Checkup aansluiting blu-ray

Pagina: 1
Acties:

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 12:28
Ik ben aan het rondshoppen voor een blu-ray voor m'n ouders. Hoogstwaarschijnlijk wordt het de Sony BDP-S4100.

Wat ik me nu afvroeg - hun versterker (een oudere Denon) heeft geen HDMI aansluiting. De Sony heeft enkel een HDMI- en coax uitgang.
Is het dan mogelijk om de blu-ray rechtstreeks op de TV aan te sluiten via HDMI, en het geluid dan naar de versterker te sturen via de coax aansluiting?

Die opzet lijkt me perfect mogelijk, maar kan dit bijvoorbeeld sync issues opleveren?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Ansur schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:59:
Is het dan mogelijk om de blu-ray rechtstreeks op de TV aan te sluiten via HDMI, en het geluid dan naar de versterker te sturen via de coax aansluiting?
Zal gewoon werken, enige "nadeel" qua geluid is dat je dan maximaal DTS en Dolby Digital hebt.
....maar kan dit bijvoorbeeld sync issues opleveren?
Dat kan zeer zeker, maar dat kan ook als je alles met HDMI aan zou sluiten. Beeld en geluid worden immers door twee aparte apparaten gedaan. Grote kans dat de audio voorloopt op het beeld aangezien de TV wat tijd heeft om het beeld te bewerken. Deze lag is bij de ene TV groter dan bij de ander en de ene persoon is er gevoeliger voor dan de ander. TV op Game-mode zetten zet dit soort software uit waardoor de inputlag al minder zal worden. Of het het beeld goed doet is een tweede... Verder hebben receivers dan wel Blu-rayspelers veelal wel de optie om delay toe te passen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 12:28
Interessant - net even de manual opgezocht en de blu-ray speler heeft een sync optie, dus dat zou goed moeten komen.

Bedankt!