Toon posts:

Glasvezelprovider all-in-one kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar tips en ervaringen van mensen hier. De zoektocht naar een glasvezel-provider is nogal verwarrend voor mij. Wie kan me op weg helpen?

De vraag zelf is simpel; voor welke provider zou ik het beste kunnen kiezen? Telfort, KPN, Tele2, Xs4all, enz.

Enkele eisen en wensen;
Eis;
Voldoende port-forward mogelijkheden (voor toekomstige home automation / Voip / NAS pakketten / gaming)
Betrouwbare 100 Mbit verbinding
Fijne interactieve HD TV + recording (inclusief set-topbox, heb namelijk geen TV, alleen een beamer)
Natuurlijk goede prijs/kwaliteit verhouding.

Wens;
tv-app voor op de android-telefoons (geen eis, leuk voor in bad. Anders hebben we de NAS nog)

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 14:23
Ben zelf toevallig ook aan het overwegen (ook nog tussen UPC, maar neig naar glasvezel). KPN schijnt voor port forwarden, en dus gamen, erg slecht te zijn. Volgens het forum van KPN is de Experiabox echt een drama op dat gebied. Er is blijkbaar wel een V9 box die beter zou moeten zijn, maar die leveren ze veelal niet volgens dit forum.

XS4ALL maakt gebruik van de fritzbox 7390 als modem/router. Deze Fritzbox heb ik nu zelf in combi met KPN VDSL en daarmee werkt port forwarden voor online gaming perfect.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

KPN is ansich prima, alleen moet je de crappy xperiabox vervangen. Staan handleidingen voor op internet, voornamelijk http://netwerkje.com

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Maikel, ik zit momenteel bij UPC in Eindhoven. Ik zou er nooit meer voor willen kiezen.
Snelheden worden niet gehaald. 100mb verbinding / ik haal 10 tot 15 en ca 1,5 up.
Modem/router heb ik veel problemen me; wegvallende verbinding naar UPC / bij veel verbindingen (torrents) slibt hij dicht. / problemen met de digitale tv-verbinding. / trage digitale tv-box en geen keuze voor een andere vanwege het protocol dat ze gebruiken. / een technisch onkundige, maar afscheeptechnisch kundige helpdesk drijft me iedere keer weer tot waanzin.
Aan mij hebben ze in ieder geval een ontevreden klant. Aangezien ik verhuizen ga maak ik me er niet meer druk om, maar ben er eigenlijk al een jaar helemaal klaar mee.