Toon posts:

4770K geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
In een 4770K zit een igpu dus ik dacht ik bouw een pc en wacht met de aanschaf van een videokaart.

Rare is ik krijg geen beeld als ik de pc voor de eerste keer opstart. Geheugen zit goed. Monitor aangesloten op hdmi (heb geen displayportkabel anders had ik die nog kunnen proberen).

Ik heb nooit een pc zonder gpu gebouwd. Maar ik neem zomaar aan dat dit zonder drivers moet kunnen? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Graag tips!! Bedankt.

het moederbord is een MSI Z87M gaming

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 00:07 ]

Verwijderd

Kan je ons wat meer info geven over de overige componenten?

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 11:39
Probeer de VGA/DVI poort eens uit, wellicht dat dat wel werkt. Het zou anders of een verkeerde BIOS instelling kunnen zijn (bijv. dat onboard video uit staat) of defecte hardware. Geen beeld is meestal het gevolg van defect geheugen.

Mocht je de onboard speaker niet aangesloten hebben, doe dit even om te kijken of je (error) piepjes hoort.

Je kan ook nog even proberen om de BIOS compleet te resetten (CMOS er uit, 10 minuten wachten (doe ik altijd) en dan er weer in). Als het dan nog niet werkt, dan toch maar een normale GPU aanschaffen/inbouwen :+

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Welke kabel gebruik je? Krijg je nog eventuele beep codes van je moederbord? Waar bestaat de rest van de hardware uit?

Nogal karige TS...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Misschien staat de IGPU op een of andere manier gewoon uit. Je kunt even je moederbord resetten door het batterijtje eruit te halen.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
Hatsjoe schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:37:
Probeer de VGA/DVI poort eens uit, wellicht dat dat wel werkt. Het zou anders of een verkeerde BIOS instelling kunnen zijn (bijv. dat onboard video uit staat) of defecte hardware. Geen beeld is meestal het gevolg van defect geheugen.

Mocht je de onboard speaker niet aangesloten hebben, doe dit even om te kijken of je (error) piepjes hoort.

Je kan ook nog even proberen om de BIOS compleet te resetten (CMOS er uit, 10 minuten wachten (doe ik altijd) en dan er weer in). Als het dan nog niet werkt, dan toch maar een normale GPU aanschaffen/inbouwen :+
Daanieyel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:56:
Misschien staat de IGPU op een of andere manier gewoon uit. Je kunt even je moederbord resetten door het batterijtje eruit te halen.
Een reset deedt de truc!! Bedankt ik had er niet aan gedacht.

[SOLVED] :)
Pagina: 1