Hallo Tweakers,
Mijn laptop heeft een probleem!
Na een aantal vastlopers en spontaan uitvallen van het systeem ben ik gaan zoeken naar de mogelijke oorzaak hiervan. Na het nodige informatie inwinnen via Google zou het een probleem kunnen zijn van te hoge temperaturen, zodoende heb ik het programma genaamd OCCT 4.4.0 gedownload en geinstalleerd. Hieruit blijkt dat de temperaturen schommelen tussen de 50 - 54 graden onder normaal gebruik.
Echter geeft dit programma ook aan dat CPU is ondergeklokt! en maar op 25% van zijn kunnen presteert!
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het CPU probleem, kan dit in verband staan met de spontane vastloppers en uitvallen? En is een temperatuur van ca 50 graden rendable?
Uitgevoerde acties:
- Harde schijf gecontroleerd op fouten
- Geheugen gecontroleerd op fouten dmv memtest ca 5 uur te laten draaien
- Laptop opengehaald en het beetje stof verwijderd (ook uit de fan)
Indien meer informatie gewenst is verneem ik dit uiteraard graag.
Alvast vriendelijk bedankt!
Bijgevoegd screen van OCCT 4.4.0
Mijn laptop heeft een probleem!
Na een aantal vastlopers en spontaan uitvallen van het systeem ben ik gaan zoeken naar de mogelijke oorzaak hiervan. Na het nodige informatie inwinnen via Google zou het een probleem kunnen zijn van te hoge temperaturen, zodoende heb ik het programma genaamd OCCT 4.4.0 gedownload en geinstalleerd. Hieruit blijkt dat de temperaturen schommelen tussen de 50 - 54 graden onder normaal gebruik.
Echter geeft dit programma ook aan dat CPU is ondergeklokt! en maar op 25% van zijn kunnen presteert!
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het CPU probleem, kan dit in verband staan met de spontane vastloppers en uitvallen? En is een temperatuur van ca 50 graden rendable?
Uitgevoerde acties:
- Harde schijf gecontroleerd op fouten
- Geheugen gecontroleerd op fouten dmv memtest ca 5 uur te laten draaien
- Laptop opengehaald en het beetje stof verwijderd (ook uit de fan)
Indien meer informatie gewenst is verneem ik dit uiteraard graag.
Alvast vriendelijk bedankt!
Bijgevoegd screen van OCCT 4.4.0