BSOD Win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Hallo medetweakers,

Ik heb hier een vervelend probleem. Het gaat om een Packard Bell TS11SB laptop. Hij gaf na een keer opnieuw opstarten een BSOD met de volgende foutcode:

0X0000007E (0XFFFFFFFFC0000005, 0X000007FFF3A59612, 0XFFFFF88002947938, 0XFFFFF88002947190)

Meer geeft hij niet aan. Systeem herstel lukte niet en ik besloot daarom een nieuwe Windows 7 installatie te doen.
Maar wat gebeurt er? Nadat ik een opstartbare USB stick in de laptop steek en ik boot de laptop dan zie ik het gebruikelijke, dus "windows is loading files" de balk loop vol van links naar rechts, vervolgens zie ik Windows starting, dan even niets en komt het Windows logo in beeld. Dan is het beeld even zwart en het BSOD komt in beeld.

Wat heb ik allemaal gedaan om dingen uit te sluiten?

- Memtest86, allebeide geheugenbankjes apart 2 passes laten lopen, geen fouten.
- HDtune: error scan test op de normale stand: geen fouten.
- Harde schijf helemaal leeg gehaald, geen partitie meer
- Andere USB stick
- Andere Windows Image
- Andere USB poort
- Harde schijf getest op virussen
- BIOS reset
- Windows 7 DVD (ipv USB Stick)
- USB stick met GPT schema voor UEFI biossen geprobeert

Dit mocht allemaal niet baten helaas. Googlen op dit model laptop levert geen resultaten op, dus er is geen structueel probleem met deze laptop.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om deze laptop toch te kunnen installeren met Windows 7?

mijn systeem.

• dynax
UPDATE: een USB Stick met een Hirens boot CD start gewoon op in de mini Windows XP mode, en werkt feilloos.

mijn systeem.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

'Stop 0x0000007E' of ' Stop 0x00000050 '-foutbericht in Windows 7 of Windows Server 2008 R2, deze al gevonden met de google search die je omgetwijfeld hebt gedaan ?

• dynax
Jawel, maar er staat verder geen text bij..en een patch kan niet want de harde schijf is helemaal leeg, ook geen partitie.

mijn systeem.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Het bekende AHCI/IDE ATA dingetje?

U+

• dynax
Nee ook niet, de schijf is leeg...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoezo de schijf is leeg ? Als er niks op staat kun je ook niet booten...Als je schijf leeg is, is je windows weg.
Dat kan door een corrupte disk komen...
Pagina: 1