[Win8.1] Windows.old map op c-schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb afgelopen maandag mijn nieuwe laptop via een recovery teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dit omdat ik met het register wat had uitgespookt waardoor de laptop niet meer goed reageerde.

Bij de ASUS recovery zit standaard Windows 8.
Deze heb ik diezelfde avond naar Windows 8.1 gebracht middels de gratis update.

Nu kijk ik net even op de C-schijf en zie opeens een Windows en een Windows.old map staan.

Dit heeft te maken met de upgrade van Win 8 naar Win 8.1 denk ik toch?

Echter, er zijn deze avond, als ik kijk naar Gewijzigd Op, een aantal bestanden toegevoegd aan de .old map.

Kan iemand me uitleggen wat er precies het nut van is?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58

D4NG3R

kiwi

:)

Windows.old krijg je als je Windows opnieuw op dezelfde partitie installeert zonder deze eerst te formatteren.

Persoonlijk zou ik ergens een (schone) OEM versie van je Win8 vandaan plukken en die installeren. Asus bied een hele hoop rotzooi bij haar 'schone' installaties en recoveries.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb de gehele harde schijf geformatteerd. Ik heb een C en D partitie. Deze zijn beiden volledig opgeschoond en overschreven met 0-etjes.
De Windows map is aangemaakt rond de tijd dat ik de update uitvoerde van Windows 8 naar 8.1.

De .old map ook rond die tijd, maar daar worden dus ook bestanden in gewijzigd. Ik vraag me af waar dat dan voor is.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Zie http://windows.microsoft....remove-windows-old-folder, wordt het allemaal netjes beschreven.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Schijfopruiming kiezen, syteembestanden opruimen kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

1 tip, map niet met de hand leeggooien. Een RD /S /Q van C:\Windows.old kan problemen opleveren (afgezien van het feit dat het zal crashen op ownership). De reden is dat er hard-links in staan naar "Bestaande" onderdelen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Opeens is de map windows.old zelf verdwenen. Zal dus wel te maken hebben gehad met de update naar 8.1 vanaf een versie Windows 8 installatie.

Dit topic mag worden gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 19:08
freddyathlon schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:12:
Bedankt voor de reacties. Opeens is de map windows.old zelf verdwenen. Zal dus wel te maken hebben gehad met de update naar 8.1 vanaf een versie Windows 8 installatie.

Dit topic mag worden gesloten.
Voor verdere info: de Windows.old map wordt standaard na een upgrade van Windows 8 naar 8.1 na ik dacht 30 dagen automatisch verwijderd :) Als je geen zin hebt om te wachten kun je inderdaad de stappen die hierboven staan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Bedankt! Ja, hij was opeens verdwenen. Hier na 5 dagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Opeens is de map windows.old zelf verdwenen.
Als je nou mijn link even opent en dat doorleest...

Daar staat dus:
Als u een upgrade naar Windows 8.1 uitvoert vanaf Windows 8.1 Preview of naar Windows RT 8.1 vanaf Windows RT 8.1 Preview, blijven sommige bestanden die door uw vorige versie van Windows werden gebruikt achter in de map Windows.old. Deze bestanden worden binnen een aantal dagen automatisch verwijderd. U kunt echter ook Schijfopruiming gebruiken om de bestanden zelf te verwijderen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1