Windows 8.1 + nieuwe ssd = 0xc0000098

Pagina: 1
Acties:

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Beste mede Tweakers,

Na veel problemen met mijn pc na een upgrade naar Windows 8.1 en het ruimtegebrek op mijn ssd heb ik besloten om Windows 8(8.1) opnieuw te installeren op mijn pc met een nieuwe ssd.

Nu krijg ik echter een error als ik via mijn usb of dvd Windows opnieuw il installeren met de nieuwe ssd:

the operating system could not be loaded because a critical system driver is missing
FILE:/Windows/System32/Drivers/acpiex.sys
errorcode: 0xc0000098.

Op zich vind ik dit vreemd want als ik mijn oude ssd aan mijn pc hangt start Windows 8.1 gewoon op en werkt de pc ok. Ook zie ik het bestand gewoon staan in de system32

Op de installatie usb staat wel Windows 8 terwijl ik Windows 8.1 op de pc heb. Nu heb ik wel een key van Windows 8.1 maar dat blijkt een upgrade key waarmee je dus niet Windows 8.1 kan binnenhalen via Microsoft.

Wat heb ik al gedaan:
  • PC geboot met alle sata schijven los en alleen ssd en dvd aangesloten, zelfde error.
  • Systeem proberen te vernieuwen maar Windows zegt dat het geplaatste medium niet geldig is
  • via usb en dvd proberen te booten beide gaven zelfde error.
iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Ik weet niet of je een legale Windows 8 probeert te installeren of een gedownloade ISO, maar gedownloade ISO's kunnen nog wel eens dit soort problemen opleveren.

Probeer eens een ander ISO bestand of DVD.

• Konjo
JA het is een legale Windows. Wel gewoon de key via de mail met de upgrade van 7 voor 30 euro toen.Ik heb nog wel een iso op de pc staan. Die zal ik vanavond eens proberen.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Als je een 'wat' oudere machine hebt, misschien in bios reset van ACPI data proberen mocht je met je ISO dezelfde issues hebben, en even kijken of je niet een gewijzigde opstart volgorde hebt (en ergens een half bootable image.) Je hebt immers een disk toegevoegd dus die volgorde kan overhoop liggen

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Konjo
Ok het is opgelost. Uiteindelijk bios naar achi gezet en het lukte met de juist boot usb
Slotje mag, bedankt!