• hannibal57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03-2020
Ik heb een vraagje mbt een Intel I7 870 socket 1156 processor, en MSI moederbordje.

Mijn Asus mobo had het begeven, en ik wist nog een MSI H55M-E33, met zo'n 1156 voetje te scoren.
Nu wil ik Win7 erop zetten, maar heb geen beeld, niet eens BIOS.
Heb er toen een PCI-e kaartje ingedaan, en waarempel had beeld.
Heb toen in de BIOS de primaire graphics op internal gezet, gesaved en de pc afgesloten.
PCI-e kaartje verwijderd, pc weer opgestart, maar weer geen beeld.
Ben eens aan het zoeken geweest naar de oorzaak, en nu meldt de MSI site over dit bordje het volgende:

MSI Reminds You...
• HDMI, VGA & DVI-D ports can only work with CPUs with GPUs core inside.

Wat zoiets betekent als dat er een GPU op/in de CPU moet zitten om de poorten aan te sturen ?

Vraag rijst dan, lees ik dat zo goed, en/of zit er geen GPU in de Intel I7, zodat dit niet gaat werken ?

Graag iemands reactie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jouw i7 heeft geen IGP, dat was bij die generatie voorbehouden aan i3tjes en ik geloof een i5 (zie ark.intel.com). Je zult dus een PCIekaart moeten gebruiken.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Dat is op zich niet zo vreemd, er zit immers geen IGP op de CPU - speciaal gevalletje.
Maar erg verradelijk, hoor, omdat er wel videopoorten achterop het moederbord zitten! Huidige CPUs hebben (bijna) allemaal een GPU geïntegreerd.

• hannibal57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03-2020
Duidelijk, vermoedde al zoiets, kon het bij de specs van Intel ook al niet vinden......thx

Precies, in de bios kan je het ook gewoon kiezen, maar is wel vreemd dat MSI zoiets op de markt bracht, omdat de i7 toen gewoon common was....

[ Voor 44% gewijzigd door hannibal57 op 12-12-2013 16:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo vreemd is het niet. Ik vind het eerder vreemd dat je een i7 op een H55 bord gaat zetten :P
H55 was immers niet de high-end chipset, daar had je de P55 voor. En de i7 was echt de high-end CPU. Mainstream was de i3 en de i5. En daar was bij sommige modellen wel een IGP van inbegrepen.