Toon posts:

486 cdrom aansluiten die niet via ide werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een oude 486 met een cdromspeler erin. Nou kan die cdrom in die 486 alleen connecten via de soundblaster (creative). indows staat er nog niet op en in dos kan ik met geen mogelijk die cdrom aan de praat krijgen omdat ik er geen drivers voor heb. Ook met een windows opstartflop (setup disk) werkt het niet :( het is namelijk geen standaard ide cdrom omdat die toen niet bestonden. Het gaat dus via de geluidskaart. Help

Heeft iemand hier drivers voor ofzo?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Als er alleen een audiokabeltje loopt gaat het niet lukken denk ik.

Ik vind het een vaag verhaal, met wat voor aansluiting zit je cd-rom speler dan vast?

Verwijderd

ik zou dit ook heel graag willen weten.... bij mij loopt die ouwe bak gewoon vast zodra ik er op welke manier dan ook een cd-rom inhang (via mobo of geluidskaart of zelfs met een xtra controller).

Het gaat me om de nostalgie :) :)

alvast bedankt

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 14:53 schreef dennisdotcom het volgende:
Als er alleen een audiokabeltje loopt gaat het niet lukken denk ik.

Ik vind het een vaag verhaal, met wat voor aansluiting zit je cd-rom speler dan vast?
ik denk dat je even bent vergeten dat je op geluidskaarten ook een ide aansluiting hebt..

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad soundblaster heeft ook een ide aansluiting maar wil niet werken aaarh

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Op www.driverguide.com zoeken op het type cd-romspeler of soundcard.
Vaak zijn de soundcard en cd-romspeler 1 pakket en zijn ze met 1 driver allebei aan te spreken (2-in-1 driver)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
en nu zoek je drivers voor de soundkaart onder windows? en zo ja welke windows versie.

ik had zelf een sb16 en daarvan heb ik de drivers nog.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
maar wat is het voor een aansluiting, kan mutsumi of panasonic of nogwat zijn. moet je de kast ff loshalen en op de kaart kijken welke interface soort die cd speler gebruikt.

en heeft die combo wel gewerkt.
Pagina: 1