Volg de topics hier in CEA al een aantal weken nu.
Ook de Pricewatch is bekend, ik blijf alleen twijfelen over welke nieuwe TV voor mijn situatie het meest geschikt is.
Situatie nu:
Een bijna 7 jaar oude Sony Bravia HD Ready TV:
pricewatch: Sony Bravia KDL-32D3000
Eisen voor wat betreft de nieuwe TV:
- Full HD.
- 40 inch (iets groter dan we hebben, kijkafstand is ± 3 m).
- Sony, Samsung, LG.
- Smart functies geen must.
- Gaat niet gebruikt worden om te gamen.
- Paneel van minstens 100 Hz.
- Budget tot zo'n € 750.
- Telfort Interactieve TV wordt aangesloten, evenals een Mede8er MED800X3D.
Gebruik ik de Pricewatch dan kom ik uit op 4 Samsung TV's:
pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart
pricewatch: Samsung UE40F6500 Zilver
pricewatch: Samsung UE40F6740 Zwart
pricewatch: Samsung UE40F7000 Zilver
Laatste TV komt eigenlijk alleen in aanmerking als er flink wat van de prijs afgaat, zag dat 'ie in september tijdelijk voor rond de € 800 te verkrijgen was!
Dan de overige 3 TV's zitten allemaal in de 6000 Series.
Verschillen lijken vooral in de geoptimaliseerde Hz en de afmetingen te zitten.
Ik vind het niet erg om mijn gehele budget uit te geven, echter wanneer ik voor minder € ook klaar ben, dan kies ik daar waarschijnlijk voor.
Ook heb ik de afgelopen weken veel gelezen over ghosting, judder, artefacten etc.
Dit wil ik allemaal heel graag vermijden, wil graag een goede TV waarbij dit niet optreed, of waarbij de kans dat het optreedt minimaal is.
Dan nog het moment van aankoop, is het nu gunstig of is het wellicht beter nog te wachten?
Gaan de 2013 modellen in prijs verlaagd worden begin 2014, of bij de introductie van de 2014 modellen in april 2014?
Ook de Pricewatch is bekend, ik blijf alleen twijfelen over welke nieuwe TV voor mijn situatie het meest geschikt is.
Situatie nu:
Een bijna 7 jaar oude Sony Bravia HD Ready TV:
pricewatch: Sony Bravia KDL-32D3000
Eisen voor wat betreft de nieuwe TV:
- Full HD.
- 40 inch (iets groter dan we hebben, kijkafstand is ± 3 m).
- Sony, Samsung, LG.
- Smart functies geen must.
- Gaat niet gebruikt worden om te gamen.
- Paneel van minstens 100 Hz.
- Budget tot zo'n € 750.
- Telfort Interactieve TV wordt aangesloten, evenals een Mede8er MED800X3D.
Gebruik ik de Pricewatch dan kom ik uit op 4 Samsung TV's:
pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart
pricewatch: Samsung UE40F6500 Zilver
pricewatch: Samsung UE40F6740 Zwart
pricewatch: Samsung UE40F7000 Zilver
Laatste TV komt eigenlijk alleen in aanmerking als er flink wat van de prijs afgaat, zag dat 'ie in september tijdelijk voor rond de € 800 te verkrijgen was!
Dan de overige 3 TV's zitten allemaal in de 6000 Series.
Verschillen lijken vooral in de geoptimaliseerde Hz en de afmetingen te zitten.
Ik vind het niet erg om mijn gehele budget uit te geven, echter wanneer ik voor minder € ook klaar ben, dan kies ik daar waarschijnlijk voor.
Ook heb ik de afgelopen weken veel gelezen over ghosting, judder, artefacten etc.
Dit wil ik allemaal heel graag vermijden, wil graag een goede TV waarbij dit niet optreed, of waarbij de kans dat het optreedt minimaal is.
Dan nog het moment van aankoop, is het nu gunstig of is het wellicht beter nog te wachten?
Gaan de 2013 modellen in prijs verlaagd worden begin 2014, of bij de introductie van de 2014 modellen in april 2014?