er is meer dan alleen geheugen..
en claims van fabrikanten.... geloof jij die?
het theoretisch maximale levensduur van een product.. klinkt al niet aannemelijk wel?
en een review van hardwareinfo.... grootste pruts source die je kan vinden.. die publiceren niet eens load temps als ze een laptop reviewen.
mlc is geheugen dat minder gevoelig is voor verlies.
mlc is geheugen dat slijtvaster is.
mlc is dus gewoon, heel simpel, betrouwbaarder..
wat is er erger dan je data verliezen? .... je data verliezen als dit werkgerelateerd is..
dan maken die paar 10tjes niet meer uit, als je perse een samsung wilt hebben, neem je de pro.
de pro is gewoon slijtvaster, en betrouwbaarder (en tevens sneller.. maar nu verwacht ik dat je zometeen als reactie komt met een benchmark waarvan dit niet zo zou zijn.... laat ik je voor zijn, post dan benches met nieuwe firmware, en magician 4.3 optimized, en dus alle turbo features eindelijk aan)
voor proffesioneel gebruik, zou ik NOOOOIT een 840 evo aanrader..
leuk voor je thuis pc e.d. maar niet voor mijn workstation.
de m500 is wederom een stap veiliger door de powersafe caps.. dus beste optie lijkt mij een m500 van crucial, of een intel.
die buffer truc is nu ook unlocked op de 840pro, rapid mode noemen ze het (zit in de nieuwe pro firmware, en magician 4.3), die doet diezelfde buffer truc, alleen is de 840 pro wel een stuk sneller (door zijn snellere geheugen) in grote blokken doorvoeren..
kwa snelheids gevoel.... maakt het allemaal niets tot weinig uit..
ik voel in mijn alienware niet het verschil tussen een gewone goedkope basic 840, of 840 pro..
of 2x256gb 840 pro in raid 0 (laatste optie heb ik nu. 512gb solid opslag uit 2x256 840 pro in raid 0)
er is geen voelbaar verschil tussen 840 / 840 evo / 840 pro, heb ze allemaal gehad..
de gewone 840 voelt iets trager aan als hij stampvol zit, de evo ook, maar iets minder, de pro had ik voor mijn gevoel hier helemaal geen last van
[
Voor 3% gewijzigd door
aron225 op 13-12-2013 01:50
]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm