Ik ben laatst met de Youtube API aan het stoeien, maar ik loop vast, en vermoed dat het te maken heeft met de async gedeelte.
Het process wordt goed doorlopen als ik mijn credentials invul, maar nu wil ik de exception afhandelen wanneer er een TokenResponseException optreed. In dit geval is het wanneer de user de applicatie niet vertrouwd. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, een try/catch erom heen zetten, mocht niet baten, en de exception negeren zorgt ervoor dat waar de UserCredentials opgehaald worden in een oneindige wacht staat.
Ook heb ik gekeken naar de documentatie online, maar het lijkt er niet op dat ze het op.
Met een CancellationToken heb ik nog gekeken of ik daar iets aan kon passen, maar kon het niet vinden. Het lijkt dan ook dat de exception gegooid worden, en verder niks mee gedaan wordt. Misschien dat ik er helemaal overheen lees, maar ik kom er momenteel niet uit.
De exceptions volgens mijn output
Het process wordt goed doorlopen als ik mijn credentials invul, maar nu wil ik de exception afhandelen wanneer er een TokenResponseException optreed. In dit geval is het wanneer de user de applicatie niet vertrouwd. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, een try/catch erom heen zetten, mocht niet baten, en de exception negeren zorgt ervoor dat waar de UserCredentials opgehaald worden in een oneindige wacht staat.
Ook heb ik gekeken naar de documentatie online, maar het lijkt er niet op dat ze het op.
Met een CancellationToken heb ik nog gekeken of ik daar iets aan kon passen, maar kon het niet vinden. Het lijkt dan ook dat de exception gegooid worden, en verder niks mee gedaan wordt. Misschien dat ik er helemaal overheen lees, maar ik kom er momenteel niet uit.
De exceptions volgens mijn output
A first chance exception of type 'Google.Apis.Auth.OAuth2.Responses.TokenResponseException' occurred in Google.Apis.Auth.dll A first chance exception of type 'Google.Apis.Auth.OAuth2.Responses.TokenResponseException' occurred in Microsoft.Threading.Tasks.dll A first chance exception of type 'Google.Apis.Auth.OAuth2.Responses.TokenResponseException' occurred in Microsoft.Threading.Tasks.dll
C#:
1
2
3
4
5
| private static async Task<UserCredential> GetUserCredential() { return await GoogleWebAuthorizationBroker.AuthorizeAsync(ClientSecrets(), Scopes, "user", CancellationToken.None, FileDataStore); } |