Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vermelden van VRM temps bij videokaart-reviews

Pagina: 1
Acties:

• Forsakeneyes
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Gaan jullie dit ooit doen? Een kaart die de core goed koelt maar de VRM's te heet laat worden heeft gewoon een waardeloze koeler die de levensduur van de kaart ernstig kan beïnvloeden. Ook is dit erg interessant voor mensen die voor verschillende toepassingen hun kaarten constant onder load laten draaien (folding, crypto-mining, etc). Tenslotte kweekt het meer bewustzijn, gezien veel mensen nu eenmaal niet verder kijken dan de GPU-temperatuur.

Het is een kleine moeite, denk er eens over na. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Forsakeneyes op 11-12-2013 23:58 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ik vind het een goed idee en we zullen eens gaan kijken of we dit voortaan kunnen gaan doen.

Ik heb even gekeken bij twee videokaarten waar ik toch mee bezig was en bij een MSI 280X leest gpu-z twee vrm-temperaturen van 9°C en 10°C uit, terwijl een Gigabyte 280X helemaal geen vrm-temps aan gpu-z rapporteert. Het zal dus wat omslachtiger worden dan gewoon de temperaturen uitlezen, maar hier moeten we wel een mooie standaardtest voor kunnen verzinnen.

Bedankt voor de input! :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

vrm-temperaturen van 9°C en 10°C uit
Staat die computer buiten op het balkon te vriezen?

Of mag van Femme de verwarming niet aan? :)

• Forsakeneyes
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
PiweD schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:00:
Ik vind het een goed idee en we zullen eens gaan kijken of we dit voortaan kunnen gaan doen.

Ik heb even gekeken bij twee videokaarten waar ik toch mee bezig was en bij een MSI 280X leest gpu-z twee vrm-temperaturen van 9°C en 10°C uit, terwijl een Gigabyte 280X helemaal geen vrm-temps aan gpu-z rapporteert. Het zal dus wat omslachtiger worden dan gewoon de temperaturen uitlezen, maar hier moeten we wel een mooie standaardtest voor kunnen verzinnen.

Bedankt voor de input! :)
Hey, toppie dat mijn suggestie gewaardeerd wordt! d:)b

Maar ik heb het inderdaad niet helemaal goed doordacht. Bij nieuwe kaarten is het vooral problematisch wanneer deze nieuwe temperatuursensoren hebben die niet goed opgepikt worden door de meet-software. Meestal wordt dit later gecorrigeerd met een update, maar daar heb je niks aan als je je review-samples zo snel mogelijk op de pijnbank wilt leggen. :P

Hebben jullie toevallig niet een IR-thermometer? De warmte kan namelijk ook op de achterzijde van het PCB gemeten worden.