luxe gaming muis, zin of onzin?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Naar aanleiding van een post in het League of Legends topic (Wijnands in "[PC] League of Legends - Deel 8") maar even hier een post aangezien hij daar niet helemaal gepast bleek.

Mijn zoontje is helemaal los op League of Legends maar loopt te klagen over de simpele en stokoude standaardmuis die bij de PC zit. Hij is 11 maar heeft al knap grote handen en de neiging om z'n hele hand op de muis te leggen. Volgens hem zijn extra knoppen handig maar de reacties in het LoL topic doen me twijfelen.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en vond aan de onderkant van de markt de Logitech muizen en aan de bovenkant meer exotische produkten zoals de R.A.T. 7 die een scala aan extra knoppen heeft en ultiem verstelbaar is.. Aan de andere kant, 85 euro voor een muis vind ik een hoop geld.

Als ik her en der wat reviews lees en de pricewatch door spit vallen deze muizen mij op.Echter, ik ben al zo lang uit het gamen dat ik niet echt een goed idee meer heb wat handig is of zou kunnen zijn en wat nutteloze marketing onzin is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G400s Gaming Mouse€ 49,99€ 49,99
1MadCatz R.A.T. 7 Matte Black€ 84,95€ 84,95
1Razer Deathadder 2013€ 60,95€ 60,95
1Sharkoon DarkGlider€ 37,99€ 37,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,88

Wat ik zoek is een muis die
  • degelijk genoeg is om enige jaren mee te gaan. Ik kom met name over de RAT wel wat verhalen tegen dat 'ie makkelijk stuk gaat.
  • geen RSI in de hand wekt
  • zorgt dat 'ie prettiger kan spelen. Het is nu LoL maar hij speelt ook wel WoW en Minecraft en volgend jaar vast weer iets nieuws.
  • Bedraad is (kan 'ie ook niet kwijt en zonder stroom raken)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
ikzelf (en mijn vrouw) gebruiken de logitech mx 580. Waarschijnlijk zijn hier wel nieuwere versies van, maar deze vind ik zelf perfect.

• Wijnands
Kun je ook uitleggen waarbij je 'm gebruikt en wat je er perfect aan vind?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik persoonlijk gebruik de G400s en gamen doe ik vrijwel bijna alleen League en hearthstone momenteel.

Ik vind het persoonlijk een mooie muis lekker stevig en het is een Logitech ( geweldige support ), niet te veel poes pas en de mogelijkheid om macro's toe te wijzen aan welke knop je maar wilt.

De 2 "extra" knoppen bij de duim zijn vooral handig om hier specifieke game elementen aan te koppellen ( bij League heb ik daar op mijn Summoner spells zitten ) terwijl ik bij andere games er wat anders mee doe of helemaal niks, dit word automatisch geswitched door de mogelijkheid van profiles welke in de muis worden opgeslagen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Wijnands
Dus jij zou geen toegevoegde waarde zien in 5 extra knoppen?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dit is iets dat je of moet testen in de winkel of als gok moet nemen. Er is geen tussenweg.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wijnands schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:27:
Nee persoonlijk niet, maar uiteindelijk is dat persoonlijke voorkeur ook. De game waar jij het over hebt wil je juist met 1 hand op het toetsenbord spelen terwijl je de andere je muis bedient.

Ook heb ik eigenlijk nog nooit iemand gezien die werkelijk alle 5 de extra knoppen gebruikt op zijn muis in game aangezien je altijd je andere hand ook nog gebruikt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:35
Ik heb de rat 3 en de rat 7 een aantal extra stukken die je op de muis kan schroeven en hogere dpi. Ook volgensmij nog een sniper knop (als je daarop klikt druk je eigenlijk op shift en gaat de dpi omlaag). Ook kan je hem nog naar je hand stellen. Verklein je de kans op rsi.

• Wijnands
SurfBoy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:31:
Ik heb de rat 3 en de rat 7 een aantal extra stukken die je op de muis kan schroeven en hogere dpi. Ook volgensmij nog een sniper knop (als je daarop klikt druk je eigenlijk op shift en gaat de dpi omlaag). Ook kan je hem nog naar je hand stellen. Verklein je de kans op rsi.
En wat is jouw mening over deze muizen? Voegt het echt wat toe?

• spleethoven
  • Laatst online: 24-01-2024
spleethoven schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:19:
ikzelf (en mijn vrouw) gebruiken de logitech mx 580. Waarschijnlijk zijn hier wel nieuwere versies van, maar deze vind ik zelf perfect.
Ik had idd wat meer info moeten geven :-)

het is een redelijk bolle muis, waardoor je hand hier mooi op kan rusten, zo kan je uren gamen/klikken zonder hinder te ondervinden.

Er zitten twee knoppen aan de linkezijkant. Deze zijn met de duim te besturen. dit is niet alleen handig ingame (ik gebruik deze trouwens om bv in counterstrike te stappen en wapen laten vallen), maar ook tijdens het browsen. Standaard zijn deze vorige/volgende pagina. tijdens het googelen bv win je immens veel tijd als je alles optelt.

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Een echt objectieve mening over muizen kan ik je niet echt geven, iedereen vind wat anders weer lekker in de hand liggen, vind de extra knoppen nuttig of juist niet, etc.

Wat ik je wel kan zeggen is dat mijn ervaring met Logitech qua levensduur en garantie echt perfect is, ik zou zonder twijfel dit merk aan iedereen aanraden. Mijn zwager is een fervent gamer en heeft twee exemplaren van de R.A.T. gehad. Deze waren beide in no-time kapot, dus die zou ik persoonlijk afraden.

Wat betreft de extra knoppen zou ik zelf niet meer zonder de forward-back buttons willen, niet alleen voor gamen maar ook gewoon voor dagelijks gebruikt (surfen, foldernavigatie).
Ik heb zelf een Logitech G9x, en aangezien ik ook wel regelmatig game, vind ik het on-the-fly aanpassen van de sensitiviteit echt een pré. Niet meer in Windows of in de menus van de spellen hoeven duiken maar dit zomaar kunnen doen is echt heerlijk.

Ik kan weinig zeggen over muizen in LoL of WoW, misschien kan je bijvoorbeeld macro's toewijzen aan bepaalde knoppen (iets wat je volgens mij wel vaker tegenkomt in MMORPGs) maar dat kan net zo goed bij een toetsenbord.

Uiteindelijk moet je een muis toch echt even vast kunnen houden voordat je echt een beslissing neemt. De pasvorm is zoveel belangrijker dan andere functies.

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 17:17
In aanvulling op de post hierboven wat betreft de nut en noodzaak van extra knoppen:
  • Niet beslist noodzakelijk voor LoL. Dat speel je toch vooral met het toetsenbord.
  • Wel handig voor vele andere spellen, bijvoorbeeld WoW. Ik speel zelf een andere MMO (Guild Wars 2) en daar zijn de extra knoppen erg handig voor.
  • In het algemeen zijn extra knoppen vooral handig voor spellen waar je heel veel verschillende skills/abilities hebt. GW2 heeft 10 skills plus de WASD(QE) knoppen voor de richting waarin je poppetje zich beweegt. Wil je je snel kunnen bedienen dan is een muis met extra knoppen handig. LoL heeft 4 abilities die met QWER prima te gebruiken zijn. Daarnaast 6 item slots die met 1 t/m 6 zijn te bedienen. Dat gaat dus prima op een toetsenbord.

Anoniem: 159816

Hier staat alles wat je wilt weten in de OP: Gamingmuizen [Deel 2]

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 20:49
In mijn optiek heb je niet meer dan twee extra knoppen nodig voor League of Legends. Het is met name handig voor de twee abilities die je voorhand kan kiezen. Sinds de Deathadder op de markt is, heb ik geen andere muis aangeschaft dan deze, maar ik kan de G400 ook zeker aanraden gezien de prijs.

• Emphast
  • Laatst online: 07:10
Ik kom van de Logitech MX518, die was perfect voor simpelere spelletjes zoals League of Legends.
Nu ben ik bezig met FFXIV (MMO) en had ik die extra knoppen toch wel nodig, vandaar na lang de markt af te speuren toch gekozen voor Corsair M90. Kost me "slechts" 65 euro (voor een gamer muis toch aan de lagere kant) en echt alles wat je ooit zou nodig hebben.

• SurfBoy
Ik heb nu al een best wel een tijd me rat 3 en hij is nog steeds heel etc, alleen de schuifbare deeltjes konden wel wat steviger gemaakt worden

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Wijnands schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:27:
Als hij nu geen muis heeft met extra knoppen, koop er dan ook geen 1 die dat wel heeft.
Niet weten wat je "mist" heet zoiets. En aan extra knoppen op een muis mis je vrij weinig.

Macro toetsen op een toetsenbord (zoals een logitech G15 heeft met de G toetsen aan de linkerkant) kan dan weer wel makkelijk zijn.

In WoW zijn macro's wel nodig af en toe. maar doe zou ik dan binden aan toetsen op het toetsenbord.

League of legends gebruikt maar een aantal toetsen op het toetsenbord. dus extra knoppen zijn dan ook geen toegevoegte waarde voor iemand die geen ervaring heeft met extra knoppen.
Ik zou het dan ook gewoon bij een simpele Logitech muis houden. Logitech staat al JAREN goed bekend en heeft, zoals eerder genoemd, een heerlijke support voor als er toch iets mis mee is.
Mijn volgende muis word er in ieder geval wel 1.

Je overige punt over het RSI.... Zorg ervoor dat het een zogenaamde: "ergonomische" muis is. dat is een muis die gevormd is naar je hand (vaak zit aan de linkerkand een inham waar je duim kan rusten.
Echter is RSI nooit 100% te voorkomen door een speciale muis te nemen. De bewegingen die je hand maakt en de houding die je daarbij aanneemt zijn namelijk onnatuurlijk voor je arm/lichaam. (je gaat ook niet als je over straat loopt 24/7 met een arm naar voren lopen toch? ;) )

Dat zijn mijn 2 centjes in ieder geval :)

P.S. Toen mijn vader mijn 1e gaming muis voor mij kocht, wist ik nog niet zoveel over de ICT.
Mijn vader kocht een Sweex ergonomische muis voor 30 euro met gewichtjes en aanpasbare snelheid instellingen. Hier zaten verder 2 extra knoppen op (de standaard volgende vorige knoppen voor als je op internet zit, aan de linkerkant van de muis), maar doordat die gewichtjes er in zaten en de snelheidsaanpassingen met een druk op de knop gedaan konden worden, leek het een erg luxe muis, misschien een handige tip? :P

Edit: dat was deze muis: productreview: Sweex Nitro Gaming Laser Mouse USB 2.0 review door kevinvandepas

[ Voor 7% gewijzigd door Drunken_Bear op 12-12-2013 16:37 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 14:40

henwy

Meh

Ik zat vroeger aardig fanatiek in het shooterwereldje (CS1.6 als maTa) en in het begin altijd met Logitech muizen gewerkt (310/510 varianten). Uiteindelijk hebben we toen via een sponsor een serie Razer Copperheads en Diamondbacks gehad en dat heeft mij helemaal in het Razer fanboy kamp geplaatst. Maar alles valt en staat met hoe lekker het in de hand ligt. Ik hou persoonlijk van de wat smallere en lichtere muizen.

Ik zou je aanraden om eens met je zoon naar de bv. de mediamarkt te gaan en ze daar gewoon in de hand te nemen. Ieder heeft zijn voorkeuren, met of zonder extra knoppen. Wil je wel extra knoppen dan is het belangrijk dat je er ook makkelijk bij kunt, maar dat ze niet in de weg liggen. Daarom raad ik echt sterk aan om ze eens bij een grote winkel in de hand te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
ik gebruik al zinds jaar en dag een logitech MX518. Zie dat deze nog maar 28,- euro kost.
http://www.twenga.nl/logitech-mx518.html

Heb deze nu al 5 jaar+ in gebruik en op zeer hoog niveau competatief mee gegamed, een zeer geliefde muis bij Counter-strike spelers, tot op de dag van vandaag.

Zo hebben wij als team een sponsorship met SteelSeries gehad maar de muizen van deze fabrikant vindt ik echter helemaal niks, je hebt dan wel 1 model die op de mx518 lijkt qua looks.. maar evenaart hem niet.

Muizen zijn echter heel erg persoonsgebonden, houdt je van een lichtere muis of juist een wat zwaardere muis (Lekker als je low-sensitiveit speelt, zoals ik :p)

Ga naar de mediamarkt en kijk naar een muis die jij lekker in de hand vind voelen, zoek vervolgens wat reviews op etc. Ga echter niet voor ergonomische muizen, dat is namelijk vette bullshit en zeker niet voor competatief gaming bedoelt.

Wat je wel wilt is dat je de DPI ''Dots per inch'' kunt aanpassen op je muis (met een plus en min knopje), zo speel ik standaart op 400 DPI en heb ik mijn muis sensitiveit in CS:GO op 1 staan, heel erg low sens I know. Maar ik vindt het lekker. Ik ervaar het maximaal aantal dpi van mijn muis (1.800) als meer dan genoeg. Je hebt muizen met over de 2500 dpi maar ik zie daarvan de voordelen niet zo.

Gaming:
-Laser muis
-Aanpasbare DPI settings + goed downloadbare drivers zodat je de knoppen kan instellen etc etc :)
-Lekker in de hand liggend
-Niet te licht! (tip) Heb een Kinzu V2 steelseries muis gehad, ding is veel te licht.
-De kabel, liefst van polyester omhulsing, dan blijft je kabel niet snel ergens achter hangen.. of een aangepaste rubberen kabel die niet ''plakt of een soort anti in de knoopraak materiaal bevat ;))
-Ga niet voor draadloos, kan inderdaad soort lag vertonen hoever de technologie ook is.

Ik zweer bij de MX518, ook gezien u de prijs volgens mij het liefst onder de 50 euro wilt houden.
Er zitten 2 extra knoppen op waarmee er macro keys gemaakt kunnen worden in de Logitech software.
Ik raad aan om een macro toetsenbord te kopen, die zijn erg handig met games als WoW en LoL (zijn vaak wat duurder)

tip: Ga niet voor de exotische merken omdat het er zo formidabel en professioneel uitziet, het wordt veel gehyped en vaak zijn de producten niet eens erg goed, dus mocht je toch voor zo'n dure muis gaan, lees aub veel reviews!

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan

nogmaals, muizen zijn persoonsgebonden met mijn reactie probeer ik geen merk af te kraken of wat dan ook, echter en alleen mijn eigen ervaring en de ervaring van team genoten (+/- 10 jaar competatief gegamed)

//fnatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 16:44
Zelf heb ik 2x de DeathAdder 2013, wat een heerlijke muis, ligt lekker in de hand en is lekker licht.

Echter zoals hierboven al vermeld, het is geheel wat je smaak is. Niet iedereen en niet iedere hand is hetzelfde.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb zelf ook maatje kolenschop handen en gebruik een RAT-7 en de aanpassingen die je hier aan kunt maken zijn ideaal.

Ik heb al aardig wat muizen versleten en deze doet het nu al sinds dat hij uit is goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Ga eens kijken en voelen naar een muis. Ik gebruik al jaren een Logitech MX510 en zweer bij de extra knoppen die erop zitten. Voor zowel in games als in het dagelijkse gebruik bij browsen e.d.

Ik mis de knoppen zelfs als ik een standaard logitech muis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iedereen dank zo ver voor de bijdragen, daar kan ik wat mee. Ik ga morgen wel 's even met hem in de saturn of de mediamarkt kijken en passen.
Enige nadeel van deze discussie is dat ik zelf naar zo'n RAT zit te kijken nu. Lijkt me wel luxe, een muis die ik op mijn kolenschoppen kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 13:28
Zoals al aangegeven zijn extra functies op je muis handig mits je het ook echt nodig hebt.

Als niet Wow spelend persoon weet ik er nog wel het een en het ander vanaf en zover ik weet komen extra knoppen nog best wel eens van pas dan. Ik heb zelf een tijdje LoL gespeeld en daar had ik zelf niet echt extra knoppen nodig. Maar stel je speelt op hoger niveau o.i.d zou het vast nog wel van pas kunnen komen.

Dus het is moeilijk te zeggen of het 'zin'heeft of 'onzin' is lijkt me. Omdat het soms wel van pas komt en soms niet.

Soms betaal je ook veel voor het merk/looks. Zelf vind ik de RAT's nou niet echt praktisch, het lijkt erop dat als je hem een keer zou laten vallen dat je hem in duizend stukjes kunt oprapen. 8)7 Maar de look is wel erg cool natuurlijk.

Gewoon wat rond speuren en dan komt er vast wel een geschikte op je pad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 10:28
Heb zelf al ongeveer 2 jaar een razer naga omdat ik een tijd terug erg veel wow speelde.
In MMO's zijn de 19 extra knoppen erg handig, zo kan je met de razer software de middle mouse button remappen naar bijvoorbeel Ctrl, of Alt maar in games als LoL en Dota 2 hebben die knoppen niet echt een meerwaarde.
Ik gebruik de muis zelf nog wel voor Dota 2, gewoon omdat die lekker in de hand ligt :)

[ Voor 13% gewijzigd door riecardow93 op 13-12-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545790

Zelf heb ik een GXT 33 van trust
pricewatch: Trust GXT 33 Laser Gaming Mouse
2 macros (3 als je de scroll wheel indrukken meetelt)
Voor mij werkt ie prima voor LoL

Je kan 3 macro schema's opslaan en er zijn 4 DPI opties (tot 5600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Anoniem: 545790 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:31:
Zelf heb ik een GXT 33 van trust
pricewatch: Trust GXT 33 Laser Gaming Mouse
2 macros (3 als je de scroll wheel indrukken meetelt)
Voor mij werkt ie prima voor LoL

Je kan 3 macro schema's opslaan en er zijn 4 DPI opties (tot 5600)
Trust is nou eigenlijk niet het beste merk wat je kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545790

SurfBoy schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:41:
[...]

Heb nog niks gemerkt van die o zo slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 13:28
SurfBoy schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:41:
[...]

Hij heeft volgens mij ook niet gezegd dat hij het 'beste merk' wilt. Voor zijn zoontje van 11 is z'on Trust misschien wel leuk? toch wat extra functie's en hij ziet er stoer uit. En voor papa goed te betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Als ik kijk wat de nodigheden zijns met een leuk budget in gedachte.. mx518. Mocht je zoon over een paar jaar voor een shooter kiezen, heb je niks aan een trust muis. Heb er geen eens zin in om dit te moeten onderbouwen, ben in de professionele scene nog nooooooit iemand tegen gekomen met een trust muis. (Trouwens op geen enkele lan party :-p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Hapkoek schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:59:
[...]
Hij heeft volgens mij ook niet gezegd dat hij het 'beste merk' wilt. Voor zijn zoontje van 11 is z'on Trust misschien wel leuk? toch wat extra functie's en hij ziet er stoer uit. En voor papa goed te betalen. ;)
Haha, als hij 9 was zou dat een goeie zijn, maar bij 11 moet je al oppassen, rond 12/13 beginnen ze de shooters te ontdekken :P
Dan is zo'n muis zo stuk, en kan papa weer een betere kopen.
Als je een stoere wilt die misschien iets langer meegaat zou ik er zo een kopen, prijskaartje weg poetsen en zelfs ik zou zeggen dat ie 60 heeft gekost ipv 40
pricewatch: MadCatz R.A.T. 3 Matte Black
Als je iets degelijks zoekt zou ik idd zoiets nemen:
pricewatch: Logitech Corded Mouse M500

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 12-06 18:23

two

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik gebruik zelf de Abyssus, vind het een geweldige muis maar aan mijn mening heb je niks aangezien elke gamer een eigen voorkeur heeft. Vrienden van mij spelen op een Deathadder en vinden die helemaal geweldig, ik kan er niet mee omgaan.

In de winkel testen of kopen en returnen als het niks is is de enige oplossing.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563291

Hey,

Ik ben ondertussen toch al 26 dus ben niet meer de jongste onder de gamers, maar ik heb ondertussen al een 7-tal jaar dezelfde muis van logitech. De MX518, dit blijft voor mij absoluut de beste muis ooit. Ongeloofelijk robuust en zeer precies. Ondertussen heeft logitech wel een heel nieuw gamma aan gamingmuizen ontworpen maar naar mijn mening bevatten die vooral veel dure snufjes die je zelden gebruikt tenzij je twitchgames zoals UT of Quake speelt.

Voor jouw zoon moet een muis met vergelijkbare specs volstaan denk ik en dan zit je rond de €40, logitech blijft voor mij wel het merk om terug naar toe te gaan omdat dit kwaliteit levert voor geen te gekke prijzen.

Ik raad je aan eens te kijken naar de M500, deze wordt niet als gamingmuis aangeboden maar is van zeer degelijke kwaliteit, ligt lekker in de hand en kost niet te veel.
Pagina: 1