Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] refresh-mogelijkheid in Chrome web-app voor Android

Pagina: 1
Acties:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter

Omschrijving
Met de komst van Responsive Design wordt meerdere malen opgemerkt dat de app hiermee zo goed als overbodig wordt. Om een icoontje op je homescreen te krijgen open je de gewenste pagina in Chrome voor Android, waarna je op menu - Toevoegen aan startscherm drukt. Hiermee gedraagt de pagina zich als een web-app. Dit betekent kort gezegd dat de adresbalk van Chrome verdwijnt. Zie de screenshots hieronder voor een vergelijking.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/StEd7Jx63M0pQqt7MWFPAOJ7/full.png___ Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pf4AbNVjkCUSOgzI4fRz7Rxw/full.png

Links MyReact in Chrome, rechts in de web-app. Hoewel de screenshot links eerder genomen is, toont de pagina in chrome een nieuwere reactie. Ik heb het idee dat de webapp pas gaat refreshen op het moment dat je hem volledig afsluit vanuit taakbeheer en dan opnieuw opent. Naar beneden slepen toont bij mij bovenaan een blauwe gloed om aan te geven dat het einde van de pagina bereikt is, maar volgens mij wordt hierdoor de pagina niet vernieuwd.
Ik neem aan dat dit een feature van Chrome voor Android is, maar is hier codetechnisch iets aan te doen? Het eerste dat me te binnen schiet is een refresh-knop op het scherm, maar dat zou wel weer een extra icoontje opleveren in een toch al vol scherm.

Ik heb trouwens een Galaxy S3 met een 4,65" 720x1280 scherm. Ik heb de viewport echter op 'middelgrote schermen' gezet zodat ik wat meer icoontjes bovenin heb.

Eén manier om te verversen is door rechtsboven eerst van MyReact naar een andere categorie te gaan en daarna terug, maar dat vind ik niet erg handig. Als iemand een andere tip heeft om te verversen houd ik me ook aanbevolen.

Stappen om het te reproduceren
Open een pagina in chrome, druk op menu, daarna op Toevoegen aan startscherm. Open vervolgens de webapp met het net geplaatste icoontje

Platform
Android

Browser
Chrome for Android beta v32.0.1700.58, maar ook in versies eerder deze week

Type apparaat
Samsung Galaxy S3
Firmware I9300 XXEMH1 (Android 4.1.2)

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 12-12-2013 16:09 . Reden: [bug] richtlijnen toegepast ]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ik heb die functie nog steeds niet op mijn testdevices en kan dus niet kijken of ik het kan reproduceren. Maar het lijkt mij sterk als hij niet gewoon nieuwe data inlaadt als je navigeert naar een andere pagina
Naar beneden slepen toont bij mij bovenaan een blauwe gloed om aan te geven dat het einde van de pagina bereikt is, maar volgens mij wordt hierdoor de pagina niet vernieuwd.
In een browser betekent dat volgens mij gewoon dat je aan de bovenkant van de pagina bent gekomen. Het is iig iets wat de browser doet, niet wat wij doen. Voor zover ik weet hebben browsers nog geen pull to refreshfunctionaliteit, waar je denk ik op doelt?

Ik heb wel eens een grappige HTML5-oplossing gezien voor pull-to-refresh, maar de ondersteuning daarvoor is nog behoorlijk ver te zoeken :+

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dit lijkt mij typisch iets dat chrome in z'n app-weergave zou moeten bouwen (misschien komt dat nog aangezien het nog slechts een beta feature in chrome is). Typisch trouwens dat je grade C krijgt in portrait, dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling?

Bla bla bla...

• Misha
Het lijkt mij wel dat ze een dergelijk iets zullen gaan inbouwen. Je hebt nu eigenlijk geen enkele mogelijkheid tot refreshen volgens mij

Ik vermoed dat gwystyl C geforceerd heeft :)

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ohja dat kan tegenwoordig :+

Bla bla bla...

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Ik heb de weergave zoals ik die nu heb geforceerd ja, ik vind dat daar best vier icoontjes passen ipv twee.
Ik zie nu dat een topic wel ververst wordt (nieuwe reactie melding), maar dat werkt niet in de web app. De menuknop doet ook niets, dus in myreact heb ik volgens mij alleen linkjes en de terugknop om te navigeren.
Pull to refresh zit bijvoorbeeld in plume, maar ik weet dat de Chrome dat niet doet.
Ik verwacht dat het verversen een functie in Chrome zou moeten zijn, maar als het met html (auto-refresh) of een extra knop opgelost zou kunnen worden vind ik het ook prima...

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 12-12-2013 23:33 ]

• Misha
De vraag is of wij dat wel moeten willen oplossen. Ik kan me zo indenken dat ze bij het Chrome-dev team hier ook tegen aanlopen en wellicht al bezig zijn met ondersteuning

Het lijkt mij namelijk wel aardig als je een webpagina gewoon mag verversen haha

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Snap ik. Als iemand intussen een handigere manier heeft om dit te bereiken dan switchen naar een andere categorie en dan terug naar MyReact houd ik me aanbevolen; anders ga ik misschien toch gebruik maken van een bookmark in de browser en die wellicht full-screen weergeven (als dat mogelijk is). Ik zal ook eens kijken hoe de door samsung verbouwde stock browser en xScope hiermee omgaan.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Ik heb een S2 en als ik de homepage op mijn startscherm zet, dan krijg ik nog wel gewoon een adresbalk bovenaan...

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:45

Metian

Snert is vies

Misha schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:36:
Ik heb die functie nog steeds niet op mijn testdevices en kan dus niet kijken of ik het kan reproduceren. Maar het lijkt mij sterk als hij niet gewoon nieuwe data inlaadt als je navigeert naar een andere pagina

[...]

In een browser betekent dat volgens mij gewoon dat je aan de bovenkant van de pagina bent gekomen. Het is iig iets wat de browser doet, niet wat wij doen. Voor zover ik weet hebben browsers nog geen pull to refreshfunctionaliteit, waar je denk ik op doelt?

Ik heb wel eens een grappige HTML5-oplossing gezien voor pull-to-refresh, maar de ondersteuning daarvoor is nog behoorlijk ver te zoeken :+
Beste oplossing zodra de ondersteuning beter is. Het was ook meteen eerste waar ik aan zat te denken toen ik de topic titel zat te lezen :+

Rupsen, Rapsen.

Pagina: 1