• RemcoApple
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09-2021
Beste Forumleden,

Ik heb sinds kort een nieuwe 3d led tv (philips 60plf6008). Ik dacht ik koop een 3d mediaspeler zodat ik mijn gedownloade films kon streamen en bekijken. Nou helaas!!!.
Ik heb namelijk een Imac met daarop Mavericks, ik had een Eminent 7385 gekocht maar ik kreeg de bestandsdeling niet op mijn Eminent. Na wat zoek werk kwam ik erachter dat de Eminent gebruik maakt van Samba Share wat dus niet samen gaat met deze mac versie.

Ik ben terug gegaan naar de winkel en zij vertelde me dat alle mediaspelers hiervan gebruik maken. Apple Tv is geen optie ivm bestandsdeling. Verder een NAS en mediaspeler is ook geen optie ivm prijs.

Wie van jullie kan mij helpen of heeft er ervaring met mijn probleem.

Ik hoop dat jullie het antwoord hebben voor mij.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

kan je niet op AFP benaderen?

Of dit misschien?
http://eduo.info/apps/smbup

[ Voor 46% gewijzigd door Hokkie op 11-12-2013 20:39 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Ik heb net de datasheet (http://www.eminent-online...or-internal-harddisk.html) van dat product bekeken en wat zie ik?
Featuring full UPnP and SAMBA and NFS support you will never have a dull moment in your home again.
Een van die mogelijkheden zou toch moeten werken met een Apple.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 20:54 ]

• RemcoApple
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09-2021
Ik heb zowel de SMB deling als de AFP aangezet op enig moment zag ik in het menu van de eminent MY WORKGROUP. Ik kon deze benaderen maar wanneer ik hem wilde openen moest ik een gebruikers naam en wachtwoord ingeven. Ik heb hier alle combinaties geprobeerd van de inlog op mijn mac tot de inlog van het netwerk. Dit alles zonder resultaat. Misschien doe ik iets fout. Maar zo moeilijk is het toch niet wel?
Bestanden en of mappen delen via Systeemvoorkeuren en dan delen in het netwerk.