Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ponskaart

Pagina: 1
Acties:

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Weet niet helemaal zeker of ik dit topic hier goed plaats.

Ik ben bezig met de opzet van een klanttevredenheidsonderzoek. Nu wil ik dit digitaal gaan afnemen, maar helaas is de doelgroep al wat ouder waardoor het op papier invullen niet vermeden kan worden.

Nu lijkt mij het handig om de nadelen van papier weg te nemen door gebruik te maken van een soort ponskaart, alleen ik kan hier weinig informatie over vinden.

Weten jullie misschien een alternatief voor een ponskaart waarmee ik door simpelweg hokjes aankruisen snel data kan verwerken?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een automatisch formulierverwerkingssysteem. Scanner die de stapels formulieren erdoorheenjast, waarna de hokjes geautomatiseerd kunnen worden geevalueerd. Misschien kan dit je verderhelpen.

[ Voor 146% gewijzigd door begintmeta op 12-12-2013 11:01 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Nooit de cito toets gedaan vroeger? :)

https://niels.nu

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Na wat snel googelen, zou ik zeggen dat je moet zoeken op OMR (Optical Mark Recognition/reading)
Zie Wikipedia: Optical mark recognition waar ook een lijst van Open Source software staat, zoals bijvoorbeeld http://quexf.sourceforge.net/

[ Voor 20% gewijzigd door Barryvdh op 12-12-2013 12:56 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Interessant, deze volg ik ook even. Heb namelijk ook hier een toepassing voor een 'vakjeslezer'. Misschien is daar een simpelere oplossing voor, maar het afwegen van meerdere oplossingen is altijd goed.

Ik heb ook al eens gekeken naar OMR software voor php, maar dat was erg lastig. Verre van eenvoudig in ieder geval.
Barryvdh schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:55:
Na wat snel googelen, zou ik zeggen dat je moet zoeken op OMR (Optical Mark Recognition/reading)
Zie Wikipedia: Optical mark recognition waar ook een lijst van Open Source software staat, zoals bijvoorbeeld http://quexf.sourceforge.net/
queXF ziet er wel goed uit, er is zelfs een Windows installer met XAMPP. Je kunt (zo lijkt het) zelf de machine leren hoe het een en ander eruit ziet en ingevuld kan worden.

[ Voor 48% gewijzigd door TheNephilim op 12-12-2013 13:27 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

php lijkt me dan ook één de minst geschikte omgevingen voor het automatisch verwerken van dergelijke formulieren. Ik zou daar eerder iets voor gebruiken wat meer gericht is op (native-)applicatie ontwikkeling met daarbij de voorwaarde dat je goed met de scanner kunt kletsen (TWAIN?).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1