Toon posts:

Upgrade firmware Samsun EVO ssd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag zoeken met Google en veel proberen, lukt het mij niet een bootable usb flash drive te maken met een door samsung verstrekte .iso (van slechts 3 MB), ten einde de firmware van mijn samsung EVO ssd te upgraden.

De Windows mensen hebben het makkelijk, die updaten hun firmware met een Windows-programma. De OS X gebruikers laat Samsung in de kou staan en verstrekt slechts een .iso die op een bootable usb stick moet komen.

Maar hoe? Ik heb 3 maanden geleden de allereerste firmware geüpgraded via een link die ik niet meer terugvind. Het waren 2 of 3 regels commands in een terminalvenster, dacht ik.

Wie helpt me verder?

Sent from my Mac Mini 16 GB memory 256 GB SSD - OS X 10.9 Mavericks

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 11:41 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er zijn wel 3 miljard site's die je uitleggen hoe je een bootable stick maakt, dat moet toch lukken ?
Hoezo laten ze je in de kou staan ? Je kiest zelf voor een OS dat niet zoveel wordt gebruikt als Windows, je weet dat alles daarop anders werkt end e ondersteuning niet zo groot is....

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
uhm maar je kan toch via disk utility een iso op een usb zetten, even mounten, daarna op de usb zetten en herstarten met dacht ik de option key?

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 06:51:
Er zijn wel 3 miljard site's die je uitleggen hoe je een bootable stick maakt, dat moet toch lukken ?
Hoezo laten ze je in de kou staan ? Je kiest zelf voor een OS dat niet zoveel wordt gebruikt als Windows, je weet dat alles daarop anders werkt end e ondersteuning niet zo groot is....
Er zijn geen 3 miljard sites die dat uitleggen. Quote er maar eens een, daar heb ik wat aan. Het is niet zo simpel als je denkt.

Verwijderd

Topicstarter
jctjepkema schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:34:
uhm maar je kan toch via disk utility een iso op een usb zetten, even mounten, daarna op de usb zetten en herstarten met dacht ik de option key?
Dat werkt niet, probeer het maar.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:28:
[...]

Er zijn geen 3 miljard sites die dat uitleggen. Quote er maar eens een, daar heb ik wat aan. Het is niet zo simpel als je denkt.
Pardon ? Zo lang als er USB sticks zijn, wordt dat al uitgelegd:
google maar eens op: create bootable usb stick

We gaan hier niet quote of complete howto's posten, dat is neit de policy hier. Hier verwacht men dat je zelf eerst zoekt en probeert en als dat niet lukt, dan pas te posten en exact aan te geven waar het misgaat.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-12-2013 10:34 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34

charrel

Cortisol4life..

Och, ik las weer is de helft. NVM.

http://bit.ly/1aY3Xak ;)

[ Voor 156% gewijzigd door charrel op 12-12-2013 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:32:
[...]

Pardon ? Zo lang als er USB sticks zijn, wordt dat al uitgelegd:
google maar eens op: create bootable usb stick
Goed lezen! Ik schreef toch dat ik dat een dag lang gedaan had! Die vele sites heb ik al bekeken. Nergens staat hoe je alleen een flashdrve bootable maakt.

Te veel moeite om een goeie site te quoten?!

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:32:
[...]

We gaan hier niet quote of complete howto's posten, dat is neit de policy hier. Hier verwacht men dat je zelf eerst zoekt en probeert en als dat niet lukt, dan pas te posten en exact aan te geven waar het misgaat.
Je leest niet! Dat deed ik!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Teveel moeite om te posten waar het nu precies misgaat ? Jij wil toch hulp ?

2x na elkaar posten wordt niet gewaardeerd hier, daar heb je de edit knop voor. ;)

Kalmeer eens en doe nou eens wat er gevraagd wordt, waar gaat het mis met het bootable maken van je usb flash ?

[ Voor 62% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-12-2013 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:47:
Teveel moeite om te posten waar het nu precies misgaat ? Jij wil toch hulp ?

2x na elkaar posten wordt niet gewaardeerd hier, daar heb je de edit knop voor. ;)

Kalmeer eens en doe nou eens wat er gevraagd wordt, waar gaat het mis met het bootable maken van je usb flash ?
Wat bedoel je met 2 x na elkaar posten? Ik postte niets wat hetzelfde is 2 x.

Wat er gevraagd werd is uit die 3 miljard links die er volgens jou zijn er 1 te quoten die relevant is!
Wil je dat niet dan bedankt verder.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe je een OS op een bootable stick zet weet ik wel, bedankt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

2 reakties op dezelfde persoon in 2 minuten is niet iets wat men wil. Je post nog steeds niet waar het nu misgaat met het bootable maken...

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Nog even in je bios instellen dat hij eerst probeert van usb te booten voordat hij het van harddisk probeert?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:28:
Nog even in je bios instellen dat hij eerst probeert van usb te booten voordat hij het van harddisk probeert?
In mijn eerste post stond er in mijn sig. dat ik met een Mac mini werk. (sorry, die sig kwam aanvankelijk niet mee) Booten van elk device doe je door op te starten en de option toets vast te houden. Dan zie je elk bootable device. Dat is het probleem niet. Er is geen bios.

Het probleem is gewoon dat als je die .iso of de .img erin met diskutil terugzet op een mac os geformatteerde stick, hij NIET als bootable wordt gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:24:
2 reakties op dezelfde persoon in 2 minuten is niet iets wat men wil. Je post nog steeds niet waar het nu misgaat met het bootable maken...
En jij geeft geen enkele van jouw voorgespiegelde 3 miljard links :-)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:38:
[...]

In mijn eerste post stond er in mijn sig. dat ik met een Mac mini werk. Booten van elk device doe je door op te starten en de option toets vast te houden. Dan zie je elk bootable device. Dat is het probleem niet. Er is geen bios.

Het probleem is gewoon dat als je die .iso of de .img erin met diskutil terugzet op een mac os geformatteerde stick, hij NIET als bootable wordt gezien.
Er staat geen sig.?

En dan opeens je bericht aanpassen. Net stond er nog niks. Succes ermee.

[ Voor 6% gewijzigd door @r!k op 12-12-2013 11:44 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Op de samsung site, linkie, staat onder de mac users deze pdf link, zoals zij willen dat je je firmware upgrade, wel omslachtig. Link

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:43:
[...]

Er staat geen sig.?

En dan opeens je bericht aanpassen. Net stond er nog niks. Succes ermee.
Sri, nu wel

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

als je nog een lege cd hebt, zou ik dat ff proberen, zal wel werken als het van samsung zelf komt.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Ik vind het een raar verhaal van Samsung. Je moet dus booten met cd/dvd op je mac (maw de SSD zit IN je mac), vervolgens moet je halverwege het proces de sata en power kabel van de SSD loshalen en terugzetten?

Verwijderd

Topicstarter
MB113 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:46:
Op de samsung site, linkie, staat onder de mac users deze pdf link, zoals zij willen dat je je firmware upgrade, wel omslachtig. Link
Het vervelende is echter dat een Mac mini geen cd/dvd brander/lezer heeft. En van een externe usb cd-speler kun je niet booten. Alleen van externe hd's.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Blijkbaar is het moeilijk voor je om te lezen, de Samsung procedure werkt alleen met cd/dvd...

Samsung SSD Firmware Updates for Mac Users
Below you will find the latest firmware downloads for recent Samsung-branded SSDs.
ISO files may be used only via DOS using a bootable CD/DVD.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@KillerAce_NL: DOS op een Mac? Good luck with that...

@PA3BBI: Deze link zou wel eens kunnen helpen. Het gaat over een Ubuntu ISO maar volgens mij kan je het prima toepassen op de ISO van Samsung: http://www.ubuntu.com/dow...te-a-usb-stick-on-mac-osx

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:05:
Blijkbaar is het moeilijk voor je om te lezen, de Samsung procedure werkt alleen met cd/dvd...

Samsung SSD Firmware Updates for Mac Users
Below you will find the latest firmware downloads for recent Samsung-branded SSDs.
ISO files may be used only via DOS using a bootable CD/DVD.
Dat is de reden dat ik mijn vraag stel, OMDAT IK GEEN CD/DVD kan gebruiken en de Samsung procedure WEL werkt op een bootable usb flash drive.
Dat schreef ik in mijn allereerste bericht. In oktober heb ik de firmware geüpgraded naar EXTBB0Q. ook met een usb stick.

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:08:

@PA3BBI: Deze link zou wel eens kunnen helpen. Het gaat over een Ubuntu ISO maar volgens mij kan je het prima toepassen op de ISO van Samsung: http://www.ubuntu.com/dow...te-a-usb-stick-on-mac-osx
Die link is fijn, ga ik zo even proberen, tnx!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Darkstar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:08:

Don't shoot the messenger, Samsung stelt dit....Ze supporten dus alleen DVD installs met hun ISO files.
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:22:
[...]

Dat is de reden dat ik mijn vraag stel, OMDAT IK GEEN CD/DVD kan gebruiken en de Samsung procedure WEL werkt op een bootable usb flash drive.
Dat schreef ik in mijn allereerste bericht. In oktober heb ik de firmware geüpgraded naar EXTBB0Q. ook met een usb stick.
Je hebt het dus werkend gehad, waarom gaat het dit keer mis ? Ik vind het nogal vervelend dat je steeds maar roept dat het niet werkt (terwijl je niet anageeeft waar precies het fout gaat). Nu blijkt dat het je al eens is gelukt. Geef dan aan waar het nu misgaat ?!

In je allereerste bericht schrijf je niet dat je geen dvd kunt gebruiken. Het is een summiere startpost.
Na een dag zoeken met Google en veel proberen, lukt het mij niet een bootable usb flash drive te maken met een door samsung verstrekte .iso (van slechts 3 MB), ten einde de firmware van mijn samsung EVO ssd te upgraden.

De Windows mensen hebben het makkelijk, die updaten hun firmware met een Windows-programma. De OS X gebruikers laat Samsung in de kou staan en verstrekt slechts een .iso die op een bootable usb stick moet komen.

Maar hoe? Ik heb 3 maanden geleden de allereerste firmware geüpgraded via een link die ik niet meer terugvind. Het waren 2 of 3 regels commands in een terminalvenster, dacht ik.

Wie helpt me verder?

[ Voor 64% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-12-2013 12:33 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waarom kun je niet booten vanaf een externe cd/dvd lezer? Ik heb dezelfde Mac en dat werkte prima. Alleen dr powercycle is lastig. Gelukkig is deze niet noodzakelijk. Na een reboot is de firmware ook bijgewerkt. Ik heb alleen een 840 pro in mijn mac zitten.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:28:
[...]

Don't shoot the messenger, Samsung stelt dit....Ze supporten dus alleen DVD installs met hun ISO files.

[...]

Je hebt het dus werkend gehad, waarom gaat het dit keer mis ? Ik vind het nogal vervelend dat je steeds maar roept dat het niet werkt (terwijl je niet anageeeft waar precies het fout gaat). Nu blijkt dat het je al eens is gelukt. Geef dan aan waar het nu misgaat ?!

In je allereerste bericht schrijf je niet dat je geen dvd kunt gebruiken. Het is een summiere startpost.
Ik probeer het nog 1 keer voor jou!
Samsung zei dat ook in oktober bij de eerste firmware update! Een bootable dvc en een bootable usb flash drive ging.

In mijn eerste bericht schreef ik al (maar je leest zeeeeeeeeer slecht) dat ik, hoe vervelend je het ook vindt, ik de link niet meer terugvind, waarop werd verteld hoe men het deed.

Voor de allerlaatste keer: het gaat niet goed bij het aanmaken met diskutil! De image wordt teruggeschreven, het device geunmount. Maar de stick is niet bootable, want hij staat niet in het bootmenu.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
Middels bootcamp zou een oplossing kunnen zijn wellicht.
Is ietwat omslachtig, maar wel een mogelijkheid.

Die Mac Mini's zijn toch ook Intel, dan zou je met een DOS bootdisk wel gewoon de firmware kunnen installeren. Maar, ik heb geen Mac. Dus dat is een aanname die ik doe aan de hand van dat anderen Windows installeren op hun Mac etc.

Overigens,
ik denk dat bootcamp anders werkt dan wat jij nu probeert.

[ Voor 59% gewijzigd door Arunia op 12-12-2013 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:48:
Middels bootcamp zou een oplossing kunnen zijn wellicht.
Is ietwat omslachtig, maar wel een mogelijkheid.
Ik draai al Windows 7 in ParallelsDesktop. Daarin werkt de Samsung Magician software niet, want hij vindt geen Samsung SSD :-)

Ik vrees dat het met Bootcamp en Windhoos niet anders zal zijn :-)

• Arunia
En als je nu parallelsdesktop gebruikt om van deze site de installatie voor een freedos boot usb te doen?

http://chtaube.eu/computers/freedos/bootable-usb/

Dan heb je iig je bootdisk aan het eind van de rit niet waar?

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:53:
[...]

Ik draai al Windows 7 in ParallelsDesktop. Daarin werkt de Samsung Magician software niet, want hij vindt geen Samsung SSD :-)

Ik vrees dat het met Bootcamp en Windhoos niet anders zal zijn :-)
Met Bootcamp zou het wel degelijk anders zijn, aangezien Windows dan de hardware rechtstreeks aanspreekt en niet via een Hypervisor zoals met ParallelsDesktop of VMware.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:58:
En als je nu parallelsdesktop gebruikt om van deze site de installatie voor een freedos boot usb te doen?

http://chtaube.eu/computers/freedos/bootable-usb/

Dan heb je iig je bootdisk aan het eind van de rit niet waar?
Bedankt voor deze link. Ga het zo direct proberen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
PA3BBI, let even op het beleid t.a.v. dubbelposten. Je kunt op meerdere posts tegelijk reageren middels de quote knop. Je kunt evt. ook je post editen middels wijzig. Het is echter niet bedoeling om meerdere posts achter elkaar te plaatsen binnen 24 uur. Je topic wordt dan namelijk steeds omhoog geduwd :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:40:
[...]

Ik probeer het nog 1 keer voor jou!
Samsung zei dat ook in oktober bij de eerste firmware update! Een bootable dvc en een bootable usb flash drive ging.

In mijn eerste bericht schreef ik al (maar je leest zeeeeeeeeer slecht) dat ik, hoe vervelend je het ook vindt, ik de link niet meer terugvind, waarop werd verteld hoe men het deed.

Voor de allerlaatste keer: het gaat niet goed bij het aanmaken met diskutil! De image wordt teruggeschreven, het device geunmount. Maar de stick is niet bootable, want hij staat niet in het bootmenu.
Ik lees prima, je hebt echter diverse posts nodig om duidelijk te maken wat je probleem is ;)
Je blijft maar herhalen dat alles ind e eerste post staat, dat is dus niet zo.
Maar succes, want je gaat nu een usb stick bootable maken, met gewoon dos...Dus kom maar van je high-horse :o

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:12:
PA3BBI, let even op het beleid t.a.v. dubbelposten. Je kunt op meerdere posts tegelijk reageren middels de quote knop. Je kunt evt. ook je post editen middels wijzig. Het is echter niet bedoeling om meerdere posts achter elkaar te plaatsen binnen 24 uur. Je topic wordt dan namelijk steeds omhoog geduwd :)
Dit begrijp ik niet goed. Ik wil natuurlijk niets verkeerds en ongewenst doen. Mijns inziens heb ik toch steeds mensen geantwoord, die mij schreven, dus gequoot.

Even graag helder helder zeggen of ik dus dubbelpost en waar. Dank U.

• Arunia
Wat de mod bedoeld is dat je hoe dan ook niet twee posts achter elkaar doet.
Als je op twee personen of meer wilt reageren kun je de quote knop aan klikken. Dan voegt hij gewoon de tekst van die personen toe.
Als je dan bij de volgende persoon op quote drukt, dan voegt hij die tekst in hetzelfde veld.

Als je op je topic na 24 uur geen reactie hebt, dan mag je een tweede post maken.

Dus kort,
quote meerdere mensen in 1 post ipv iedere persoon in een eigen post.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:36:
Wat de mod bedoeld is dat je hoe dan ook niet twee posts achter elkaar doet.
Als je op twee personen of meer wilt reageren kun je de quote knop aan klikken. Dan voegt hij gewoon de tekst van die personen toe.
Als je dan bij de volgende persoon op quote drukt, dan voegt hij die tekst in hetzelfde veld.

Als je op je topic na 24 uur geen reactie hebt, dan mag je een tweede post maken.

Dus kort,
quote meerdere mensen in 1 post ipv iedere persoon in een eigen post.
Als dat echt de bedoeling is (wat vreselijk mensvriendelijk), bedank ik iedereen voor de input en sluit ik dit topic!

1 x per 24 uur antwoorden is wel erg weinig. Je moet dus gewoon 24 uur afwachten en iedereen in 1 bericht bedienen.

Nogmaals bedankt!

• Arunia
Nee, dat is het niet. Ik heb nu gereageerd en jij kunt gewoon weer posten.
Wil je eerder posten, dan pas je je laatste post aan als die onderaan het bericht staat.
Het gaat er meer om dat iemand niet zijn topic omhoog schopt na 2 uurtjes van geen reactie.
En uiteraard bedoel ik hier niet mee dat jij dat doet. :P

Daarnaast is quoten in één bericht zo simpel geregeld. Je hoeft er geen moeilijke toeren voor uit te halen.

Zou jij het prettig vinden wanneer iemand 10 posts achter elkaar maakt om iedereen te antwoorden?

Overigens heb je toch wel vaak dat iemand tussendoor reageert,

Daarnaast kun je ook gewoon ipv quoten @Arunia of andere naam gebruiken om iemand aan te spreken.
Het is geen verplichting om iedereen maar te quoten natuurlijk.

Ik moet zeggen dat je wel erg snel op je teentjes getrapt bent als iemand iets probeert te vertellen.
Je gooit dan maar meteen de handdoek in de ring. We willen je graag helpen en vertellen gewoon wat de regels zijn.
Overigens een mod wijst je naar de regels op een nette manier en ik probeer het uit te leggen wanneer je het niet begrijpt. Nothing more nothing less.

Je wordt niet op de vingers getikt, gewoon vriendelijk gewezen hoe en wat.
Plus, je krijgt ondertussen hulp met je probleem. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 12-12-2013 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:55:
Nee, dat is het niet. Ik heb nu gereageerd en jij kunt gewoon weer posten.
Op welke fout wees die moderator dan. Want ik antwoord toch alleen op elk nieuw bericht aan mij?
Nederland gaat gebukt onder al die overbodige, niet relevante en slecht onderbouwde regelgeving :-)

• Arunia
Je hebt 5 a 6x een 2 posts achter elkaar gemaakt. daar reageerde de moderator op.
Die berichten hadden makkelijk in 1 post gekunt. Vandaar.

Ach, het is iets waar je aan went en vind het wel een fijne regel. Bij jou vind ik het niet zo heel erg dat je dubbelposts maakt, maar bij mensen die met een uurtje al roepen dat niemand ze helpt in een nieuwe post is het wel ongelooflijk iritant.

Je antwoord was inderdaad op elk nieuwe bericht, maar die had je kunnen beantwoorden door bij ieder bericht even op de quote knop te drukken. Meer niet. Dan komen ze in 1 bericht en kun je daar op reageren of zoals ik soms wel doe gewoon in mijn bericht op @PA3BBI en dan de tekst en daaronder @Hoedje te doen en dan de tekst en herhalen waar nodig.

Maar ik ben dat dan ook al jaren gewend ;)

Je hebt ook genoeg fora op het grote boze web waarbij je na 1 foutje al een ban aan je broek hebt hangen.

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:11:
[...]

Op welke fout wees die moderator dan. Want ik antwoord toch alleen op elk nieuw bericht aan mij?
Nederland gaat gebukt onder al die overbodige, niet relevante en slecht onderbouwde regelgeving :-)
dat zie ik dus ook op onemorething met gebruiker wimusia |:(

[ Voor 0% gewijzigd door wim klei op 12-12-2013 14:58 . Reden: een letter teveel maar gebruikertje weet wie ik bedoel ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:18:
Je hebt 5 a 6x een 2 posts achter elkaar gemaakt. daar reageerde de moderator op.
Die berichten hadden makkelijk in 1 post gekunt. Vandaar.

Je antwoord was inderdaad op elk nieuwe bericht, maar die had je kunnen beantwoorden door bij ieder bericht even op de quote knop te drukken. Meer niet.
Laat ik dat nou op elk bericht doen, door OP DE QUOTE knop te drukken. Zo beantwoord ik!
Dus ik begrijp nog steeds dat "begrip" dubbelposten niet.

• Arunia
In de kern gaat het hierom:

•Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Nou is dat dan weer niet zo voor de TS, maar het valt onder dezelfde noemer.
Ik ben wel van mening dat het wel degelijk relevant en goed onderbouwd is, maar kan me ook voorstellen dat PA3BBI het niet onder dezelfde noemer ziet.

Het is hier op GoT nu eenmaal zo geregeld binnen de algemene voorwaarden en hier ben je mee akkoord gegaan bij het registreren ;)
Hier kun je op twee manieren op reageren. 1, er op letten en je ietsjes aanpassen of 2, hier niet meer komen.
Uiteraard heb ik liever dat je wel blijft. :)

Als je op de quote knopt drukt, kom je op een nieuwe pagina met de gequote tekst.
Als je dan naar beneden scrollt, dan kun je daar bij het volgende bericht waar je op wilt reageren op "quote" klikken.
Dan wordt het in hetzelfde bericht geplaatst.
pro tip, maak eerst je reactie af op je eerst quote en dan quote je pas het volgende bericht.

Officieel is het volgens mij ook schoppen ipv dubbelposten (dubbelposten houdt in dat je je probleem in 2 topics plaatst). Dat is mijn fout. Excuses.

Maar goed, het kwam er op neer dat ik de reactie van de mod wilde uitleggen. Uiteraard niet bedoelt om het nog moeilijker te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
wim klei schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:21:
[...]

dat zie ik dus ook op onemorething met gebruiker winmusia |:(
Ik vind daar geen gebruiker winmusia!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:30:
In de kern gaat het hierom:

Officieel is het volgens mij ook schoppen ipv dubbelposten (dubbelposten houdt in dat je je probleem in 2 topics plaatst). Dat is mijn fout. Excuses.

Maar goed, het kwam er op neer dat ik de reactie van de mod wilde uitleggen. Uiteraard niet bedoelt om het nog moeilijker te maken ;)
Begrepen, bedankt voor je geduld, moeite en uitleg. Ik ga e.e.a. uitproberen.

• Arunia
We gaan inderdaad maar even terug naar je probleem.

Reageer anders gewoon even op iedereen door "@en dan de naam van die persoon" te gebruiken.
Is een stuk sneller en diegene weet dat je hem/haar bedoelt.

Laat even weten of het met de aangedragen oplossing is gelukt.

Kan me voorstellen dat het een rottig probleem is in de wereld van Windows.
Nogmaals, ik verwacht dat een Dos USB bootstickje gewoon op een Mac moet werken, maar ik heb daar geen tests van zeg maar.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je fanatiek met computers bezig wilt, en zelf eraan wil sleutelen, dan moet je ook geen Apple kopen imo.

Apple is voor mensen die gewoon iets kant en klaar willen. Dat is gewoon geen Tweaker-spul.

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:03
Kun je niet iets als volgt proberen: http://apple.stackexchang...file-to-usb-drive-in-os-x.

Ik ben niet helemaal thuis in OSX maar lijkt me dat dit wel een bootable copy op zou moeten leveren. Wat ik wel verder lees is dat de firmware upgrade DOS vraagt en dat dit niet aanwezig is (op de juiste manier) in OSX en dat je daarom niet kunt installeren vanaf een USB stick. Wanneer je opstart van de CD/DVD dan fungeert dit als je boot en kun je via die weg updaten.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Er is natuurlijk altijd nog het alternatief om de schijf tijdelijk aan een Windows PC te hangen (via eSata of gewoon even kort inbouwen). Lijkt me dat er genoeg Windows PCs te vinden zijn? Wellicht in de familie? :)

XBO: Michaël#3318

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:33:
[...]

Ik vind daar geen gebruiker winmusia!
toch exact de zelfde openingspost als jij gebruikt :X
Wimusia 7 uur geleden #

Na een dag zoeken met Google en veel proberen, lukt het mij niet een bootable usb flash drive te maken met een door Samsung verstrekte .iso (van slechts 3 MB), ten einde de firmware van mijn samsung EVO ssd te upgraden.
De Windows mensen hebben het makkelijk, die updaten hun firmware met een Windows-programma. De OS X gebruikers laat samsung in de kou staan en verstrekt slechts een .iso die op een bootable usb stick moet komen.
Wie helpt me verder?
Sent from my Mac Mini 16 GB memory 256 GB SSD – OS X 10.9 Mavericks

en als laatste antwoord:
Prima begrepen Nielsdam. Die firmware update is me al die moeite niet waard. Ik wacht er wel even mee. Bovendien waren al geruchten dat Samsung met software voor de os x-ers uit zou komen.

waarom dan hier nog zoveel moeite doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Zoals ik in de meuktracker ook al heb gepost moet Samsung z'n huiswerk opnieuw gaan doen want zoals het nu is scoren ze een onvoldoende. Er zijn meerdere problemen met die firmware flashtool die niet via die Magician software gaat. Het niet booten vanaf een usb stick (hij hangt gewoon) is daar een van, het niet vinden van de ssd een tweede en het geven van een error wanneer de versie wordt gecontroleerd nadat er is geflasht is een derde (maar hij heeft 'm dan wel goed geflasht).

Het beste is de iso naar een cdr branden en die middels een usb cd speler booten. Daarna gewoon de flash doorlopen. Probeer het eerst met de speciale iso voor de Mac (staat onderaan de download page) en als dat niet werkt (als hij bijv. je ssd niet herkend) pak je de gewone iso voor de pc. De derde fout (error bij controle firmware versie na flashen) lijkt eentje te zijn die je gewoon kunt negeren. Na een reboot en een blik in System Profiler blijkt dat de ssd keurig netjes naar de nieuwe firmware is geflasht.
Pagina: 1