Ik probeer een Scythe Mugen 4 PCGH edition goed werkend te krijgen op een Gigabyte Z87-HD3. De 2 fans van de koeler hebben 3 pins en derhalve doet de speed control het niet als ik er eentje aansluit op de cpu_fan connector, deze speed control zit op pin 4. De fan zal dus op max snelheid draaien en niet meegaan aan de hand van de cpu temperatuur.
Ik heb nu beide fans op sys_fan connectors en daar wordt de snelheid wel aangepast, maar aan de hand van de temperatuur in de kast (en niet de CPU temperatuur).
Ik zie in het bios geen optie om de CPU temp door te sturen naar de speed control van de sys_temp. In EasyTune de snelheden aanpassen helpt ook neit echt, want de kasttemperatuur verschilt niet echt heel veel onder idle of load.
Is er een elegante oplossing voor dit probleem?
Ik heb nu beide fans op sys_fan connectors en daar wordt de snelheid wel aangepast, maar aan de hand van de temperatuur in de kast (en niet de CPU temperatuur).
Ik zie in het bios geen optie om de CPU temp door te sturen naar de speed control van de sys_temp. In EasyTune de snelheden aanpassen helpt ook neit echt, want de kasttemperatuur verschilt niet echt heel veel onder idle of load.
Is er een elegante oplossing voor dit probleem?