geluidskaart stotterd bij (actief) gebruik van IDE

Pagina: 1
Acties:

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:14
Lo, ik heb thuis een TB1200C op een soltek SL75-KAV lopen (256 mb ram) hier zit een Terratec X-Fire 1024 in, werkt allemaal perfect.

BEHALVE als ik bijvoorbeeld cd's ga branden, of bestanden ga kopieren. :(
de brander en cd rom speler hangen beide op hetzelfde kanaal. Overigens heb ik geen problemen met het geluid als ik de HD intensief gebruik :?

De VIA drivers die ik gebruik is 4.31 final.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Verwijderd

Dit is wel vaker zo, dat als je kopieert, en ook bij scannen, dat het geluid blijft hangen of stottert.

En wat bedoel je met intensief gebruik? Als je een programma opstart? Want dat zou niet mogen gebeuren... ik kan me wel voorstellen als je bezig bent met het encoden van een DivX film, terwijl je ff een filmpje aan het maken bent in een één of ander zwaar 3D-rendering programma :)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik denk dat je CD-Romspeler vee CPU-tijd gebruikt om het toerental ed. te regelen, als ie erg oud is kan de lens vuil zijn en krijgt het OS een hele serie errors en doet ie nog een poging (vreet ook CPU tijd)

Controleer voor de zekerheid ook even of er geen IRQ conflict is tussen de Soundkaart en de Controller waarop de CD-Romspeler zit.

Murphy was an optimist

• kieskes
ik wou nog ff zeggen dat onder het branden mijn cpu gebruik niet boven de 30% komt, daar kan het dus NIET aan liggen..........

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
ik weet wel zeker dat die de via bug is :)

probeer je geheugen timings aan te scherpen zodat deze sneller gaat en de vcore en vio omhoog te gooien...

en andere bios instellingen (welke? dat weet ik allemaal niet)

if broken it is, fix it you should

• kieskes
Met welke VIA bug heb ik hier te maken dan ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als het bij winamp ofzo is, de process priority class hoger zetten naar realtime...
das not recommended volgens meneer nulzoft
Pagina: 1