Grote poe switch

Pagina: 1
Acties:

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben een uitbreiding van onze WiFi aan het voorbereiden.
Momenteel beschikken we over 7 AP's via POE. Al deze ap's zijn momenteel verbonden op een procurve managed switch met poe injectoren.

We gaan uitbreiden naar 10 ap's, en dan nog met poe injectoren werken is een beetje zot aan het worden: Ik ga teveel plaats verliezen in mijn kleine kast (12u) aan stekkerdozen (19" model).

Om die reden ben ik nu op zoek naar een goedkope poe switch, met op minstens 10 poorten poe. Vanzelfsprekend een managed model.
Ik voorzie +-500 euro.

Ter info: de ap's verbruiken per stuk max 13watt. De switch moet dus Max 130 watt kunnen leveren.

Na mijn eerste online zoektocht, deze gevonden:
ZYXEL GS1910-24HP: heeft 20 poe poorten. Ik kan echter niet vinden hoeveel er per poort aan wattage door mag. Totaal is 380w van deze switch.

Ik ben echter voorstander van procurve omdat ons hele netwerk procurve is, maar kan daar niet direct online prijzen vinden ( vrees een beetje dat deze te duur gaan zijn.)

Iemand een aanrader?
Ik wacht ondertussen antwoord van onze leverancier af.

• hanzer
  • Niet online
Mijn frank viel net: ik was de privewach even uit het oog verloren!
We werken trouwens met de 1910 zonder poe, dus deze is ideaal!

Kort topic, want mag al toe.
Mijn fout.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Die Zyxel kan ook prima. Die is POE+ dus je kan tot 30W erop kwijt, mocht je ooit fancy AP's of zwaardere IP camera's willen gebruiken, of IP toestellen. En bij normaal POE gebruik kun je alle poorten van 15,4W tegelijk voorzien

Maar ook die HP kan prima. Let wel op dat daar 2 versies van zijn: 170 en 365W. Met 10 AP's van 13 watt ga je bij de 170W versie dus al een eind richting z'n max. En als je nu al HP hebt is het mss wel handig om alles 1 vendor te houden.

Als het je dus alleen om AP's gaat: 170W voldoende. Wil je ook andere POE devices nemen dan zou ik een zwaarder exemplaar overwegen.

Let wel op dat de hogere vermogens meestal diepere switches zijn. In een fatsoenlijke serverkast past dat prima, maar in een (kleine) wandkast niet altijd!

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 12-12-2013 21:20 ]

• hanzer
  • Niet online
Bedankt voor het volledige antwoord.

ik ga morgen toch even bellen met de leverancier voor die HP 170w. Het is enkel voor de ap's.
het enige dat op die switch zou kunnen, is ooit 2extra ap's(worst case).

Dus zelfs met 12 ap * 13watt =156 watt.

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
Controleer wel even het stroomverbruik van je AP's ;) Als dat een stukje meer is dan 13w kan je nogal bedrogen uitkomen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hanzer schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:33:
Ik ben echter voorstander van procurve omdat ons hele netwerk procurve is, maar kan daar niet direct online prijzen vinden ( vrees een beetje dat deze te duur gaan zijn.)
Wat is duur?

Ik zou zelf gaan voor een HP 2520-24G-PoE Switch (J9299A) als je gbit nodig hebt, of de niet-G variant indien 10/100 genoeg is. Die redt het precies (met nog een redelijk ruime marge) met 't PoE-budget. Wil je 't ruimer, dan zou ik kijken naar de 2920-series (gbit) of de 2620-series (10/100). De 24-poorts varianten daarvan kunnen 802.3af PoE op alle poorten tegelijk volledig leveren.

Die V-dingen zijn ex-3com en dat an sich spreekt al tegen ze maar dat betekent dat ze waarschijnlijk ook volledig anders werken dan je andere procurves (als dat niet ook ex-3com-modellen zijn, wat onwaarschijnlijk is als je ze 'procurve' noemt.)

Overigens, voor een soortgelijk budget als de gbit 2520 heb je een switch waar ik nog meer fan van ben tegenwoordig, maar van een ander merk: de Juniper EX2200-24P-4G, die voorzien is van vier SFP uplink poorten (niet shared) en een 802.3at (PoE+) power budget van 400W. Wat meer is dan 24x de maximale belasting met 802.3af (wat uitkomt op 370W).

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 13-12-2013 00:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• hanzer
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:14:
[...]

Wat is duur?

Ik zou zelf gaan voor een HP 2520-24G-PoE Switch (J9299A) als je gbit nodig hebt, of de niet-G variant indien 10/100 genoeg is. Die redt het precies (met nog een redelijk ruime marge) met 't PoE-budget. Wil je 't ruimer, dan zou ik kijken naar de 2920-series (gbit) of de 2620-series (10/100). De 24-poorts varianten daarvan kunnen 802.3af PoE op alle poorten tegelijk volledig leveren.

Die V-dingen zijn ex-3com en dat an sich spreekt al tegen ze maar dat betekent dat ze waarschijnlijk ook volledig anders werken dan je andere procurves (als dat niet ook ex-3com-modellen zijn, wat onwaarschijnlijk is als je ze 'procurve' noemt.)

Overigens, voor een soortgelijk budget als de gbit 2520 heb je een switch waar ik nog meer fan van ben tegenwoordig, maar van een ander merk: de Juniper EX2200-24P-4G, die voorzien is van vier SFP uplink poorten (niet shared) en een 802.3at (PoE+) power budget van 400W. Wat meer is dan 24x de maximale belasting met 802.3af (wat uitkomt op 370W).
Duurder is meer dan het voorziene budget. Dus meer dan -+500euro.

gigabit is een vereiste gezien er een nas opstelling tussen zit.

fiber is niet aanwezig. Dus dat moet er niet opzitten.

EDIT:
Ter info: de zyxel is in bestelling !

• hanzer
  • Niet online
Om dit topic af te sluiten:
De zyxel 1910-24HP is in gebruik en werkt vlot. Goede keuze geweest.
Enige probleem: de fan is belachelijk luid en staat steeds in overload te draaien. Beetje spijtig gezien hij in een klaslokaal in een wand kast staat.

http://kb.zyxel.com/KB/se...articleOid=012078&lang=EN
http://kb.zyxel.com/KB/se...articleOid=012076&lang=EN
Pagina: 1