Omdat mijn NAS defect is geraakt ben ik op zoek naar iets anders. Momenteel heb ik hiernaast altijd een computer stand alone draaien zodat ik vanaf afstand toch kan werken op me eigen systeem. De NAS dient alleen voor DATA opslag in het netwerk.
Nu heb ik nog een dell optiplex 755 staan, deze wil ik gaan gebruiken als home server / NAS.
Nu wou ik eigelijk 2x schijven in RAID 1 zetten voor de data
en 1 hardeschijf gebruiken voor het systeem. De schijven heb ik immers over uit de NAS.

zoals je op de afbeelding ziet is er maar plaats voor 1 hardeschijf. Is het verstandig om 2x losse USB HD cases te kopen en deze dan in RAID 1 plaatsen voor de data? Of hebben jullie betere oplossingen?
Nu heb ik nog een dell optiplex 755 staan, deze wil ik gaan gebruiken als home server / NAS.
Nu wou ik eigelijk 2x schijven in RAID 1 zetten voor de data
en 1 hardeschijf gebruiken voor het systeem. De schijven heb ik immers over uit de NAS.

zoals je op de afbeelding ziet is er maar plaats voor 1 hardeschijf. Is het verstandig om 2x losse USB HD cases te kopen en deze dan in RAID 1 plaatsen voor de data? Of hebben jullie betere oplossingen?
[ Voor 11% gewijzigd door erikvanhoutert op 11-12-2013 23:33 ]