je, als ik een error straks tegenkom wordt het vast snel gefixed, maar de vorige deed het prima en ik kan even twee dagen staks niet goed bij mijn serverje omdat er hier allemaal bezoek komt, dan heb ik liever even de oude stabiele.

De nieuwe doet het trouwens wel hoor, hij werkt voor 1 serie (boardwalk empire) ook beter met addic7ed bij mij, maar hij liep ergens op vast, dus ik denk dat het niet een fout in jouw spk is, maar een klein typefoutje in de programmacode ofzo.

Ik neem trouwens aan dat de bovenste 8083 is en de onderste de 9083 versie?

Ik test nu even goed met de versie die je vandaag gemaakt had, maar ik had debug voor de log file niet aanstaan net, dus ik moet even zien of de fout terugkomt.
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:41:
Hadt je wel Ctrl F5 gedaan, dit doe ik ook eerst voordat ik hem laat lopen, bij mij loopt hij tot nu toe nog goed
Ik verwijder momenteel zelfs de oude eerst en installeer dan de nieuwe en zet dan via de config optie alles goed, stop hem dan en start hem opnieuw. Wellicht wat overkill, maarja.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 19:57 ]

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06-2025
Tweakers,

Ik ben het bezig geweest met Sickbeard Custom en heb deze aan de praat gekregen met TPB. Nu kon ik deze alleen installeren op poort 8083. Ik gebruik de packages van M. de Vries. Autosub geeft nu aan dat ik deze alleen op poort 8083 kan installeren en dus niet geïnstalleerd kan worden. Iemand een idee??

Alvast bedankt!

• Ben(V)
  • Laatst online: 22:04
- Even Sickbeard stoppen.
- Dan autosub installeren.
- Vervolgens in de config van autosub het poortnummer veranderen.
- Autosub stoppen
- sickbeard weer starten
- autosub weer starten

PS Denk eraan dat die versie niet de laatste is.
Even wachten tot Matr!x terug is van vakantie voor een update.

[ Voor 24% gewijzigd door Ben(V) op 27-12-2013 21:10 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-04 16:53

zeroday

There is no alternative!

PETER_DB schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:57:
Tweakers,

Ik ben het bezig geweest met Sickbeard Custom en heb deze aan de praat gekregen met TPB. Nu kon ik deze alleen installeren op poort 8083. Ik gebruik de packages van M. de Vries. Autosub geeft nu aan dat ik deze alleen op poort 8083 kan installeren en dus niet geïnstalleerd kan worden. Iemand een idee??

Alvast bedankt!
Gewoon effe de config.properties aanpassen en autosub op een ander poortje zetten.
zo heb ik um draaien op 8083, maar bereik hem via port 80
en op port 80 heb ik verschillende dingen draaien die dan 'virtueel' naar een andere port verwijzen.

Zo bereik ik via
http://nblinux/sickbeard
http://nblinux/autosub
http://nblinux/sabnzbd
alle programma's die op z'n eigen poort draait via port 80 van apache.

Handug !

There are no secrets, only information you do not yet have

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06-2025
Ben(V) schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:01:
- Even Sickbeard stoppen.
- Dan autosub installeren.
- Vervolgens in de config van autosub het poortnummer veranderen.
- Autosub stoppen
- sickbeard weer starten
- autosub weer starten

PS Denk eraan dat die versie niet de laatste is.
Even wachten tot Matr!x terug is van vakantie voor een update.
Thanks!!

Werkt perfect. :)

• colicab85
Ben bezig met enkele issues dat sommigen hadden.

FF een overview:
Djiest schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:51:
Als ik de 'Info & Help' wil bekijken, krijg ik de volgende melding

'Error 500 Internal Server Error
Try again. If this error doesn't go away, please report the issue.'

edit:
Ik heb hier een ticket voor aangemaakt
https://code.google.com/p...issues/detail?id=50&can=1
Voor iedereen die hier problemen mee heeft, ik heb ook maar juist gezien dat autosub de html5lib nodig heeft voor deze a7 webpage te parsen voor de count te zoeken. Dus , zoals Cheetah, moet je die installeren voor je autosub kan draaien. Zie de issue 50 voor meer info. Als je geen problemen hiermee ondervind heb je html5lib wss al geinstalleerd. In de nieuwe versie die volgt, zal er ook een foutmelding komen als deze niet geinstalleerd is, vergelijkbaar met de Cheetah foutmelding...

Voor de a7 VIP account: was is de dagelijkse limiet? 55? Belangrijk wel om te weten want momenteel kan je niet verder dan 30 gaan en dan stopt autosub met downloaden We zullen een extra optie'tje maken om aan te geven of je VIP account hebt of niet zodat die maximum download kan geregeld worden.

• Donny
  • Niet online
Ik ben al een tijdje bezig met een custom Windows installer voor Auto-Sub; hiermee wordt Python, Cheetah en Mercurial automatisch geïnstalleerd (indien niet aanwezig).

Daarna wordt de laatste versie van Auto-Sub gedownload van de Google Code pagina.

Als dit gebeurd is zullen er 2 EXE bestanden in de map gezet worden.
AutoSub-Starter.exe
Dit bestand zal Auto-Sub starten en het bestand kan daarna gesloten worden.

AutoSub-Starter-Console.exe
Dit bestand zal Auto-Sub starten en de console output weergeven, dit venster zal dus ook open moeten blijven staan.

Dezelfde installer kan iedere keer gebruikt worden om de laatste versie van Auto-Sub te installeren, uiteraard moet Auto-Sub wel opnieuw opgestart worden na elke update.

colicab85 is het bestand nu aan het testen, als het bij hem ook goed werkt dan zal ik het beschikbaar maken voor een publieke test.

• Donny
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:29:
Klinkt handig.
Kan je ook een update-optie voor de linux/web versie inbouwen die automatisch het lopende proces stopt, de laatste versie update met hg pull en update en daarna autosub weer aanzet?

Ik heb hem nu op mijn Raspberry Pi lopen, maar het is steeds even pielen met hoe ik hem uit krijg (benaderen via web, dan met PuttY hg pull en hg update doen, en dan in de goede map weer python AutoSub.py typen)
Ik zal zelf geen installer/script maken voor Linux, aangezien ik zelf een Windows gebruiker ben en geen kennis van Linux heb.

Deze installer is speciaal voor mijn Windows vrienden :+ :D

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Donny87 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:14:
Ik ben al een tijdje bezig met een custom Windows installer voor Auto-Sub; hiermee wordt Python, Cheetah en Mercurial automatisch geïnstalleerd (indien niet aanwezig).

colicab85 is het bestand nu aan het testen, als het bij hem ook goed werkt dan zal ik het beschikbaar maken voor een publieke test.
Ik ben benieuwd. :)

• Donny
  • Niet online
Nou, volgens mij moet de installer nu redelijk goed werken.
Er zitten een aantal checks in om te kijken of Python, Cheetah en Mercurial geïnstalleerd zijn.
Auto-Sub wordt in C:\autosub-bootstrapbill geïnstalleerd.

Kan iemand het testen, voordat ik het op de Project Home zet en in de eerste post hier?
http://sdrv.ms/1c3DY7I

Je kan dezelfde installer gebruiken om updates te installeren, dit detecteert de installer vanzelf.

Bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Donny op 28-12-2013 21:15 ]

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Donny87 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:10:
[...]

Er zitten een aantal checks in om te kijken of Python, Cheetah en Mercurial geïnstalleerd zijn.

Kan iemand het testen, voordat ik het op de Project Home zet en in de eerste post hier?

Je kan dezelfde installer gebruiken om updates te installeren, dit detecteert de installer vanzelf.

Bedankt.
Leuk een nieuwe versie voor windows!
De installatie is gelukt, config kunnen overzetten maar bij het scannen gaat het fout.
Autosub crasht niet maar stopt na een tijdje met scannen zonder error.
Ze geeft wel aan nog aan het scannen te zijn. Bij het opnieuw laten lopen stopt de log telkens bij 46Kb.
Dit is telkens het laatste uit de logfile:
code:
1
2013-12-28 22:32:23,253 ERROR  scanDir: Could not process the filename properly filename: Lost.Missing.Pieces.E03.King.of.the.Castle.WEBRiP.XviD-ZZGtv.avi

Ik heb ook geprobeerd autosub als service te runnen maar dat werkt ook nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Obscurax op 28-12-2013 22:48 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Donny87 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:10:
[...]

Bedankt.
De installatie ging zonder problemen op Windows 7 Ultimate 64-bit, maar ik kan hem niet benaderen vanuit de browser. Het maakt niet uit of ik Autosub-starter(-Console).exe uitvoer of AutoSub.py aantik. In het eerste geval zie ik AutoSub-Starter.exe heel even in mijn taakbeheer verschijnen, maar die verdwijnt ook weer heel snel.
Ik zie geen log verschijnen, dus ik kan niet zien waar het fout gaat. Het gaat fout zowel met de config.properties van een werkende installatie als zonder config.properties in c:\autosub-bootstrapbill.

Ik heb er wel een enorme hekel aan dat er allerlei dingen in mijn C:\ staan, dus ik zou het erg fijn vinden als je zou kunnen kiezen waar je autosub geïnstalleerd wil hebben. Is er geen variabele %installpath% in de installer ofzo?

Kan het zijn dat mijn werkende installatie op de één of andere manier stoort op de geïnstalleerde versie?

Ik heb trouwens in mijn config.properties poort 9093 staan, zonder config.properties heb ik 8080 t/m 8085 geprobeerd zonder succes. Bij localhost:8083 krijg ik wel een AutoSub favicon, maar met de melding van Chrome dat hij geen verbinding kan maken met localhost:8083 of 0.0.0.0:8083

edit: ik heb AutoSub-Starter en AutoSub-Sterter-Console.exe nog een keer uitgevoerd vanuit cmd.exe. Bij de Console krijg ik de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
C:\autosub-bootstrapbill>AutoSub-Starter-Console.exe
   #    #     # ####### #######        #####  #     # ######
  # #   #     #    #    #     #       #     # #     # #     #
 #   #  #     #    #    #     #       #       #     # #     #
#     # #     #    #    #     # #####  #####  #     # ######
####### #     #    #    #     #             # #     # #     #
#     # #     #    #    #     #       #     # #     # #     #
#     #  #####     #    #######        #####   #####  ######
                                               BOOTSTRAP BILL

Configuration file not found - Starting Auto-Sub without the configuration file.

AutoSub: Initializing variables and loading config
Config ERROR: Not a valid configuration file! Using default values instead!
Config ERROR: Config section is missing. This is required, it contains vital opt
ions! Using default values instead!
Config ERROR: Variable ROOTPATH is missing. This is required! Using current work
ing directory instead.
Config ERROR: Variable ROOTPATH is missing. This is required! Using current work
ing directory instead.
Config ERROR: Variable LOGFILE is missing. This is required! Using 'AutoSubServi
ce.log' instead.
Config ERROR: The webserver section is required! Now setting the default values
(0.0.0.0:8083).
Config WARNING: The webserver is started without authentication!
upgradeDb: Upgrading database  from version 1 to version 4
upgradeDb: More than 1 upgrade required. Starting subupgrades
upgradeDb: Upgrading database  from version 1 to version 2

[ Voor 43% gewijzigd door gwystyl op 28-12-2013 23:43 . Reden: output van cmd toegevoegd ]

• Donny
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:35:
[...]

De installatie ging zonder problemen op Windows 7 Ultimate 64-bit, maar ik kan hem niet benaderen vanuit de browser. Het maakt niet uit of ik Autosub-starter(-Console).exe uitvoer of AutoSub.py aantik. In het eerste geval zie ik AutoSub-Starter.exe heel even in mijn taakbeheer verschijnen, maar die verdwijnt ook weer heel snel.
Ik zie geen log verschijnen, dus ik kan niet zien waar het fout gaat. Het gaat fout zowel met de config.properties van een werkende installatie als zonder config.properties in c:\autosub-bootstrapbill.

Ik heb er wel een enorme hekel aan dat er allerlei dingen in mijn C:\ staan, dus ik zou het erg fijn vinden als je zou kunnen kiezen waar je autosub geïnstalleerd wil hebben. Is er geen variabele %installpath% in de installer ofzo?

Kan het zijn dat mijn werkende installatie op de één of andere manier stoort op de geïnstalleerde versie?

Ik heb trouwens in mijn config.properties poort 9093 staan, zonder config.properties heb ik 8080 t/m 8085 geprobeerd zonder succes. Bij localhost:8083 krijg ik wel een AutoSub favicon, maar met de melding van Chrome dat hij geen verbinding kan maken met localhost:8083 of 0.0.0.0:8083

edit: ik heb AutoSub-Starter en AutoSub-Sterter-Console.exe nog een keer uitgevoerd vanuit cmd.exe. Bij de Console krijg ik de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
C:\autosub-bootstrapbill>AutoSub-Starter-Console.exe
   #    #     # ####### #######        #####  #     # ######
  # #   #     #    #    #     #       #     # #     # #     #
 #   #  #     #    #    #     #       #       #     # #     #
#     # #     #    #    #     # #####  #####  #     # ######
####### #     #    #    #     #             # #     # #     #
#     # #     #    #    #     #       #     # #     # #     #
#     #  #####     #    #######        #####   #####  ######
                                               BOOTSTRAP BILL

Configuration file not found - Starting Auto-Sub without the configuration file.

Config ERROR: Config section is missing. This is required, it contains vital opt
ions! Using default values instead!
ing directory instead.
ing directory instead.
Config ERROR: Variable LOGFILE is missing. This is required! Using 'AutoSubServi
ce.log' instead.
Config ERROR: The webserver section is required! Now setting the default values
(0.0.0.0:8083).
upgradeDb: Upgrading database  from version 1 to version 4
upgradeDb: Upgrading database  from version 1 to version 2
Je hebt nu waarschijnlijk een aantal pythonw.exe openstaan (dit is de Python exe zonder console), waardoor de andere crashen. Kan je eens in je taakbeheer alle python.exe en pythonw.exe beëindigen en in je autosub map je (corrupte) database.db verwijderen en nog eens proberen te starten?

• Donny
  • Niet online
Shutdown werkt wel, je moet het alleen een aantal seconden open laten staan en niet naar een andere pagina gaan van Auto-Sub :)

edit: Vreemd, de ene keer werkt het wel en de andere keer moet je het 2x proberen. Uiteindelijk gaat ie wel down. :p
Maar dat heeft denk ik niks met de installer te maken.

edit2: Ik zie het al, waarschijnlijk testen we allemaal te snel of Shutdown werkt net nadat we Auto-Sub gestart hebben. Aangezien Auto-Sub dan nog bezig is met de initiële scanDisk en CheckSub gaat het afsluiten niet goed. Als scanDisk en CheckSub klaar zijn dan kan je netjes afsluiten. Ik zal morgen een check inbouwen zodat je een melding krijgt als je Auto-Sub wilt afsluiten en scanDisk/CheckSub is nog bezig.

[ Voor 82% gewijzigd door Donny op 29-12-2013 00:30 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Met de oude installatie werkt het wel inderdaad, maar met de net geïnstalleerde windows-installer niet. AutoSub-Starter.exe en pythonw.exe blijven in mijn taakbeheer ook als ik het afsluitberichtje ruim een minuut in beeld laat staan.

Iets anders: vanaf welke breedte schakelt AutoSub over op een mobiele variant van de site? Ik gok ongeveer 975, want als ik Chrome op iets breder dan de helft van mijn 1680x1050 scherm zet komt op een gegeven moment de volledige versie.
Bij de mobiele versie vind ik het contrast erg klein. De volledige versie is zeer goed leesbaar met witte letters op blauw en submenus witte achtergrond met zwarte letters, de mobiele versie met grijs op blauw is erg moeilijk leesbaar. De hoofdmenus krijg je nog wel zichtbaar met hooveren (zwarte balk met grijze letters), maar de submenus houden grijs op blauw. Zou iemand hier nog naar willen kijken?
Als ik Chrome op halve breedte van het scherm zet zit ik op 830px. Wat mij betreft passen alle items dan nog prima in beeld, dus zou ik het liefst dan ook de volledige versie willen zien.

• Donny
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:34:
Met de oude installatie werkt het wel inderdaad, maar met de net geïnstalleerde windows-installer niet. AutoSub-Starter.exe en pythonw.exe blijven in mijn taakbeheer ook als ik het afsluitberichtje ruim een minuut in beeld laat staan.
Ik heb net een wijziging toegevoegd die kijkt of Auto-Sub nog bezig is met een checksub en je een melding geeft dat je even moet wachten. Dit heeft niks met de installer te maken maar met Auto-Sub zelf. ;)
gwystyl schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:34:
Iets anders: vanaf welke breedte schakelt AutoSub over op een mobiele variant van de site? Ik gok ongeveer 975, want als ik Chrome op iets breder dan de helft van mijn 1680x1050 scherm zet komt op een gegeven moment de volledige versie.
Bij de mobiele versie vind ik het contrast erg klein. De volledige versie is zeer goed leesbaar met witte letters op blauw en submenus witte achtergrond met zwarte letters, de mobiele versie met grijs op blauw is erg moeilijk leesbaar. De hoofdmenus krijg je nog wel zichtbaar met hooveren (zwarte balk met grijze letters), maar de submenus houden grijs op blauw. Zou iemand hier nog naar willen kijken?
Als ik Chrome op halve breedte van het scherm zet zit ik op 830px. Wat mij betreft passen alle items dan nog prima in beeld, dus zou ik het liefst dan ook de volledige versie willen zien.
Dit begint bij de 979px. Ik heb zojuist de grijze tekst veranderd naar wit zodat je het tenminste beter kan zien nu. Ik zal later nog even kijken of ik de layout er iets mooier kan laten uitzien bij een kleinere resolutie.

• Donny
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:43:
Geweldig, werkt zover perfect qua installatie en gebruik van autosub op windows servertje. Hartelijk dank voor de updates voor .exe

Werkt de controlle op laatse versie ook nu gelijk? zodat de autosub up2date zal blijven?
En nog ff klein stom dingetje qua Post-process CMD; is het mogelijk dat je ook alleen de srt file kan laten announcen? ipv hele line vanaf d://tv-hd/serie.srt

En ik hoop dat jullie ooit ook de optie movies erbij gaan doen, dat zou geweldig zijn _/-\o_
Elke keer als je de installer start zal er een update gedaan worden van Auto-Sub (als die er zijn uiteraard).
Wel even Auto-Sub herstarten na de update :-)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Donny87 schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:03:
[...]

Ik heb net een wijziging toegevoegd die kijkt of Auto-Sub nog bezig is met een checksub en je een melding geeft dat je even moet wachten. Dit heeft niks met de installer te maken maar met Auto-Sub zelf. ;)

[...]

Dit begint bij de 979px. Ik heb zojuist de grijze tekst veranderd naar wit zodat je het tenminste beter kan zien nu. Ik zal later nog even kijken of ik de layout er iets mooier kan laten uitzien bij een kleinere resolutie.
Thx, dat maakt het een stuk leesbaarder, en die melding is ook handig _/-\o_

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 13:54
Ik probeer deze versie te installeren na eerst tevreden gebruik gemaakt te hebben van de oude AutoSub. Nu krijg ik de volgende foutmelding bij het opstarten van autosub op mijn nieuwe Ubuntu installatie:

500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
In addition, the custom error page failed:
ValueError: time data u'60056-05-27 22:36:10' does not match format '%Y-%m-%d %H:%M:%S'

Traceback (most recent call last):
File "/opt/autosub/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond
response.body = self.handler()
File "/opt/autosub/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/opt/autosub/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/opt/autosub/autosub/WebServer.py", line 405, in index
return str(tmpl)
File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/Cheetah/Template.py", line 1005, in __str__
rc = getattr(self, mainMethName)()
File "_opt_autosub_interface_templates_home_tmpl.py", line 259, in respond
File "/opt/autosub/autosub/Helpers.py", line 334, in ConvertTimestampTable
date_object = time.strptime(datestring, "%Y-%m-%d %H:%M:%S")
File "/usr/lib/python2.7/_strptime.py", line 467, in _strptime_time
return _strptime(data_string, format)[0]
File "/usr/lib/python2.7/_strptime.py", line 325, in _strptime
(data_string, format))
ValueError: time data u'60056-05-27 22:36:10' does not match format '%Y-%m-%d %H:%M:%S'

Waar kan ik deze format aanpassen en waarin?!

Alvast super bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

colicab85 schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:20:
Wat is jouw mening trouwes over nut/overbodig van opensubtitles met de andere sources die nog wel werken?
Dat vind ik wat lastig aan te geven omdat ik a) geen nieuwe tv afleveringen binnen krijg door kerst / oud en nieuw en b) dus ook geen nieuwe subs.

Zelf ga ik denk ik voornamelijk addic7ed gebruiken voor de nl subs en die engelse komen misschien met die andere sites binnen? Ik kan het helaas wat lastig terugzien in mijn log files omdat jullie zo vaak updaten en ik door wat testen en verwijderen / installeren geen overzicht meer heb waar ik wat vandaan heb gehaald.

Ik meen dat de meeste Engelse subs van die poolse site kwamen, dus ik denk dat je er geen tijd in hoeft te stoppen. Volgens mij werkt het prima zonder die site en voor de nl subtitles zat iedereen te klagen dat je google translate dingen kreeg (meen ik).

• w1ll8m
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-04 22:31
Super dat dit mooie stukje code bijgewerkt blijft. _/-\o_
Heb de installer op windows 8.1 x64 getest en deze lijkt probleemloos te werken.

Door het neergaan van bierdopje en hiermee het stoppen van autosub ben ik eerst subliminal gaan gebruiken.
Opvallend is dat subliminal blijkbaar automatisch kijkt of er al een ondertitel is gedownload door te zoeken naar bestandsnaam.srt en bestandsnaam.landcode.srt

Het lijkt erop dat autosub kijkt of er al ondertitels zijn aan de hand van de subtitle suffix instelling in het config scherm.

Dus heb je al ondertitels met suffix .nl dan zoekt hij opnieuw ondertitels als je geen suffix instelt, misschien is dit een mooie extra feature voor de toekomst.
8)7

• Donny
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:06:
Als ik dit zo lees, dan werkt mijn Autosub dus niet meer? Want ik heb juist een aantal in de Wanted list staan en die komen niet binnen, terwijl ik nog 15 subs mag downloaden van Addic7ed. Hoe nu verder....?
Installeer de html5lib anders eens, zoals in je foutmelding staat. Volgens mij had colicab het er laatst over dat we dit misschien op alle Linux systemen willen laten installeren als requirement (net zoals Cheetah).

Windows lijkt dit niet nodig te hebben, maar dat komt omdat Windows ook zo gruwelijk owned. B)

• M.v.Veelen
Donny87 schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:09:
[...]

Installeer de html5lib anders eens, zoals in je foutmelding staat. Volgens mij had colicab het er laatst over dat we dit misschien op alle Linux systemen willen laten installeren als requirement (net zoals Cheetah).

Windows lijkt dit niet nodig te hebben, maar dat komt omdat Windows ook zo gruwelijk owned. B)
Ojee....hoe doe ik dat op m'n NASsie.....?

¯\_(ツ)_/¯

• M.v.Veelen
Ga ik eens mee aan de slag. In de tussentijd heb ik het volgende gedaan (geïnstalleerd):

/opt/bin/ipkg install py26-lxml

En na een reboot vliegen nu de subs bij me naar binnen :-)

Als ik jouw berichtje zo lees, dan moet je ook eerst pip installeren?

¯\_(ツ)_/¯

• Donny
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:26:
Ga ik eens mee aan de slag. In de tussentijd heb ik het volgende gedaan (geïnstalleerd):

/opt/bin/ipkg install py26-lxml

En na een reboot vliegen nu de subs bij me naar binnen :-)

Als ik jouw berichtje zo lees, dan moet je ook eerst pip installeren?
http://www.pip-installer.org/en/latest/installing.html

Ik neem aan dat je ook Python 2.6 hebt dan?

• M.v.Veelen
Begrijp ik het goed dat als ik Python2.7 zou installeren (...) dat het probleem dan ook al opgelost zou zijn geweest? Misschien dan toch eens ervoor gaan zitten en de 'gok' wagen. Iemand die hier verstand van heeft en me advies kan geven?

¯\_(ツ)_/¯

• Donny
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:46:
Begrijp ik het goed dat als ik Python2.7 zou installeren (...) dat het probleem dan ook al opgelost zou zijn geweest? Misschien dan toch eens ervoor gaan zitten en de 'gok' wagen. Iemand die hier verstand van heeft en me advies kan geven?
Ik heb al de pakketten die je in je signature hebt staan (behalve CouchPotato) op mijn Synology draaien met Python 2.7.6-7 van SynoCommunity.

Je moet dan wel de SynoCommunity pakketten voor CouchPotato en Sickbeard installeren volgens mij. Je kan de database/config van de programma's wel gewoon terugzetten voor zover ik weet.

edit: Ik zie net dat je geen Synology hebt, volgens mij moet je alleen even kijken of je opstart scripts wel naar de juiste map verwijzen van je nieuwe Python installatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Donny op 30-12-2013 22:55 ]

• M.v.Veelen
Bleh, en nu begint ie te mauwen over dat je cheetah geïnstalleerd moet hebben. Dat had ik al, maar na de update naar Python2.7 moet je dan ook een 2.7 versie van cheetah installeren? Vallen en opstaan......

¯\_(ツ)_/¯

• Djiest
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-10-2025
Mijn systeem (Digitek HDX-1000, PCH A1xx kloon) ondersteunt geen Mercurial.

Ik heb echter http://sourcetreeapp.com/ geinstalleerd op mijn laptop. Deze gebruik ik om mijn lokale repo te updaten. Deze code zet ik dan vervolgens over naar mijn NMT. Hiermee hoef ik dus niet steeds een ZIP te downloaden en deze installeren.

Het mooie hiervan is dat je ook weer naar een oudere versie terug kunt door hiernaar te updaten.

Wellicht heeft iemand anders daar ook iets aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Djiest op 31-12-2013 16:06 ]

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 18:15

WR.

Waar kan de laatste auto-installer van de Windows versie gevonden worden? Deze zou ook automatisch de benodigde programma's mee instaleren. Ik wordt namelijk niet echt wijs uit al die scriptjes die op de google links staan 8)7

De laatste is nog steeds de 0.6.0 Alpha van even terug in het topic?

Alvast bedankt!

• Donny
  • Niet online
WR. schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:33:
Waar kan de laatste auto-installer van de Windows versie gevonden worden? Deze zou ook automatisch de benodigde programma's mee instaleren. Ik wordt namelijk niet echt wijs uit al die scriptjes die op de google links staan 8)7

De laatste is nog steeds de 0.6.0 Alpha van even terug in het topic?

Alvast bedankt!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Deze versie moet goed werken voor je synology:
http://synology.mdevries....BootstrapBill-0.6.0-4.spk

Wel even de cache legen.
Ik heb net de repository van Martijn de Vries toegevoegd, maar als ik AutoSub wil installeren zegt hij dat ik eerst Python >= 2.7.3-2 moet installeren. Ik heb die vanuit de standaard beschikbare packages al geïnstalleerd (v 2.7.3-0015, maar dat ziet hij (nog?) niet. Gaat hier tijd overheen, moet ik de Synology herstarten of is het niet de goede versie oid?

• Donny
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:17:
[...]

Ik heb net de repository van Martijn de Vries toegevoegd, maar als ik AutoSub wil installeren zegt hij dat ik eerst Python >= 2.7.3-2 moet installeren. Ik heb die vanuit de standaard beschikbare packages al geïnstalleerd (v 2.7.3-0015, maar dat ziet hij (nog?) niet. Gaat hier tijd overheen, moet ik de Synology herstarten of is het niet de goede versie oid?
Ik denk dat je de Python versie van SynoCommunity moet installeren, niet de standaard Synology Python package.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Donny87 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:23:
[...]

Ik denk dat je de Python versie van SynoCommunity moet installeren, niet de standaard Synology Python package.
Thx, dat was de truc inderdaad... in de SynoCommunity zit ook Transmission, dus dan kan ik die gelijk op een makkelijke manier installeren. Ik duik nog 's het Synology packages topic in om te kijken welke repo's nog meer handig zijn :)

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 13:49
Redelijk off-topic maar misschien dat hier iemand snel even een blik kan werpen op wat ik fout doe.

Ik wil AutoSub graag installeren op mijn windows server. Heb Python draaiend maar ik krijg met geen mogelijkheid Cheetah geinstalleerd.
Hierdoor lukt het mij ook niet om AutoSub te starten.

Ik probeer Cheetah te installeren via de Python command line maar krijg telkens een 'syntax' error.
Hiervoor AutoSub altijd gedraaid op mijn QNAP NAS, daar werkte het prima.

Iemand misschien een linkje naar een handleiding hoe python/cheetah/autosub te installeren op een windows machine?

• emile66
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-02 14:44
@Donny87
dank je voor de windows installer voor Auto-Sub Bootstrap Bill
werkt als trein.

groetjes Emile

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:44
Waar kan ik de windows installer downloaden? Deze zie ik niet staan op de site uit de OP.
Misschien verwacht ik met installer wel te veel, ik kijk uit naar een EXE die de benodigde onderdelen installeert, zonder dat ik losse programma's installeer.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jopie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:08:
Waar kan ik de windows installer downloaden? Deze zie ik niet staan op de site uit de OP.
Misschien verwacht ik met installer wel te veel, ik kijk uit naar een EXE die de benodigde onderdelen installeert, zonder dat ik losse programma's installeer.
Makkelijkste manier door zoeken in dit topic naar installer, dan kom je een rijtje posts tegen, waaronder die van Donny87
Donny87 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:36:
Kan iemand anders eens testen of deze Windows build werkt? Bij mij werkt het in ieder geval op Windows 8.1.

Verwijderd

Stokkie_Z schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:17:
[...]

wat bedoel je precies met "nadat ik zijn locatie heb aangepast"?
Installatie gaat prima. Dan probeer in de configuratie zijn Series folder adres goed te zetten. Maar na het opslaan heb ik nergens meer toegang toe. En moet ik hem opnieuw installeren om hem weer werkend te maken. (maar dan heb ik dus nog geen serie erin gezien)

• Stokkie_Z
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 13:10
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:43:
[...]

Installatie gaat prima. Dan probeer in de configuratie zijn Series folder adres goed te zetten. Maar na het opslaan heb ik nergens meer toegang toe. En moet ik hem opnieuw installeren om hem weer werkend te maken. (maar dan heb ik dus nog geen serie erin gezien)
na de configuratie "save changes" vraagt autosub om een herstart. Hoe heb je toen afgesloten, met home->shutdown of via de appcenter?

Verwijderd

Geen matches
Ik experimenteer er even wat mee:

1) allereerst cache e.d. geleegd, autosub gestopt en gestart, maar staan er weer dubbel in.
2) ben nu de dubbele files aan het verplaatsen, krijg vervolgens alle csi afleveringen er dubbel in 8)7
3) haal nu de hele csi map (seizoen 13 en 14 heb ik) alle .srt's weggehaald en installeer autosub opnieuw via de repo van matri1x / mdevries op mijn synology, maar dan heb ik het probleem nog steeds, nu voor geheel CSI Crime Scene Investigation seizoen 13 en 14 (de enige twee seizoenen die ik heb). Een zien of er subs binnen komen...

verder kan ik de addic7ed vip knop nergens meer vinden???

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 18:32 ]

• Donny
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:00:
Ik experimenteer er even wat mee:

1) allereerst cache e.d. geleegd, autosub gestopt en gestart, maar staan er weer dubbel in.
2) ben nu de dubbele files aan het verplaatsen, krijg vervolgens alle csi afleveringen er dubbel in 8)7
3) haal nu de hele csi map (seizoen 13 en 14 heb ik) alle .srt's weggehaald en installeer autosub opnieuw via de repo van matri1x / mdevries op mijn synology, maar dan heb ik het probleem nog steeds, nu voor geheel CSI Crime Scene Investigation seizoen 13 en 14 (de enige twee seizoenen die ik heb). Een zien of er subs binnen komen...

verder kan ik de addic7ed vip knop nergens meer vinden???
Kijk eens in de log file, tijdens de scanDir, wat er allemaal staat bij de CSI map.

De addic7ed type dropdown is alweer een tijdje weg, dit wordt nu automatisch bepaald.

Verwijderd

dx5314 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 07:55:
Weet iemand of Auto-Sub ook beschikbaar is voor XBMC/OpenElec?
Ik heb van de week apps zoals Sickbeard/Couch/Sab verplaatst van mijn NAS naar mijn Intel NUC met OpenElec.
Zou mooi zijn als ik deze app hier ook aan kan toevoegen :)
Als je python en ik dacht Cheetah kan installeren werkt het gewoon.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dx5314 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 07:55:
Weet iemand of Auto-Sub ook beschikbaar is voor XBMC/OpenElec?
Ik heb van de week apps zoals Sickbeard/Couch/Sab verplaatst van mijn NAS naar mijn Intel NUC met OpenElec.
Zou mooi zijn als ik deze app hier ook aan kan toevoegen :)
Als ik dit bekijk kan je in ieder geval je NUC via SSH benaderen. Zoals svenvang93 hierboven al zegt moet je Python en Cheetah installeren. Ik weet niet op welke distributie OpenElec gebaseerd is en of ze de install-functionaliteit er in hebben laten zitten. Ik weet dat OpenElec op de Raspberry Pi wat beperkt is; volgens mij kan je daar al niet eens met SSH inkomen. Op de i386 versie kan dat wel, dus ik heb goede hoop dat het wel mogelijk gaat zijn om extra dingen te installeren. Je zal misschien wel op zoek moeten naar een repository waar Python en Cheetah in staan (als die niet standaard vindbaar zijn)

edit: een beetje googlen doet me geloven dat Python al standaard geïnstalleerd staat, en dat Cheetah in de unofficial addon repository zit. Lees het forum hoe je die toevoegt

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 08-01-2014 08:50 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dx5314 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:21:
[...]

Ik zou dit kunnen proberen?

http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi

Is het verstandig om in een bepaalde folder te staan voordat je de software installeert via SSH?
Probleem is wel dat CouchPotato bij mij draait op 8083, kan ik dat voor de installatie wijzigen?
als je die tutorial volgt is het inderdaad handig om een map te maken (ik had autosub-bootstrapbill gemaakt) en dan daarin die hg clone te uitvoeren

Volgens mij kan je niet voor/tijdens installatie aangeven welke poort gebruikt moet worden, dus je moet CouchPotato even uitzetten, Autosub installeren en instellen op een andere poort, en dan CP weer starten.

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:30:
[...]

als je die tutorial volgt is het inderdaad handig om een map te maken (ik had autosub-bootstrapbill gemaakt) en dan daarin die hg clone te uitvoeren

Volgens mij kan je niet voor/tijdens installatie aangeven welke poort gebruikt moet worden, dus je moet CouchPotato even uitzetten, Autosub installeren en instellen op een andere poort, en dan CP weer starten.
Bij mij werd de map automatisch aangemaakt.

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 09:29
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Bij mij werd de map automatisch aangemaakt.
Vreemde bij OpenElec is dat als ik naar SSH, en het LS commando geef ik dit zie:

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/abjzXpuR.jpg

Maar als ik kijk via Explorer dan zie ik de volgende mappen:

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aclnu6b8.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/adewpLmh.jpg

En dan denk ik dat ik Autosub zou moeten installeren in de folder van het 2e plaatje (zie hier ook Sickbeard etc. bij staan).
Hopelijk is er nog iemand die hier eerder mee bezig is geweest, die mij kan voorzien van tips.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:18
dx5314 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Vreemde bij OpenElec is dat als ik naar SSH, en het LS commando geef ik dit zie:

[afbeelding]

Maar als ik kijk via Explorer dan zie ik de volgende mappen:

[afbeelding] [afbeelding]

En dan denk ik dat ik Autosub zou moeten installeren in de folder van het 2e plaatje (zie hier ook Sickbeard etc. bij staan).
Hopelijk is er nog iemand die hier eerder mee bezig is geweest, die mij kan voorzien van tips.
Volgens mij is het geen je via SMB ziet de inhoud van de storage folder welke weer opgebouwd is met symlinks

handige commando's

pwd (huidige dir)
ls -la (list view incl hidden files)

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:56
Ik ben AutoSub bij een kennis aan het installeren in Windows 7 SP1, ik gebruik zelf de OSx versie (zonder problemen) maar ik stuit hier toch op een probleem. Hopelijk wil iemand met mij meedenken.

Wanneer ik AutoSub start kan ik de webinterface niet laden (localhost:8083), dit adres is niet bereikbaar.

Ik heb AutoSub in Windows geinstalleerd via de installer, daarmee is ook automatisch Python en Cheetah geinstalleerd. (deze laatste 2 lijken gelukkig goed te functioneren)
Vervolgens probeer ik AutoSub, voor de 1e keer te starten d.m.v. het uitvoerbestand "AutoSub-Starter" of "AutoSub"., in zowel het console venster als in de "AutoSubService" log kom ik geen foutmeldingen tegen.

Output van de "AutoSubService" log:
2014-01-10 21:42:23,959 INFO AutoSub: Starting threads
2014-01-10 21:42:23,960 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2014-01-10 21:42:24,246 INFO AutoSub: Starting scanDisk thread
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: scanDisk thread started
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: Starting checkSub thread
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: checkSub thread started
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: threads started, going into a loop to keep the main thread going.

Tevens heb ik de firewall uitgezet en gecheckt of er geen andere programma's op poort 8083 draaien. Heeft iemand nog een tip?

• Donny
  • Niet online
RVE_NL schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:57:
Ik ben AutoSub bij een kennis aan het installeren in Windows 7 SP1, ik gebruik zelf de OSx versie (zonder problemen) maar ik stuit hier toch op een probleem. Hopelijk wil iemand met mij meedenken.

Wanneer ik AutoSub start kan ik de webinterface niet laden (localhost:8083), dit adres is niet bereikbaar.

Ik heb AutoSub in Windows geinstalleerd via de installer, daarmee is ook automatisch Python en Cheetah geinstalleerd. (deze laatste 2 lijken gelukkig goed te functioneren)
Vervolgens probeer ik AutoSub, voor de 1e keer te starten d.m.v. het uitvoerbestand "AutoSub-Starter" of "AutoSub"., in zowel het console venster als in de "AutoSubService" log kom ik geen foutmeldingen tegen.

Output van de "AutoSubService" log:
2014-01-10 21:42:23,959 INFO AutoSub: Starting threads
2014-01-10 21:42:23,960 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2014-01-10 21:42:24,246 INFO AutoSub: Starting scanDisk thread
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: scanDisk thread started
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: Starting checkSub thread
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: checkSub thread started
2014-01-10 21:42:24,326 INFO AutoSub: threads started, going into a loop to keep the main thread going.

Tevens heb ik de firewall uitgezet en gecheckt of er geen andere programma's op poort 8083 draaien. Heeft iemand nog een tip?
Als je AutoSub-Starter.exe gebruikt dan is python op de achtergrond bezig, als je dan nog eens AutoSub-Starter-Console.exe gebruikt dan heb je meerdere engines draaien en dat gaat niet.

Ga eens naar taakbeheer en beëindig alle python.exe en pythonw.exe en start dan de AutoSub-Starter-Console.exe eens.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:44
Ik heb net geupdate door de installer opnieuw te laten lopen. Was simpeler dan ik dacht.
Nu zit ik nog met de sub fallback to english. Moet ik om dit te laten werken iets laten toevoegen aan de sub bestandsnaam? Zoals .en.srt? Of mag het ook zonder? Het handigst zou voor mij zijn als een EN sub vervangen wordt door een NL indien beschikbaar, maar dat de bestandsnaam aflevering.srt blijft in plaats van .en.srt. Mijn Dune mediaspeler gebruikt de ondertitels niet meer als er .en of.nl in de naam toegevoegd wordt.

Alleen snap ik niet hoe Auto Sub nog het onderscheid kan zien tussen een NL en een EN ondertitel als er geen extra tekst in de bestandsnaam komt.

• Djiest
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zie dit nog in mijn logfile staan. Dat was een oude bug dacht ik die ik had opgelost door zelf html5lib te installeren. Misschien dat daar toch iets nog niet goed zit?

2014-01-12 21:23:13,332 DEBUG  Addic7edAPI: Logging in
2014-01-12 21:23:16,021 INFO  Addic7edAPI: Logged in
2014-01-12 21:23:16,347 DEBUG  Addic7edAPI: Resting for 6 seconds to prevent errors
2014-01-12 21:23:24,231 ERROR  Addic7edAPI: Couldn't retrieve Addic7ed MyPanel data

Djiest

• Donny
  • Niet online
Djiest schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:25:
Ik zie dit nog in mijn logfile staan. Dat was een oude bug dacht ik die ik had opgelost door zelf html5lib te installeren. Misschien dat daar toch iets nog niet goed zit?

2014-01-12 21:23:13,332 DEBUG  Addic7edAPI: Logging in
2014-01-12 21:23:16,021 INFO  Addic7edAPI: Logged in
2014-01-12 21:23:16,347 DEBUG  Addic7edAPI: Resting for 6 seconds to prevent errors
2014-01-12 21:23:24,231 ERROR  Addic7edAPI: Couldn't retrieve Addic7ed MyPanel data

Djiest
Update anders gewoon Python even, dan heb je dat probleem niet meer.

• colicab85
dan moet je even zelf de python html5lib module installeren

hoef je niet perse je python up te graden

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zephyer schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:26:
Ik draai Auto-Sub version Bootstrap Bill, Alpha 0.6.0 op w7 64bit atm...

Check version geeft me;

[...]

Hoe kan ik een update draaien, deze optie zit niet in de gui zelf zover ik kan zien? :)
Volgens mij kan je onder windows gewoon de installer nog een keer draaien, dan checkt hij of Python, Cheetah en Mercurial aanwezig zijn en welke versie van AutoSub nu draait. Als één van de requirements niet klopt en/of er een nieuwe versie van AutoSub is, gaat hij updaten.

• drfruit
  • Niet online
Auto-sub werkt prima op mijn Qnap met hulp van dit draadje, maar nu krijg ik ook die melding over Addic7ed Mypanel.

Ik begrijp dat ik Python van 2.7 moet updaten naar 2.7.6 of html5lib moet installeren, maar hoe dit werkt op een Qnap kan ik nergens vinden en er is ook geen nieuwe qpkg beschikbaar. Van linux weet ik niet genoeg om het zelf te proberen.

Is dit met enkele eenvoudige stappen te doen via Putty?

• colicab85
drfruit schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:58:
Auto-sub werkt prima op mijn Qnap met hulp van dit draadje, maar nu krijg ik ook die melding over Addic7ed Mypanel.

Ik begrijp dat ik Python van 2.7 moet updaten naar 2.7.6 of html5lib moet installeren, maar hoe dit werkt op een Qnap kan ik nergens vinden en er is ook geen nieuwe qpkg beschikbaar. Van linux weet ik niet genoeg om het zelf te proberen.

Is dit met enkele eenvoudige stappen te doen via Putty?
Python2.7.3 is genoeg, althans voor QNAP. Html5lib heb ik met deze versie ook niet apart gedownload.

Zou je toch html5lib willen installeren: standaard python module installatie.
Html5lib kan je hier vinden: https://pypi.python.org/pypi/html5lib/1.0b3. Downloaden, uitpakken en in je Public/ map ofzo zetten. Log in op je QNAP via ssh of dergelijke en ga naar de html5lib folder.
Om te installeren, dit commando:
python2.7 setup.py install
Dan wordt ie systeem-wijd geinstalleerd

• Donny
  • Niet online
colicab85 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:42:
[...]

Python2.7.3 is genoeg, althans voor QNAP. Html5lib heb ik met deze versie ook niet apart gedownload.

Zou je toch html5lib willen installeren: standaard python module installatie.
Html5lib kan je hier vinden: https://pypi.python.org/pypi/html5lib/1.0b3. Downloaden, uitpakken en in je Public/ map ofzo zetten. Log in op je QNAP via ssh of dergelijke en ga naar de html5lib folder.
Om te installeren, dit commando:

[...]

Dan wordt ie systeem-wijd geinstalleerd
Het kan toch nooit kwaad om naar de laatste versie van Python te updaten? Er zijn niet voor niks bugfixes uitgebracht ;)

• colicab85
Als je via terminal inlogt op je synology en naar je autosub dir gaat, kan je autosub starten door:
code:
1
[~] # python2.7 AutoSub.py

Gegeven dat python2.7 in je PATH staat. Als auto-sub crasht, gaat de traceback op je terminal scherm komen.

Dit is genoeg voor een gewone sessie, maar als je langer je autosub wilt laten draaien zonder de terminal open te houden (na een tijd wordt je automatisch uit de sessie gelogt en stop het programma ook) moet je screen gebruiken of iets dergelijks (tmux ken ik zelf niet). Ik denk dat het aan te raden is dit te doen als je zegt dat je probleem pas na X aantal uur gebeuren

Je kan ff testen of het al geinstalleerd is op je Synology door het path te zoeken
code:
1
[~] # which screen

Krijg je niets terug moet je screen installeren. Op m'n QNAP kon ik dat met Optware, ik vermoed dat het op jouw NAS gelijkaardig val te installeren...

Daarna kan je een screen sessie openen door gewoon
code:
1
[~] # screen
en enteren

Als de commando's die je nu ingeeft blijven lopen ook als is je terminal dicht. Om achteraf de sessie te hernemen doe je
code:
1
[~] # screen -r

• colicab85
Je moet cheetah installeren zoals er staat....

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
colicab85 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:19:
Je moet cheetah installeren zoals er staat....
Die is geinstalleerd, anders zou hij via de package manager toch ook niet starten?

code:
1
2
DiskStation> find / -name cheetah
/volume1/@appstore/python/bin/cheetah

hierna vanuit een ander path gestart (denk dat hij anders de default Syno Python wil gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
DiskStation> /usr/local/python/bin/python2.7 AutoSub.py
upgradeDb: Upgrading database  from version 4 to version 6
AutoSub: Starting output to log. Bye!
[14/Jan/2014:17:33:55] ENGINE Serving on 0.0.0.0:8083
2014-01-14 17:35:41,784 ERROR  getShowid: showid not found for Why Planes Crash
2014-01-14 17:35:57,059 ERROR  getShowid: showid not found for My Life As A Gangster Girl
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__
    self.command.run()
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/checkSub.py", line 93, in run
    allResults = autosub.getSubLinks.getSubLinks(showid, lang, wantedItem, a7Response)
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/getSubLinks.py", line 166, in getSubLinks
    scoreListAddic7ed = Addic7ed(showid, lang, releaseDetails)
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/getSubLinks.py", line 93, in Addic7ed
    a7ID = autosub.Helpers.geta7id(title, imdb_id)
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Helpers.py", line 336, in geta7id
    a7_id = a7idCache().getId(imdb_id)
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Db.py", line 69, in getId
    cursor.execute(self.query_getId, [imdb_id])
OperationalError: no such table: a7id_cache

[ Voor 69% gewijzigd door bassd op 14-01-2014 17:37 ]

Verwijderd

Dan krijg ik python2.7: not found

moet ik python2.7 in de map van AutoSub-BootstrapBill installeren? Ik heb wel een map python en daar zit volgens mij python in? Zie:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2620api.png

• Donny
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:00:

moet ik python2.7 in de map van AutoSub-BootstrapBill installeren? Ik heb wel een map python en daar zit volgens mij python in? Zie:

[afbeelding]
Zoals op de Info pagina staat is dit de locatie van je Python:
/usr/local/python/bin

dus: /usr/local/python/bin AutoSub.py

• colicab85
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:00:

[afbeelding]
Als /usr/local/python/bin niet in je PATH variabele zit (kan je checken met echo $PATH op te geven), dan moet je idd de volledige path geven

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 19:20

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Ik heb het topic doorgespit, maar ik kan het niet vinden.. Als iemand me even de goeie kant op kan sturen, graag.

Ik heb een QNAP TS212, en ik krijg het niet voor elkaar autosub te installeren. Nou kan het natuurlijk zijn dat de qpkg die nu beschikbaar is niet op dit type nas werkt, maar ik kan het zo 123 niet vinden...

*help*

• colicab85
Heb je geprobeerd om de qpkg te installeren via de App Center? Wat geeft ie aan?

• Murzeltje

Murzeltje

colicab85 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:14:
Heb je geprobeerd om de qpkg te installeren via de App Center? Wat geeft ie aan?
Ja geïnstalleerd, via de App Center, geeft ie netjes aan dat deze geïnstalleerd en gestart is, klik ik vervolgens om de interface te openen : website not found.

Tevens is me opgevallen dat elke andere webservice niet meer draait (sabnzbd, sickbeard). Herstart van de qnap lost het niet op, dan starten ook sabnzbd en sickbeard niet meer op. Verwijder ik vervolgens autosub dan draait alles weer als een zonnetje ..

EDIT: net nog eens getest, zolang de qnap niet herstart blijven sabnzbd en sickbeard wél werken, ik ga nu de nas eens herstarten om te zien wat er dan gebeurd (het kán zijn dat ik net wat ongeduldig was O-) )

EDIT2: na de herstart en wat meer geduld draaien sabnzbd en sickbeard wel, maar autosub geeft nog steeds een 404 op http://192.168.1.35:8083/ (uiteraard wel gestart via het App Center)

[ Voor 24% gewijzigd door Murzeltje op 15-01-2014 11:51 ]

• colicab85
Geen matches
Dan is ie idd niet goed geinstalleerd. Installeer ineens de recentse

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-03 21:53
Donny87 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:02:
[...]

Door te updaten, dit is denk ik een week geleden al opgelost.
toch heb ik hier nog last van, zelfs net nog en ook net weer een pull/update uitgevoerd. Vanmiddag eens kijken of ik beter opnieuw moet installeren maar het komt dus nog meer voor.

• Murzeltje

Murzeltje

Geen matches
colicab85 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:02:
Dan is ie idd niet goed geinstalleerd. Installeer ineens de recentse
Helaas.. Opnieuw geinstalleerd en dan nog steeds deze melding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Config ERROR: Config section is missing. This is required, it contains vital options! Using default values instead!
Config ERROR: Variable ROOTPATH is missing. This is required! Using current working directory instead.
Config ERROR: Variable ROOTPATH is missing. This is required! Using current working directory instead.
Config ERROR: Variable LOGFILE is missing. This is required! Using 'AutoSubService.log' instead.
Config ERROR: The webserver section is required! Now setting the default values (0.0.0.0:8083).
ERROR!!! Cheetah is not installed yet. Download it from: http://pypi.python.org/pypi/Cheetah/2.4.4
  File "AutoSub.py", line 126, in <module>
    sys.exit(main())
  File "AutoSub.py", line 93, in main
    import autosub.AutoSub
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/AutoSubBootstrapbill/autosub/AutoSub.py", line 4, in <module>
    import autosub.WebServer
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/AutoSubBootstrapbill/autosub/WebServer.py", line 32, in <module>
    class PageTemplate (Template):
NameError: name 'Template' is not defined

Installatie cheetah : http://pastebin.com/6WddU3vS

• drfruit
  • Niet online
@Djiest

Ik had al die meldingen die jij de afgelopen pagina's rapporteert ook op mijn Qnap nadat ik autosub zelf had geïnstalleerd. Html5lib installeren en andere pogingen hielpen niet. Na de installatie van colicab85's .qpkg package voor Qnap werkt alles opeens probleemloos.

Ik weet niet wat voor systeem jij gebruikt, maar wellicht is er voor iemand met verstand van linux iets uit het verschil tussen de installatie met hg clone en via de .qpkg af te leiden.
Pagina: 1 2 3 4