Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik gebruik voor het ontwerpen van een brochure Adobe InDesign CS6. Ik maak de brochure op A5 formaat en heb op de linkerbladzijde een oranje balk en die heb ik gekopieerd naar de rechterbladzijde, omdat ik hem op elke bladzijde wil laten terugkomen.
Echter is er in het programma zelf geen verschil te zien. Omdat ik tussendoor hem regelmatig als PDF opsla om te kijken naar het eindresultaat, viel me vandaag wat raars op.

De oranje balk die de oranje RGB kleuren heeft is op de linkerbladzijde anders dan op de rechterpagina. Echter, is op de rechterpagina de kleur wel zoals tie zou moeten zijn, maar is het oranje op de linkerpagina (zowel op pagina 4, 6 etc) een stuk doffer. Ik heb ook gekeken hoe het eruit kwam te zien met Pantone kleuren, maar het blijft anders. Ik heb de kleurinstellingen nagelopen, en allebei de blokken hebben dezelfde RGB (of Pantone) kleuren.

Ik snap er niks meer van, hopelijk heeft iemand hier de ultieme tip? _/-\o_

Alvast bedankt.

Gr. Stefan

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je van de kleur een swatch gemaakt en deze aan beide kanten gebruikt? En ondanks dat het een rgb kleuren (moeten?) zijn, staan er misschien ergens overdruk/transparanties/kleurscheidingen aan?

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
agentorangina schreef op donderdag 12 december 2013 @ 03:23:
Heb je van de kleur een swatch gemaakt en deze aan beide kanten gebruikt? En ondanks dat het een rgb kleuren (moeten?) zijn, staan er misschien ergens overdruk/transparanties/kleurscheidingen aan?
Bedankt voor je antwoord.
Ja, ik heb er een swatch van gemaakt, en deze ook op die manier toegepast.
In InDesign zelf, geeft ie hem wel aaan als dezelfde kleur oranje, maar bij PDF dus niet.
Ik snap er niks meer van:O

Update 10:07 uur:
Ik heb bij het opslaan van PDF gekozen voor een andere 'color conversion' nu lijkt het wel allemaal te kloppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Steeffoon op 12-12-2013 10:07 . Reden: oplossing ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl