Merk alternatief voor MSI R9 280x kaart

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik had al een topic waar ik vroeg om een alternatief voor mijn MSI 6950, met een goed resultaat! Maar omdat het topic al wat ouder is en het een aparte vraag is, maak ik even een nieuwe. Heb toch dringend even advies nodig, hoop dat het mag (aangezien het toch wel om een hoog bedrag gaat) 8)

Nou heb ik eindelijk de MSi R9 280x besteld op Alternate. Blijkt, na 2 dagen wachten zonder verzendbevestiging te hebben gekregen, dat het niet meer op voorraad is. Een foutje van de leverancier blabla ivm bitcoins zijn ze razend populair, en weet ik het allemaal.

Nu kan het dus een week duren, maar ook zomaar een maand voordat ze m weer krijgen. Ik zal en moet voor de kerstvakantie toch echt een nieuwe krijgen... Heb al 2 maanden geen PC :(

Dus... aangezien MSI gebruikt maakt van hun custom made Twin Frozr koeling systeem, standaard overclocking en eerdere ervaring met dit merk, wilde ik toch trouw blijven... Maar nu zal ik blijkbaar moeten uitwijken naar een ander merk.

De meneer aan de telefoon zei dat Gigabyte en Club 3D erg in trek zijn.. Zijn dit ook gewoon goeie merken of iemand die een mening kan geven?

Deze zag ik voorbij komen, welke mij een goed alternatief leek vanwege de Vapor-x koeling:
http://www.alternate.nl/S...art/html/product/1103129/

Heb alleen totaal geen ervaring met Sapphire, hoorde door de jaren heen dat deze altijd wat minder zou zijn?

Thx! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pablo11392 op 12-12-2013 18:10 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Verwijderd

Zowel msi,sapphire,xfx,club3d en alle andere merken zijn prima.De eene koelt wat beter de andere is net ietsiepietsie sneller.Maakt elkaar niet alles.

Dus alle bekende merken zijn eigenlijk wel goed. Tis meer,wel merk je zelf het liefste wilt.

Verwijderd

Hier is een review van Kitguru waarin hij goed word beroordeelt:
http://www.kitguru.net/co...9-280x-vapor-x-review/22/

En nog een review:
YouTube: SAPPHIRE VAPOR-X R9 280X 3GB GDDR5 OC Edition Graphics Card Review

Zelf heb ik geen ervaring met sapphire dus kan alleen reviews delen :P

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:11
Heb zelf de DCIIT van ASUS, ben er heel tevreden mee.
Hier een review: http://www.techpowerup.co...R9_280X_Direct_Cu_II_TOP/

• Pablo11392
Ah verdikkie...bekijk net de review van die vapor x editie...zie ik dat je 750 watt power supply nodig hebt..? Ik heb maar 550 watt... Terwijl op de site van alternate max verbruik 250 watt staat en aansluitingen
6+2-pins PCIe. Op de video review zegt ie dat er 8+2 pins op zit en dit aanraad..?

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• !mark
Pablo11392 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:38:
Ah verdikkie...bekijk net de review van die vapor x editie...zie ik dat je 750 watt power supply nodig hebt..? Ik heb maar 550 watt... Terwijl op de site van alternate max verbruik 250 watt staat en aansluitingen
6+2-pins PCIe. Op de video review zegt ie dat er 8+2 pins op zit en dit aanraad..?
550w, mits het een a merk is voldoende. Amd's aanwijzing slaat nergens op.

De meeste 280x versie hebben één 8pin en één 6pin nodig. Sommige op overklokken gerichte 280x kaarten hebben 2x 8pin nodig.

• Pablo11392
Ik heb een BeQuiet 550 80+ voeding, dat zou dus genoeg moeten zijn voor die Vapor X OC editie denk je?

• !mark
Makkelijk. Daar kun je elke versie van de 280x prima op draaien.

• Pablo11392
Oke thx man! Dan ga ik gewoon lekker voor die Vapor denk ik ;) Nog even wat benchmarks checken. Dat ASUS model van jou hebben ze echter niet bij Alternate (moet daar bestellen).

• !mark
Is ook een prima kaart.

Hier een vergelijking qua geluid van de meeste 280x modellen.
http://www.tomshardware.c...arty-round-up,3655-6.html
Nadeel van de Vapor is dat hij een beetje luidruchtig is.

• robuus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-02 20:26
4launch krijgt morgen de MSI R9 280X binnen van de toeleverancier, waaronder die van mij :D

Ik zou ze even bellen of er nog eentje over is? ;)

• Pablo11392
@ !mark, pittig veel geluid komt eruit joh! Maar op dat filmpje is die zeker wel full stressed? Daar klinkt het als een stofzuiger!

@robuus Ja ik mag dus nergens anders bestellen.. Omdat mijn oude videokaart kapot was, onder garantie viel en een dagwaarde kreeg bij Alternate :/

• robuus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-02 20:26
Sorry daar had ik overheen gelezen.

Maar goed bij Alternate heb je dan niet veel opties. Als je echt niet kan wachten is de Vapor de meest voor de hand liggende. Als je toch nog even kan wachten zou ik toch voor de MSI kiezen ivm kloksnelheid. Jammer dat de kaart die !mark aandraagt niet beschikbaar is, dat is inderdaad echt een goede en zeer stille kaart, waar ik ook voor zou zijn gegaan als die nog leverbaar was.

off-topic en bedoeld als troost: Al met al, als je al 2 maanden wacht kunnen enkele weken er ook nog wel bij. Ik heb mn huidige kaart al 2 keer moeten retour moeten sturen naar alternate, direct achter elkaar omdat ik hem defect terug kreeg. Ik wacht dus al 4 maanden zeer geduldig ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

• !mark
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
Deze dan, heeft Alternate wel op voorraad.
Is een stuk stiller.

Toch blijft Alternate wel duur, meer dan 310 voor een 280x.

• Pablo11392
Thx admin.. My bad.

@ robuus...4 maanden wachten jezus man. Ja ik wil na 2 maanden toch echt weer is ff kunnen photoshoppen en BF4 spelen :)

@mark Ze zijn zeker duurder...veranderd ook met de dag daar ivm bitcoins waar de meneer aan de telefoon het steeds over had. Wordt steeds duurder zo met en Toxic, en past waarschijnlijk niet in mijn behuizing!

Over het algemeen zijn de NVidea varianten in hetzelfde klassement toch minder sterk las ik op internet? Anders zou ik daar ook nog eens naar kunnen kijken, maar denk dat ik morgen even een deal regel met de Vapor-x variant van Sapphire.

De meneer aan de telefoon zei trouwens dat wanneer de kaart niet zou bevallen ik deze niet retour zou kunnen sturen, omdat de verpakkingen dan aangebroken zijn en niet verkoopbaar meer zijn. Dat is een van hun voorwaarde. Als klant kan je toch ongeacht de voorwaarde een aankoop ontbinden binnen bepaalde tijd?

Verwijderd

Als het goed is heb je 14 dagen bedenktijd, maar dat moet je ff opzoeken, dus als het product in de zelfde staat terug gestuurd wordt als dat ze em krijgen moeten ze em accepteren, daar valt de verpakking buiten.

• !mark
De nvidia gtx 770 is een prima alternatief wat ongeveer net zo snel is. Alleen heb je 2gb vram ipv 3, wat in toekomstige games misschien een nadeel is. Ook heb je geen mantle.

• Pablo11392
3gb is denk ik inderdaad handiger. Ik ga gewoon voor de Vapor-x editie! :)

Pagina: 1