Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13 inch notebookadvies

Pagina: 1
Acties:

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11 21:54
Beste Tweakers,

İk heb momenteel een 15,6 inch Asus N56 i7, maar die staat in de verkoop.
İk wil een 13,3 inch dat makkelijk mee kan in mijn rugtas en een redelijk accuduur heeft.
İk ga het gebruiken voor studie, youtube en films kijken. En geen games.
Wat raden jullie mij aan?

Alvast dank

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
wat heb je zelf op het oog? Wat is je budget etc...Graag iets meer informatie.

Wil je bij asus blijven of voldoen ook andere merken.

...

• sevengemini
Mijn Asus staat nu te koop voor €750. En dat is een i7 ful hd. Budget €750 i5 en full hd als het kan.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Enige optie lijkt me de vaio pro met i3. Dankzij kortingscode te koop voor 790 dacht ik. Sony heeft ook regelmatig gratis upgrades (extra ram, grotere ssd, gratis battery sheet of langere garantie). Een andere optie ga je niet vinden met echte ssd en full hd scherm.

Edit: de variant met i3 lijkt op dit moment niet leverbaar (jammer, want veel mensen hebben aan de power van een ulv core i3 wel genoeg). Deze laptop heb ik even voor €955 samengesteld:
Intel® CoreTM i5-4200U 1,6 GHz
Windows 8
256 GB PCIe Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
33,7 cm LED, 1920x1080

Niet gek als je het mij vraagt.

De kortingscode is STKLNLAFF4913
Over de gratis upgrades:
"Speciale Sony online aanbieding SSD en geheugen upgrade zonder extra kosten. T.w.v: 200 Euro Aanbieding geldig t.e.m. 16.12.2013 zolang de voorraad strekt."

[ Voor 51% gewijzigd door Jornv op 12-12-2013 12:51 ]

• sevengemini
Superbedankt!

• sevengemini
Betekent wel dat ik dus ga van een i7 naar een i3...

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
sevengemini schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:06:
Betekent wel dat ik dus ga van een i7 naar een i3...
Voor je studie(welke?), youtube en films kijken is een i3 ruim voldoende.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat Batsgeit zegt. Voor de door jou genoemde gebruikersdoeleinden voldoet een Core i3 meer dan prima. Wanneer je software draait die CPU-vretend, dan zou ik de overstap maken naar een Core i5 4200U.

• sevengemini
Wat is dan een goede met i5 4200U?

• lucash
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Vaio Pro met i5 ;)

• sevengemini

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
waarom geen macbook air? Heb je liever windows of mag osx ook?

• Jornv
Omdat een vaio pro in veel opzichten beter is (scherm, gewicht, prijs)
Alleen als je zweert bij osx zou je de macbook air boven de vaio pro kunnen verkiezen. Dat is niet het geval bij de ts en daarom zou ik de macbook air ook afraden.

• sevengemini
Nee geen osx voor mij.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Jornv schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:06:
Omdat een vaio pro in veel opzichten beter is (scherm, gewicht, prijs)
Alleen als je zweert bij osx zou je de macbook air boven de vaio pro kunnen verkiezen. Dat is niet het geval bij de ts en daarom zou ik de macbook air ook afraden.
Macbook air heeft ook een betere accuduur, een snellere GPU en snellere processor.
Het scherm is iets minder, maar is kwalitatief eigenlijk redelijk goed.

• lucash
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Vaio pro heeft met de sheet battery een even lange accuduur. processor is marginaal sneller misschien. GPU is wel beter, maar het scherm van een Air is kwalitatief eigenlijk niet zo goed ;) Al helemaal niet vergeleken met een Sony Vaio Pro. Misschien wel vergeleken met een ultrabook van €600.

• Jornv
Snellere processor niet hoor. Een betere gpu klopt, maar als je niet gamed dan heb je daar niet zo veel aan, de 4400 is namelijk snel genoeg om de normale taken af te handelen.
De accuduur is ook beter out of the box, maar de vaio pro ondersteunt een battery sheet waarmee hij weer langer op de accu doet dan de macbook air. Het gewicht blijft daarbij onder dat van de air.
Scherm is niet iets minder, maar een stuk minder (groter verschil dan de andere verschillen). Lage resolutie spiegelend tn paneel vs 1080p (naar keuze) mat ips paneel.
Qua bouwkwaliteit geef ik wel de voorkeur aan het aluminium van de macbook boven het kunststof van de sony.

En last but not least, de vaio pro is simpelweg voordeliger qua prijs (maar dat is geen verrassing als je iets met een apple apparaat vergelijkt)

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Jornv schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:23:
Snellere processor niet hoor. Een betere gpu klopt, maar als je niet gamed dan heb je daar niet zo veel aan, de 4400 is namelijk snel genoeg om de normale taken af te handelen.
De accuduur is ook beter out of the box, maar de vaio pro ondersteunt een battery sheet waarmee hij weer langer op de accu doet dan de macbook air. Het gewicht blijft daarbij onder dat van de air.
Scherm is niet iets minder, maar een stuk minder (groter verschil dan de andere verschillen). Lage resolutie spiegelend tn paneel vs 1080p (naar keuze) mat ips paneel.
Qua bouwkwaliteit geef ik wel de voorkeur aan het aluminium van de macbook boven het kunststof van de sony.

En last but not least, de vaio pro is simpelweg voordeliger qua prijs (maar dat is geen verrassing als je iets met een apple apparaat vergelijkt)
Wat je hier allemaal aangeeft ben ik volledig mee akkoord.
Ik heb ook niet gezegd dat de macbook air beter is als de vaio pro, het is gewoon niet waar dat de sony op elk vlak beter is.
Pagina: 1